Filmer · om litteratur og bøker · om min hverdag · Tvserier

Hogwarts next!

Jeg har kanskje nevnt det et par ganger innemellom i de siste innleggene at jeg skal på Harry Potter Maraton på Colosseum(Oslo) ,og det idag,med to gode venninner. Egentlig hadde jeg ikke råd til billettene,men heldigvis la Hanne L ut for billettene(takk hanne). Alle sju filmene kom på kr 390 , og sist jeg sjekket var det ca 240 plasser* ledig til dagens maraton(26-27 juni),og det andre (27-28 juni) er det 786plasser igjen**. Husker ikke helt de andre stedene som det skulle vises Harry Potter Maratonet på,men tror det var 2 andre steder foruten Oslo.

Gleder meg!

Jeg har tidligere vært på Lord of the Rings maraton som Colosseum arrangerer årlig hver høst, 2 ganger før. Det er rundt 9 timer,men Harry Potter maratonet varer (inkl.pauser) 21 timer og 6 minutter.

//linket

Jeg har kjøpt opp en del godteri,energidrikker,eget popcorn og tar med rikelig med drikke(både vann & brus), nistepakke og en bok til å lese i pausene. Hodetablett er nok lurt å ha med ettersom man blir tung i hodet å se på film så lenge.

Det som er også viktig (som jeg har lært etter ringenes herre maratonene) er å lufte seg i pausen,få strekket på beina. Gå på do,evt. spise en liten matbit(ikke godteri).  Man kan bli litt uvel å grafse i seg popcorn,drikke energidrikk,kaffe og spise sjokolade f.eks. Så litt ordentlig føde er ikke å unnvære! Foruten å drikke brus er det lurt å drikke mye vann ettersom man lett kan få hodepine av å drikke for lite(så er det jo sunt).

//linket

Dette HP maratonet kommer i forbindelse med at siste delen av Harry Potter and the deathly Hallows (part 2) kommer den 15.juli 2011.

//linket

Husker i førsten når jeg begynte å lese Harry Potter bøkene så la jeg fra meg den første boka i en god stund. Etter en stund fant jeg jo ut at bøkene var fantastiske og jeg slukte de.Tror jeg leste bøkene på slutten av barneskolen/begynnelsen av ungdomsskolen. Husker det var spesielt å kunne «rømme» til Harry Potter sitt univers. Husker jeg til tider ville ha brev fra Hogwarts(Galtvort),og få vært med på skolen. Bekjempe Voldemort(huff,skulle vel kanskje ikke nevnte navnet hans..).

//linket

Jeg bare håper at det ikke er som det var på sist LOTR(lord of the rings)maratonet,at det er en gjeng som absolutt skal klappe og hoie (skrike) hver bidigste gang filmen starter,når det skjer noe spennende. Greit med litt klapping osv,men det blir irriterende i lengden på filmer som nesten varer i 2,5 time.

Når siste delen av HP film(sagaen) har kommet ut,skal jeg kjøpe samleboks. Kanskje ønske meg den til jul eller noe sånt. Selvom filmene kanskje ikke til tider er 100% bra,så er det noe spesielt å se de. Ikke alle filmene kan være tro til boka,og jeg synes de forholdvis har greid det fint.

from weheartit.com

Beklager å overøse dere med alt HP styret,men er spent og gleder meg. Se hvordan det blir,om jeg greier  å holde meg våken. Jeg tror at på mandagen når jeg kommer heim att etter maratonet så blir det litt soving,eller prøve å hvile meg. Har jo en liten nevø på overnattingsbesøk,så vi får se!=)

Vi blogges iløpet av mandagen! Ha en riktig fin søndag alle sammen! Nå skal jeg pakke ned i store veska mi alt jeg skal ha med meg. Slappe av litt før jeg drar med bussen ned til Oslo!

Skal noen andre på Harry Potter Maraton?

Lyst å lese mer om Harry Potter,sjekk Harry Potter Wiki siden her!

psst: merk , jeg har godkjenning av kommentarer på bloggen.Så hvis du ikke ser din kommentar er det pga den må godkjennes før den vises på nettsiden. Det får jeg ikke gjort før ut på mandagskvelden!
For de nysjerrige kommer jeg nok til å twitre litt,og mine tweets kan dere bl.a følge her!Eller titte i sidemenyen på bloggen her!

 

*Sjekket kl.14.45 søndag 26.juni

** Sjekket for maratonen som går fra 27-28 juni. (kl.14.45 sjekket jeg sist.)  Sjekk her for se hvor mange plasser som er igjen!(øverst til høyre er det liten boks)

29 thoughts on “Hogwarts next!

    1. HP Maratonet var kjempegøy. Minus var det ettersom vi hadde et par (unnskyld språket) drittunger som sparket i setene,skravlet og plaget folk (deriblant oss som satt foran). Vi klaget jo på de mange ganger,men de ble ikke kastet ut.

    1. Det var gøy=) Greide så og si å holde meg våken. Bare et par superkorte powernaps. De hjalp ikke noe særlig,men la meg tidlig når jeg kom hjem. HP filmene elsker jeg også:)

  1. Kos deg! Skulle ønske det var sånne maraton med filmer jeg faktisk liker :p Hadde nok vært gøy! 😀

    Og blir spennende å se om du greier å holde deg våken :p

    1. hehe, det hadde vært spennende det:) Kinoene burde ha sånn avstemning over hvilke filmer (som har flere av) som kan gå som maraton:)
      Jeg holdt meg 98% våken vil jeg si, tok noen korte naps.

  2. Sv; Han ligner veldig, haha :p Og enda mer «in motion» :p Kan ikke gå lei av JGL! ❤

    // Jepp, det er det :p

    Gleder meg også, lenge siden vi har vært på Jessheim. Burde ikke bli så mye shopping på meg heller, men trenger alltid klær til å friske opp garderoben!

    // Det er veldig lenge siden det gikk på en kanal jeg har i alle fall, så sluttet å se på det en stund jeg også, før jeg kom på at jeg kunne laste det ned for et par år siden. Så er noen sesonger jeg har gått glipp av…

    // Hehe, jepp, trenger absolutt neglelakk i den fargen!!

    // Hmm, ja vel. Vanligvis så kansellerer de jo TV show når det er for lite folk som ser på de.

    // Det går an det! Jeg og en venninne i Disney kjøpte ferietur til LA og Las Vegas på expedia.no og vi hadde ikke akkurat mye penger :p Og det dyreste var leiebil, og det er jo en utgift vi eventuelt ikke hadde trengt!

    1. Det kan jeg skjønne 😛 hehe.Blir heller ikke lei av JGL<3

      //Kan hende det blir en topp eller to idag på senteret:) Lenge siden jeg har vært der også:)
      // Kanskje ikke det var nok folk i amerikansk målestokk:) hehe

  3. Så heldig du er! Jeg har skikkelig lyst å gå på maraton, men her er maratonet satt slik at det er ferdig en time før den aller siste filmen begynner – og jeg prioriterer heller å være våken og opplagt når jeg skal se den siste filmen. 🙂 Blah! Du må i hvert fall kose deg kjempemasse, det blir nok fantastisk! 😀

  4. Oiii, du må kose deg masse da 🙂 haha, jeg vet nok ikke riktig om jeg skal på noe Harry Potter maraton… tror jeg står over 😛

    Heisann kjære Nina 🙂

    Så du hadde meldt deg på bloggprptrett på bloggen min, så jeg legger ved noen spørsmål jeg vil du skal svare på. Så når jeg har fått tilbake svar, kommer det en dag i løpet av uka! Koseli at du meldte deg på 🙂 Du kan gjerne også legge ved 1-4 -6 bilder du ønsker skal bli vist på bloggen min. Ønsker deg lykke til med å svare på spørsmålene 🙂

    Navn:

    Alder:

    Sivilstatus:

    Skole/Jobb:

    Hva er dine hobbyer/interesser?

    Bloggadresse:

    Antall unike lesere pr. dag (sånn ca.):

    Hvor lenge har du blogget?

    Hvorfor begynte du å blogge?

    Hva handler bloggen din om (hvilke type blogg: personlig, mote, foto, matlaging etc)?

    Bloggnavnet; Hvordan kom du fram til det? Dersom du skulle ha endret det til noe annet pr. dags dato, hva ville det ha blitt?

    Har du noen blogger du må innom daglig? I så fall, hvilke?

    Hvis du kunne komme med noen tips til nye bloggere, hva ville det blitt?

    Har du noen livsmotto eller leveregler du følger?

    Beskriv deg selv med 3 ord:

    Hvilke filmer er favorittene dine? I så fall, hvorfor?

    Har du noen favoritt tvserier som du absolutt må få med deg?

    Dine topp 3 sanger du hører på for tiden:

    Hvis du skulle reise til hvilket som helst sted i verden, hvor ville du har reist til da?

    Hvis jeg ser i din bokhylle, hva vil jeg finne… ?

    Hvor ser du deg selv om 10år?

    Fikk ikke til å sende via e-mail… men du kan gjerne sende svarene på min hotmaill – birte_ok@hotmail.com 😉

  5. Jeg har kjempelyst til å dra på Harry Potter-maraton i Trondheim, men har ikke tid 😦 Skikkelig kjipt! Men jeg og en venninne skal ha et maraton når alle filmene har kommet ut på dvd 🙂

  6. Håper det var et bra maraton! Vet ærlig talt ikke om jeg hadde orka sitte på kino så lenge….og i hvert fall ikke på harry potter. Jeg må bare si at jeg synes de filmene er dødskjedelige!

  7. Herregud så spennende! Jeg simpelten elsker HP ❤ Som du sier, man kunne rømme til Harry Potter verdenen i bøkene. Filmene er også gode, og jeg elsker de første da de er søte og små.
    Ha det masse gøy på Harry Potterton! For en opplevelse 😀

    SV: Du burde se 500 Days of Summer! 😀 Den er fin!

    1. Var kjempe spennende å få vært med på HP maraton:) Liker filmen ganske godt også,og det er noe spesielt å se alle etterhverandre. Man fikk litt bedre oversikt,og greit å ha sett alle før den siste kommer:)
      //skal huske å få sett 500days of summer:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

