Filmer

Film: Bad Teacher

tirsdagen tok jeg turen til jessheim for å møte Hanne og Nina m. Vi skulle unnagjøre litt shopping(mest vindus shopping for min del),før turen gikk til Ullensaker Kino for å se filmen «Bad Teacher» med Cameron Diaz, Justin Timberlake og Jason Segel i de sentrale rollene i filmen.

Under skal jeg skrible min mening om filmen(Alle bildene er linket forresten).

Filminfo & Trailer

Noen lærere gir blanke f*** i karakterer, som for eksempel Elizabeth (spilt av Cameron Diaz).

Hun er frekk, grov i kjeften, hensynsløs og uskikket. Hun drikker og ruser seg, og jakter på en velstående mann å gifte seg med, så hun kan kutte ut den fingerte lærerjobben. Da hennes forlovede kvitter seg med henne, iverksetter hun en plan for å sjarmere i senk en rik, kjekk lærervikar (Justin Timberlake), men får konkurranse av en overenergisk kollega (Lucy Punch). Når hun i tillegg må avvise tilnærmelsene fra en sarkastisk og respektløs gymlærer (Jason Segel), ender følgene av hennes helsprø, vanvittige intriger opp med å gi både elever, kolleger og henne selv en lekse verken hun eller du som ser filmen, vil glemme.

Original tittel:Bad Teacher
Genre:Komedie
Skuespillere:Cameron Diaz, Justin Timberlake, Jason Segel
Regi:Jake Kasdan
Språk:Engelsk
Nasjonalitet:USA
Lengde:1 t. 32 min.

Min mening

Forut for filmen hadde jeg ingen formening eller hadde hørt noe særlig om den annet enn at det var en komedie og at Cameron Diaz hadde hovedrollen.

Filmen varte 1 time og 32 minutter,og jeg følte den tiden fløy unna ettersom det skjedde noe sprell og morsomheter som drev filmen fremover.  Cameron Diaz gjorde en bra tolkning og jeg synes hun greier det meste som hun for tildelt. Justin Timberlake spilte en rar og esentrisk lærervikar,og jeg  synes han begynner å bli flinkere i skuespiller yrket.

Hvis jeg skal gå filmene i sømmene og være litt «kritisk» så må jeg si at denne komedien kanskje ikke var den aller aller beste jeg har sett. Den hadde sine latterkrampe øyeblikk og masse pinlige øyeblikk. Men filmen i helhet var ikke super bra. Den manglet noen småting for å gjøre den perfekt,og det kan jo være fullt mulig det var bare meg som var litt sliten etter Harry Potter maratonet som jeg hadde vært på fra 26-27 juni. Kanskje latter»løkene» mine ikke var helt på topp. hehe 

Bunn og grunn ville jeg si hvis du er usikker om du liker denne filmen så bør du ikke se den på kino,heller leie den eller kjøpe den når den kommer ut.

Terningkast ;hvis jeg skal slenge ut noe ville det vært en svak 4’er.  Komedien redder seg litt med hovedrolleinnhaverne.

Har du sett denne filmen? hva synes du?

 

36 thoughts on “Film: Bad Teacher

  1. Nei, eg har ikkje sett den. Kommer nok ikkje til å sjå den heller.Eg er ikkje så glad i slike amerikanske romantiske komediar. Kan sjå den når den kjem på tv, hehe;)

    Men eg ville berre seie at eg likar bloggen din, og følger deg:) Ein god blanding av bøker,harrypotter og fine tankar:)

    1. Er nok lurt det hvis man ikke er noe særlig for den sjangeren:) Liker den sjangeren,men denne var ikke den aller beste jeg har sett. Er jo en grei film,men det er noe som mangler ..den lille biten for at hele filmen skal bli 100% bra og gjennomført:) hehe

      Aw,kjempe koselig å høre Maria:) Liker bloggen din også!(følger deg også!)hehe

  2. Jeg har hørt mye forskjellig om denne filmern, både positivt og negativt. Tror jeg skal vente til den kommer på Blu-Ray…. Er nok ikke en «must see» film på kino for min del 😀

    1. Kan vel si at den er typisk amerikansk:) Synes Cameron gjør rollen sin bra i filmen,men som sagt at det er noe som mangler for å gjøre filmen superbra.=)

  3. Jeg er nok fortsatt litt usikker på om jeg skal se den, men siden du mener den holder til en svak 4`er, så tror jeg at jeg venter til den kommer ut på DVD, sånn at jeg kan leie den! 😀

    1. Er nok greit det hvis det som du sier,at du er litt usikker. beste er å leie,og hvis man liker filmen så kan man kjøpe den for å ha det i samlingen sin:)

  4. Jeg har sett den 🙂 synes den var helt grei.. en 2 eller 3`er hehe 🙂 hadde, som du sier, sine morsomme øyeblikk men av og til ble det litt langdrygt, synes jeg.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

