Inspirasjon og tips · Tvserier

The Chicago Code|Tvserie Tips

I går så fikk jeg med meg en episode av tvserien «The Chicago Code«,som går på TV2 Torsdager kl. 22:40(slutt 23:35), og får å si det sånn så har jeg enda en serie jeg skal følge med på..

//linket

Men nok snikksnakk,og over til tvserie anbefalingen. Chicagokoden som det heter på norsk har bare gått 2 torsdager,og jeg kom rett inni episode 2. Jeg har nå fått sett fire episoder,og kommet meg ajour med alt. Det er ikke ofte jeg følger med jevnt og trutt på politiserier. Har en knippe som jeg følger sånn av og til,og dette er en av de som jeg skal følge med på fast. Det som er innmari synd er at FOX ikke fornyet denne serien,så det er kun 13 episoder.

Jennifer Beals(t.v) spiller den tøffe politimesteren «Teresa Colvin»

Selvom den har blitt kansellert så sier det ikke noe på selve kvaliteten på tvserien. Det jeg har sett av den hittil lover godt,og jeg liker veldig godt hovedpersonen og selve plottet. Det er noe rundt selve «løse-drap-finne-den-skyldige» handlingen som er selvskreven ved politiserier.  Shawn Ryan som er produsenten bak serien har fra før av stått bak tvserier som «The Unit» og «Shield».

Devin Kelley(t.v) spiller «Jarek Wysocki» sin niese,Vonda. Hennes makker «Isaac» spilles av Todd Williams

Men jeg skal se gjennom de 13 episodene og gi dere en «full»anbefalingen da,men foreløpig kan jeg si at det er verdt en kikk på torsdager fremover hvis man ikke har noe annet på planen.

Hva handler serien om? Selve serien sentrerer seg rundt Jarek Wysocki som er en tøff og hardbarket mordetterforsker som jobber for å løse Chicago’s mange drap,samt bekjempe korrupsjon som gjennomsyrer både politiet og bystyret.

Matt Lauria (t.v) spiller "Caleb" som er "Jarek"(spilles av Jason Clarke) sin partner.
Jason Clark(fremst i bilde) spiller den hardbarkede etterforskeren "Jarek".

annen promo

Har du sett denne serien?

imdb.com sin side om serien
Fox sin hjemmeside om serien

*Alle bildene er linket//all pictures are linked

6 thoughts on “The Chicago Code|Tvserie Tips

  1. Aldri hørt om den før, men det er kanskje ikke så rart hvis den er cancelled. Pleier ikke å begynne å se på serier jeg vet har blitt cancelled etter en sesong eller noe. Men hadde nok ikke sett på denne uansett, politiserier er ikke min favoritt :p

    1. hehe,men selvom den har blit kansellert så er den kjempe bra. Annen vri på serien,og det har vært underskrift kampanjer i USA om å beholde serien.Men FOX vil ikke fornye serien. 😦

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

