Inspirasjon og tips · om musikk

Born this way

Better late than never,right? Nå har jeg fått somlet meg til å skrible ned noe om den nyeste albumet til Lady Gaga.  Jeg og andre som forhåndsbestilte cden fra cdon.com fikk den på lørdagen 21.mai. Gjett om jeg var kjempe glad når jeg våknet til at det lå en pakke fra cdon.com på pulten min. Yeah! Hadde lenge gått å ventet på denne,og med «Born this way», «Edge of Glory» og «Hair» lovet det godt.

Låt liste(alle sangene er linket til Youtube,klikk for å høre):

  1. Marry The Night
  2. Born This Way
  3. Government Hooker
  4. Judas
  5. Americano
  6. Hair
  7. Scheisse
  8. Bloody Mary
  9. Bad Kids
  10. Highway Unicorn (Road to Love)
  11. Heavy Metal Lover
  12. Electric Chapel
  13. You and I
  14. The Edge of Glory
  15. Born this way (Jost & Naaf Remix)

Selve albumet har jo ikke falt i god jord hos mange anmeldere,og i VG fikk denne en 3’er og verst i Dagbladet med 1’er. Ikke at jeg skjønner noe av hvorfor albumet har fått de terningskastene. Men så er jeg ikke helt objektiv,og det er til tider jeg lurer på om disse musikk anmelderne er også det.

Over til cden.. Jeg fikk den i eksamens tider,og jeg fikk jo etterhvert skviset inn litt Lady Gaga innemellom. Etter å hørt gjennom cden et par ganger,og lest teksttil sangene, så må jeg si thumbs up. Av de tre albumene(sett sammen) som har kommet så er kanskje ikke denne her den aller sterkeste,men jeg liker den godt fordi det er en liten rød tråd og hun viser både originalitet(du hører at det er Gaga og at hun har en viss «signatur på låtene sine),men også prøver hun ulike sjangere innenfor musikken.

Det er både elektronic(?hvis det er en sjanger),pop,litt trance,rock og litt country feelin’ på enkelte av låtene. Jeg får både lyst til å danse,felle tårer og smile når jeg hører på låtene. Hvis man virkelig tar seg tiden å høre på låtene hennes,så får man kanskje bedre forståelse.Meningen kommer kanskje mer frem også.

//linket

For meg falt denne cden i smak,og jeg har mange favoritter på denne cden. Eneste jeg kan si at jeg ikke liker er «Government Hooker». Den falt liksom ikke helt i smak hos meg,uansett hvor mange ganger jeg har hørt den. Bortsett fra den liker jeg mer eller mindre alt. Men de sangene som tropper mest spilte liste på Ipoden min  er «Born This Way»,»Hair»,»Edge of Glory»,»You & I»,»Bad Kids» og «Judas».

Både «Born this way» og «Hair» er virkelig fine sanger,og jeg blir både glad av å høre de. Selvom det er for et par minutters tid får selvtilliten litt boost. At man er vakker og fin uansett hvordan man er,det er sånn man er født. Vi alle prøver å finne et sted i verden,og bli godtatt for den vi er.

Man må være stolt,gå med hodet hevet og ikke bry seg om hva andre sier. Særlig viktig å prøve å holde på seg selv,og det mener at man er seg selv og ingen andre.  Som Gaga sier i «Born this way»  : There’s nothing wrong with who you are..

//linket

Håper jeg får kommet meg avgårde til neste konsert hun holder i Norge,fordi i fjor oktober var det en spesiell opplevelse å få  oppleve favoritt artisten sin opptre live.

Liker måten hun våger å prøve nye låter,klær og være måter. Hun bærer hver  kreasjon som hun trer på seg med en viss stolthet. Hun bryr seg ikke om hva andre sier og sangene hennes er vel unike i selv. De følger kanskje ikke mainstream musikken.

//linket

Vet ikke om jeg greier å kaste noe terningkast,men for min del så likte jeg albumet veldig mye! Jeg anbefaler denne til alle som liker både Pop/Electronic pop, og det er selvsagt litt roligere  låter innemellom(Anbefaler alle å høre på You and I, den er kjempe fin!).Synes dette albumet hadde litt av hvert oppi, for å si det sånn.

 

Har du hørt på dette albumet? Hva synes du?

 

 

6 thoughts on “Born this way

  1. Elsker det, og likte heller ikke Government Hooker til å begynne med (Bloody Mary og Electric Chapel var heller ikke favorittene mine) men nå liker jeg dem mye bedre! Men mine favoritt sanger er uten tvil Bad Kids (#1!), Heavy Metal Lover og You and I ❤

    Men er nok enig i deg at dette er nok ikke den beste av de tre CDene hennes, men vet ikke om jeg greier å velge en favoritt av The Fame og The Fame Monster…

    1. Så bra:) Kanskje jeg liker Goverment hooker etterhvert=) Liker også Heavy Metal Lover,glemte å skrive det i innlegget:) Greier ikke heller å bestemme meg for hvilken av de to foregående cdene som er favoritten.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

