om bilder og sånt · om min hverdag

Oslo#2

Ja, det er jammen meg andre innlegget med nesten «turist» relaterte bilder fra Oslo. I går var jeg i Oslo en liten tur igjen,men denne gangen med Heidi. Etter en liten tur innom Outland,så bestemte vi oss for å tusle til Akershusfestning/Slott. Sist gang jeg var der i fjor sommer var jeg ikke inni selve slottet,men vi gikk denne gangen bare utenfor og området rundt. Det koster ca 50 kr for studenter for å komme inn på selve slottet,men denne dagen nøyde vi oss bare med å se på det(og ta bilder).

Været var ikke på vår side idag,og de få minuttene hvor solen skinte gjennom skylaget var det klamt å tusle rundt på festningen.

Etter å tatt en god del bilder begge to så prøvde vi å komme oss nedfra festningen og retning mot Karl Johan. Neste målet vårt var å komme oss til Ben & Jerry’s is butikken/cafén som liker like ved Stortinget/Grand Hotel. Fikk ikke tatt bilde av den gode(men dyre) isen jeg spiste.Men anbefaler alle å stikke innom der neste gang de er i Oslo,du kan få isen i beger/kjeks,som milkshake eller kose deg med varm kaffe. Inne eller ute,men det er ikke store stedet,så på varme dager tror jeg du må være raskt ute med sitte plasser.

Etter å vært i Oslo et par timer skilte vi lag,jeg får å kjøpe potetgull(etter at vi kom til å snakke om det som vi hadde dilla på når vi satt på Ben & Jerry’s). Selvom jeg skulle prøve å holde meg unna å kjøpe bøker for et par måneder greide jeg ikke å unngå å stikke innom Ark på Byporten  som var lå på vei til Bussterminalen. Jeg kjøpte med meg en bok som jeg hadde hatt lyst på lenge.

Jeg kjøpte meg boken «Hotellet på hjørnet av bitter og søt» av Jamie Ford,den kostet 69 kr på Ark nå. Det er mye tilbud der nå, f.eks 3 for 2 på engelsk pocket. Da har jeg jammen meg mer en nok sommerlektyre!

Synes gårsdagen var kjempefin,og det er fint å få sett litt andre steder av Oslo.Selvom jeg har vært på festningen,synes jeg det er spesielt å være der. Det er jo mye historie tilknyttet til festningen/slottet,så neste gang skal jeg prøve å få tatt omvisning eller fått kommet meg inn på Slottet.

Håper alle hadde en fin onsdag!

psst: Alle bildene har jeg lagt ut på Flickr,bildene blir litt bedre der. Klikk her for å komme til min Flickr stream/konto!

20 thoughts on “Oslo#2

  1. sv: tusen takk for gratulasjonen! Har blitt lite tid til blogging i det siste. håper på å få litt mer tid etterhvert slik at jeg får lest litt innlegg. håper alt er bra med deg 🙂

    1. Synes det jeg også:) Jeg går litt amok med kamera til tider. Nesten som jeg vurderer å snakke engelsk for at det ikke skal være flaut.hehe.neida.;)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

