om mine følelser og tanker · om nyheter · Tema

– Vi kaster ut 30.000 «stygge» single

– Vi kaster ut 30.000 «stygge» single – VG Nett om Sex og samliv.

Kjente jeg ble litt småsur og irritert etter at jeg leste denne artikkelen som jeg fant på vg.no(klikk på linken ovenfor å lese mer).

 

Beatifulpeople-grunnlegger Robert Hintze og direktør Greg Hodge har bestemt at 30.000 som de mener IKKE er blant de vakreste, skal kastes ut av det kontroversielle nettstedet

Nettstedet Beatifulpeople.com ble hacket med såkalt «Shrek virus» og lot «vanlig» folk registrere seg på nettsiden. Nå som dette er oppdaget så skal de kaste ut de som registrerte seg.  Som skaperne av nettstedet sier:

Vi er nødt til å holde oss til vårt grunnleggende prinsipp om bare å akseptere pene mennsker- det er det medlemmene våre har betalt for, sier Greg Hodge, administrerende direktør for nettstedet Beatifulpeople.com, til avisen The Guardian.

 

PENE NOK: Englands kommende dronning Kate Middleton og nå avdøde prinsesse Diana av Wales, ble kåret til penest av de kongelige på en avstemning på Beautifulpeople.com. Nå sier nettstedet at de har kastet 30.000 som de mener ikke er like pene som disse to, ut. Foto: Pa Photos

PENE NOK: Englands kommende dronning Kate Middleton og nå avdøde prinsesse Diana av Wales, ble kåret til penest av de kongelige på en avstemning på Beautifulpeople.com. Nå sier nettstedet at de har kastet 30.000 som de mener ikke er like pene som disse to, ut. Foto: Pa Photos

Det fikk jeg meg til fundere på «hva er pene mennesker»? Skal ikke «mindre pene» mennesker få sjans til å finne den rette. Dette viser kanskje hvor kyniske folk er, og for min del synes jeg disse folkene kunne gjerne ha fått blitt der. Hva gjør disse gründerne eller nettstedet kvalifisert til å bedømme dette her?

Blant de uheldige single som ble brutalt kastet ut av siden, skal Rachel Godfrey ha vært. Hun sier hun allerede hadde funnet en person hun kom godt overens med. Ifølge The Guardian vurderer hun nå en runde med Photoshop, for å få tilgang til datingsiden igjen.

For min del er skjønnhet ikke noe som er fastsatt, det finnes ikke noe A4 svar på hva som er skjønnhet. Alle har ulike synpunkter på hva skjønnhet er,og jeg synes idiotisk å ha en sånn nettside hvor bare vakre og pene folk får bli medlem.

 

hentet fra weheartit.com

Linket

 

Shrek

Er det riktig at sånne nettsider har sånne «mål/restriksjoner» som gjør at folk blir sett ned eller forbisett hvis de ikke passer inn i det bilde på hva skjønnhet er. Hva skjedde med det tanken om at det indre som teller?

Folk har rett og å gjøre hva de selv vil,men for min del synes jeg dette nettstedet diskriminerer folk.

Hva mener dere?

 

Linket til weheartit.com

 

15 thoughts on “– Vi kaster ut 30.000 «stygge» single

  1. Reagerte litt når jeg leste dette her, og lurer på hva de går etter. Og lurer aller mest på hvordan det må være å være en av 30.000 menneskene!

    Sv; Takk 🙂 Hehe, da er det bare å slå til 😉

    // Takk :p

    // Er ikke mye du går glipp av for å si det sånn.

    Elsker Paparazzi ❤

    1. Samme her også, hva som er «kriteriet». Det er til å riste på hodet av:S

      // Bare hyggelig!
      //Aha,da vet jeg det.Er som oftest sent ute med å se på musikkvideoene til artistene jeg hører på:)

  2. Heldigvis speiler ikke utsiden det som er inni, som sitatet ditt jo sier, så disse 30.000 er antageligvis vakrere på innsiden (velger jeg å tro) mens de andre og mer estetiske menneskeskallene som blir igjen bare har vakuum på innsiden for å holde kroppsdelene på plass.

    1. Nettopp, hvordan man ser eller føler man ser ut ;sier ikke noe på hvem personen er. Det gjelder å se bort fra utsiden,og det som teller er hvordan person er på innsiden og er som person generelt. Skjønner meg ikke helt på folk som melder seg inn der,tydeligvis dem er ikke ute etter det som er på innsiden for å si det sånt.

  3. Jeg leste det, og det er jo helt teit! Og jeg tipper at folka som er med der ikke bare er pene, men veldig overfladiske….og sånne mennesker kan bare holde sammen for min del!!

    1. Synes også det er veldig teit og overfladisk å ha sånn nettside,hvor bare «pene» mennesker får være med. Enig med deg, sånne mennesker kan bare holde sammen for min del også:)

  4. Noe så latterlig, hvem er det som bestemmer hva som er skjønnhet, hva som er vakkert? Er det det bildet som media gir oss, som kosmetikk og motebransjen serverer, slik at de kan tjene penger på at folk skal strebe etter å bli såkalt vakre? Nei fysj, syns de «pene nok» skal boikotte nettstedet.

    1. Synes det også var ganske latterlig. For min del er det ikke noe fasit svar på hva skjønnhet,og hva som betegner «pen». Det er jo ulike syn. Synes også at folk burde boikotte stedet der. huff,at det går ann.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

