Reise og Livsstil · Tema

Drømmereisemål #7

Hadde helt glemt å poste denne «faste spalten» på mandagen, vet ikke helt hva som kom i veien.Men anyway så får dere den på onsdagen. Dere kan se tidligere «drømmereisemål» innlegg her!

For dere som titter innom for første gang er denne spalten en nedtelling over 10 reisemål jeg skulle ønske jeg kunne dra til,reisemål som jeg drømmer å reise til en gang i fremtiden.

Drømmereisemål #7 : London

//linket

London er hovedstaden i Storbritannia og ligger sør i England ved elven Themsen. London er en av de største byene i Europa, og har en historie som strekker seg to årtusener tilbake. Den er i moderne tid et av verdens viktigste politiske og økonomiske og kulturelle sentre. Dette henger ikke minst sammen med at London var hovedstad for det britiske imperiet, og dermed i nesten tre århundrer maktsenter for store deler av kloden.

Selve byen har omkring 7,8 millioner innbyggere (2009), men regner man hele storbyområdet Londons pendlerbelte kommer man opp i mellom 12 og 14 millioner. Byen regnes som den største i EU etter folketall(kilde)

Noe man man finne på når man er i London.

Selv har jeg aldri vært i London,men har lenge drømt å få reist over der. Få sett Big Ben, tuslet ned Brick Lane og få opplevd kultur i London. Kanskje dra på teater eller dra på en real shopping tur. Ta en kjøretur i dobbel decker,eller to etasje bussene som er kanskje et symbol på London(eller synes jeg værtfall). Synes også det britiske språket er fint og det er koselig å høre på når det er briter i nærheten.

//linket

På wikipedia.no står disse attraksjonene listet opp:

//linket

Det går ann sikkert å gjøre kupp hvis man sjekker restplass.no eller på expedia.no. Men foreløpig får det bare bli med drømmen.

Har noen av dere vært i London? Noen reisetips?(skriv de gjerne ned under!).

 

*Alle bildene er linket //all pictures are linked..

18 thoughts on “Drømmereisemål #7

  1. Herregud, der MÅ du dra!! London er et av mine favoritt steder i verden! Jeg tror kanskje jeg har vært 6 ganger?? og blir ALDRI lei, skal dit i november tror jeg..

  2. Vært der èn gang. Tror vi var der i 4-5 dager.. og enda rakk vi ikke over det mest «nødvendige» av ting du liksom må se.. så skal definitivt dit igjen!

    Skal du til London (Eller England generelt) MÅ du spise ordnetlig fish’n’chips. SÅ godt! hehe.

    Og dra på markeder rundt omkring.

    Hva du bør gjøre kommer an på hva du er interessert i også… skal du nå over ALT trenger du flere uke..
    men ja.. absolutt et av mine favorittsteder 🙂

    1. Kan forestille meg det, at man trenger et par uker i det minste. Kanskje begynne å spare så jeg får dratt til et av drømmereisemålene mine.=) Takk for tipset, har hatt lyst å ete fish’n’chips lenge nå:)

  3. Jeg har i grunn kun en ting å anbefale når du reiser til London: camden town. Drit i Big Ben, Parlamentet, Madame Tussauds og Harrods. 😛 Absolutt ingenting kan måle seg med godvibene du får rundt Camden. Kommer bilder derfra imorgen på bloggen min, håper at du blir inspirert.

    Ellers må du få med deg TopShop på Oxford Circus, Gå tur i Hyde park og mate ekornene, drikke pils på pub og gå på tur langs themsen.

  4. taaack snälla 😀 var i london för ett par år sedan och det var jättefint 🙂 första riktigt «stora staden» jag besökte. rekommenderar det varmt! om du någongång åker dit , tycker jag du ska åka till «camden town»som är ett jättemysigt ställe med olika marknader och liknande 🙂

    1. //Bare hyggelig!

      Hørt mye positivt om London,og får bare mer og mer lyst til å dra ditt. Håper å få reist ditt en gang i fremtiden! Takk for tipset!

  5. London er kjempegøy. Har vær der to ganger, men skal definitivt tilbake mange ganger til. Jeg drar dit og får med meg en fotballkamp eller to, drar en tur eller tre til Oxford street og handler bagasjen full, og ser på turistplassene. Neste gang har jeg også tenkt meg en tur på musikal. We will rock you, kanskje.

  6. Jeg har bodd i London og elsker byen!! Nå er det lenge siden jeg har vært der og jeg lengter tilbake. Elsker å gå rundt i de forskjellige bydelene. Covent garden, Oxford street (bra shopping!!), Leicester square, Camden…++ Musikaler, shopping og restauranter. Alt er bra i London 🙂

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

