Inspirasjon og tips · om litteratur og bøker · om min hverdag

Where Books live

Dagens store plan var å tusle opp til biblioteket der jeg bor, å låne et par bøker. Selvom bokhylla mi huffer og peser hver gang jeg får nye bøker eller bestiller nye; så er det noe spesielt å gå på biblioteket. Alle valg mulighetene,og atmosfæren.

Jeg kom hjem med «Alkymisten» av Paulo Coelho og «Øyne i Gaza» av Mads Gilbert og Erik Fosse. To bøker jeg lenge har vært nysjerrig på,og gleder meg til å lese. Når du låner også har du en liten deadline også, noe som gjør at du kan få lest flere bøker. Jeg holder fremdeles på med «From dead to worse» av Charlaine Harris,men jeg er snart ferdig med den.

Fikk også boken jeg bestile fra play.com i posten idag,og det var nemlig «Supernatural Book of Monsters,spirits,demons and ghouls«. Gleder meg til å bla gjennom den boka,og allerede har jeg sett en referanse til Latinen og til Plinus den eldre. Faktisk en historie som vi hadde i ene pensumboka i latin.

Elsker serien Supernatural og det å ha denne «lille» boka å slå opp i når det dukker opp monstere og andre ting,gjør det enda mer spennende. Kanskje en liten must og liten companion for Supernatural fans. Skal si fra om hvordan den er etterhvert som jeg får bladd gjennom  den.

Resten av denne regnfulle dagen skal jeg lese litt videre i boka jeg leser i,slappe av pga jeg har hode pine på vei. Så det passer seg kanskje ikke lese først når jeg tenker meg om. Det er litt på tvkassa i kveld,men for se om jeg heller slapper av videre.

Håper alle for en fin onsdag!

Pleier du ofte å gå på biblioteket?

psst. min gode venninne Nina M,er med i bloggportrettet hos Kari idag,klikk her for å lese!

16 kommentarer om “Where Books live

  1. Er aldri på biblioteket :p Liker tanken på å eie bøkene mine selv, men det er jo så utrolig mange bøker jeg har lyst til å lese, sånne klassiske bøker du ser som high school pensum på TV-serier 🙂

    Sv; Tja, enn så lenge har jeg ikke noen problemer med blogg.no i alle fall 🙂

    // Haha, jeg spiser saus som suppe, klarer meg ikke uten saus :p

    // Yay, savner virkelig å lese i bøkene!

    // Tja, eller helt kopi :p Leste at den neste filmen skal bli annerledes enn disse to i alle fall, så venter i spenning på at den skal bli satt i gang å skrives 😀

    1. hehe, var innom biblioteket idag. Traff på gamle kjente,eller jeg jobbet jo der når jeg gikk på ungdomsskolen. det var bare i en sommer og som ekstra hjelp. Så føler meg litt hjemme på en måte i biblioteket. Men ble helt overhvelmet av besøket. Mange bøker og jeg har jo vanskeligheter til tider å velge. Så jeg tok to bøker jeg har hørt om og så får se hvordan de er:)
      Har lyst å lese klassiskere også, begynte på frankenstein av mary shelley. Synes heller forordet var mer spennende. men så var jeg ganske trøtt når jeg prøvde meg på det. Har også prøvd meg på «Wuthering heights» av Emiley Brontë, men det språket eller som det er skrevet på var skikkelig engelsk engelsk. men skal nok prøve meg igjen på de.=)
      //Så bra 🙂
      // hehe,hender jeg også spiser saus som suppe. Hvis det er noe saus igjen etter middag pleier jeg å ta brød og duppe oppi:P

  2. Jeg er ofte på biblioteket og elsker det! min mor jobber der, så jeg er så og si oppvokst på biblioteket. Det er moro å gå rundt og se i hyllene og finne gamle eller spennende bøker! Jeg har lest Alkymisten, men det var ikke en bok jeg likte…synes den var litt for svevende.

    1. Så utrolig bra da:) Sikkert fint å ha en mor som jobber på biblioteket:) Synes også det er morro å tusle rundt på biblioteket,og finne fine og spennende bøker:) Alkymisten virket litt svevende når jeg leste hva den handlet om,men det står at den var bra.hehe. vi får se om jeg leser den 🙂 hehe

  3. Jeg bruker biblioteket en del. Nå er det snart sommer og jeg skal på stranda. Da sluker jeg fort 8-10 bøker på to uker i sydlige strøk…. Så nå står biblioteket for tur. Da er det kjekt å lese blogger som dine for å finne ut hvilke bøker som er anbefalt. Problemet er bare at jeg ikke husker hva folk anbefaler, hehe. Jeg må bare begynne å skrive opp 😉

    1. Så bra at du bruker biblioteket:) Da sparer man jo litt penger også,så er det mye utvalg(som regel). Tror det blir en del lesing for meg denne sommeren:) Deilig å kunne slappe av ute på verandaen med en god bok og en kopp te eller caffe latte:P
      Hender jeg glemmer å skrive opp hva folk anbefaler, så jeg har begynt å skrive ned bok ønsker i en liten notis blokk:) Har i det siste lest en bokserie,så jeg venter med å skrive om bøkene når hele serien er blitt ferdig:) men skal snike inn litt enkelt bøker i sommerferien:)

  4. Jeg gjennoppdaget biblioteket for noen år siden, vi har en gutt på snart seks år og han elsker å ta turen til biblioteket(vi låner filmer, lydbøker og bøker). Jeg kjøper en god del bøker selv men syntes også det er viktig å benytte seg av biblioteket slik at tilbudet får bestå. Det er jo ikke alle som har råd til å kjøpe bøker, dessuten er det veldig hyggelig å bare rusle rundt der og titte på forskjellelige bøker. Jeg ender alltid opp med å ta med meg en liten bunke men rekker ikke alltid å lese alle. Vi prøver å være innom minst én gang i måneden.

    1. Så bra:) Jeg har begynt saktig med sikkert å gjenoppdage biblioteket selv. Har de siste 3 årene kjøpt bøker selv,men som du sier det er viktig å bruke tilbudet så ikke det forsvinner.Det hadde vært kjempe trist. Bra å ta med barn på biblioteket, få dem i lesemodus eller få igang leselysten fra ung alder:) Hender jeg låner med meg også for mange bøker til jeg blir ferdig med de:) hehe

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

