om bilder og sånt · om min hverdag

Humlenes dans

Som jeg skrev i dette innlegget skulle jeg og Hanne K på en mini «turist» dag i Oslo. Turen tok vi til Botanisk Hage i Oslo,og tok like vel turen innom Zoologisk Museum og Naturhistorisk Museum(Paleontologi/Geologi). Siden vi var UiO studenter fikk vi komme inn gratis pga  de museumene er drevet av Universitetet i Oslo. For andre studenter er det 25 kr!

Jeg synes det er viktig at man får utforsket litt i Oslo,ettersom jeg går på skole der og har fra før av ikke vært så mye mer enn til og fra skolen, handlegater og de mest kjente stedene.

Har tatt en del bilder(som vanlig),ikke alle ble like fine etter jeg fikk de frem på pcen. Så litt mindre ble det en forventet.

Etter å trasket rundt på både Zoologisk/Geologisk Museum ble det en liten pause med ny innkjøpte boller fra Rimi(som vi kjøpe forut). Hanne K  hadde vært på Kreta med en felles venninne i forrige uke ,og Hanne K. hadde kjøpt en liten ting til meg fra turen. En kjempe velduftende såpe,pakningen følgte med et lite og enkelt armbånd.

Kameraet mitt er ikke venner med meg i mørket..


Etter museumsbesøkene gikk vi litt i den Botaniske Hage og satte oss ned på en krakk for slappe av litt. Vi ble ordentlig slitne å tusle på Geologisk Museum ettersom det var dårlig luft der.

Før vi dro måtte vi innom Viktor Prokotors rariterts kabinet,eller det er det jeg kaller det.Husker ikke hva det heter i skrivende øyeblikk.

Noe fint etter å sett på mange merkelig dyr.. (som ikke finnes endog,men morsomt å se hva fantasien til folkene som har laget de..)

Fine blomster å finne i Botanisk Hage,men vi fikk ikke sett hele hagen med deler av den.

Etter en kjapp matbit på BK(burger king),så tok vi turen til Bymuseumet i Oslo som ligger like ved Vigelandsparken/Frognerparken. Der er det også nå gratis å komme inn..

Litt uklart bilde endog,men synes sykkelen var fin.

All gåingen og museums besøkene gjorde at vi begge to var passe slitne når vi snudde snuta mot Oslo Sentrum. Jeg måtte komme meg jeg i tide for å si hade til Marita,ettersom hun drar til Dublin i morgen(hun skal overnatte hos venninen hun skal reise sammen ).

Men jeg anbefaler også alle om å ta turen innom Botanisk hage og museumene som omsluttes av den.

Nå skal jeg ta kvelden,slappe av med Frustrerte Fruer!

Håper alle har hatt en fin dag!

*Alle bildene er tatt meg

23 thoughts on “Humlenes dans

  1. Så koselig da 🙂 Hvis det er botanisk hage i nærheten av Tøyen, så har jeg bodd like ved der før, og jeg pleide å ta sykkelturer gjennom parken. Det var fint å sykle der!

  2. Hørtes koselig ut, hadde aldri hørt om noe av det før.

    Sv; Ja, det kan vi gjerne! 😀

    // Elsker den i alle fall så langt, egentlig helt prikk lik filmen!

    // Haha, jeg ser kun Lady Gaga sine videoer egentlig, og har ikke sett alle hennes en gang heller tror jeg :p

    1. Du burde joine oss neste gang vettu:) Skjedde litt fort denne planleggingen av turen,så jeg visste ikke om du jobbet eller ei.

      //supert,da tar vi teknisk museum en gang:) Har jo fri ellers i sommerferien:) så det er bare si fra når du vil:)

      // tror ikke jeg har heller sett alle musikkvideoene (ennå):hehe:)

  3. Jeg syns faktisk at museum er svært interessante jeg. Glemmer å gå på slikt her hjemme, bare når jeg er i utlandet. Det er jo bare teit hehe 🙂 Har vært i botanisk hage her jeg bor da, men blomster er jeg ikke så fan av, siden jeg bare nyser av de 😉

    1. Samme her også, museumer er alle interessante på sin egen måte. Det er ikke så ofte jeg er på museum her hjemme,men skal begynne å bli flinkere:)
      Kan skjønne at det ikke er så morsomt å tusle rundt i en botanisk hage når man nyser.=)hehe

    1. hehe,ja. Har jammen meg vært på farten de siste par dagene. Botanisk hage er sted jeg må dra igjen,fikk ikke sett hele hagen. Fine omgivelser,så kan man sitte på krakker og slappe av. Gå innom museumene som botanisk hage er rundt. Du er jo UiO student,og du kommer gratis inn på begge museumene(bare vise frem studentbeviset)

  4. oi, jeg visste ikke at det var gratis for uio studenter jeg! Hehe,elsket zoologisk museum når jeg var liten – husker mamma tok oss med dit mange ganger 🙂

    1. Det gjorde heller ikke jeg .Så jeg og venninnen min var overrasket over det var gratis:) Kommer til å besøke de museumene flere ganger nå:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

