Inspirasjon og tips · om litteratur og bøker

Sommerlektyre 2011


[1] Before I Fall av Lauren Oliver [2]Nattog til Lisboa av Pascal Mercier [3] Den trettende fortellingen av Diane Setterfield [4]Haikernes Guide til Galaksen av Douglas Adams [5]Drageløperen av Khael Hosseini [6] Hotellet på hjørnet av bitter og søt av Jamie Ford

Etter å sett flere bloggere har lagt frem deres leseplaner for sommeren (bl.a Julies Bokbabbel), har jeg også lyst å legge frem mine planer. Kanskje ikke den mest spennende bloggposten å lese for de fleste,men er i bokverden fremdeles. Det jeg faktisk gledet meg aller mest til med sommerferien er å få tiden til å slappe av med gode bøker. Ikke stresslese de innemellom pensumet(noe som man kanskje ikke bør gjøre).

//linket

Denne «listen» ovenfor er midlertidlig,sommerferien er fremdeles ung og det kan hende det kommer flere på listen etter hvert. Men da kommer de til å bli skviset inn på dette samle innlegget, underveis skal jeg prøve å få husket å skrevet bokanmeldelser. Går dere glipp av når jeg skriver disse kan dere stikke innom menyknappen «Bøker 2011» der jeg holder oversikten over bøker jeg totaltsett skal prøve /ønsker å lese iløpet av 2011.

//linket

Kommer nok en liten bokrelatert innlegg iløpet av dagen, det er «Smakebit på søndag» hos Flukten fra virkeligheten(bokblogg).

Håper alle sammen får en fin søndagkveld!

31 kommentarer om “Sommerlektyre 2011

  1. Jeg tror jeg har hørt om nummer 3, men det kan vært en liknende :p
    Æsj, jeg leser alt for lite for tida!! Har bare lest 2 bøker denne måneden, og med masse reiser orker jeg ikke drasse med meg så mange bøker :/ Hm :p

    1. Nej,det er ikke alltid man orker å drasse med seg masse bøker når man reiser. Man kan jo låne/kjøpe pocket bøker,de er lettere:) hehe

  2. Eg har alltid ei liste med bøker, dei berre hopar seg opp! så denne sommaren reisar eg nok til hytta med berre bikini og bøker i sekken

    1. Samme her også, har en del bøker på lista mi. Hender de hoper seg opp. Du får kose deg på hytta med masse bøker når den tid kommer:)

  3. Tror jeg skal lage en liste over alle bøker jeg vil lese også, eller for å si det sånn, komme opp med en liste over alle bøker jeg vil lese 🙂

    Sv; Yay! Heheh. Den går vel faktisk en del på TV, ser den innimellom, eller en gang i året eller noe 🙂

    // Haha, ja kanskje vi skal gjøre det :p

    // Shortsen var faktisk ikke så god i stoffet, i alle fall ikke etter å ha tatt på både t-skjorten og kjolen, de var helt nydelige! Men trenger jo en sånn shorts til å ha hjemme på (forhåpentligvis) varme sommer dager 🙂

    1. Gjør det ! Så anbefaler jeg å bli medlem på goodreads.com, nesten som bokelsker.no. Får du tips til nye bøker,kan lagre alle bøkene du har lest osv.

      1. Drageløparen, Tusen strålande Soler, huset ved moskeen og Morgen i Jenin er alle slike inntrykksfulle bøker. Historiar som hjarteskjærande fortel om menneska bak det me berre har sett på nyheitene. Anbeafalast alle samam!

  4. Haikerens Guide til Galaksen er fantastisk, jeg spruter ut i latter på nesten hver side. Har bare lest de første to så langt – vil ikke at serien skal ta slutt, så jeg leser den saaaakte. Hehe. Har ikke lest noen av de andre.

  5. Det er så deilig å lese bøker om sommeren 🙂 Jeg har planer om å få lest en fantacy serie jeg har kjøpt for lenge siden. Og så har jeg hørt så mye bra om «The Hunger Games». Tror jeg må kjøpe de også 😀 Fortell gjerne hva du syntes om de forskjellige bøkene når du er ferdig. Trenger anbefalinger! 😀

    1. Helt enig med deg, det er deilig å lese bøker om sommeren. Skal prøve iløpet av sommeren å få lest Georg R.R Martin’s «Game of Thrones» serien:) Hørt mye om «The hunger games». Så det er noe jeg må sjekke ut:) Skal huske å få skrevet om de bøkene som jeg skrev om i «sommerlektyre»:)

  6. Holder på med Jo Nesbø bøkene om Harry Hole jeg, så de blir prioritert i sommer, spesielt når det har kommet ut en ny også 😀

    1. Aha,da har du mye bra i vente. jeg må få lest alle bøkene i riktig rekke følge snart. Har lest 2-3 bøker i denne serien om Harry Hole.=)

  7. Jeg for en gang skyld tenkte nå må jeg lese noen bøker selv.. jeg fant «Sushi for nybegynnere» hjemme, den er faktisk litt underholdende og lese.. jeg er halvveis.. leser på vei og til jobb:p..

  8. Tilbaketråkk: Dear June «

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

