Inspirasjon og tips · om litteratur og bøker

En smake bit på søndag #22-From dead to worse

Var innom bloggen Grønneskoger som handler om bøker(en blogg jeg i sammeslenge anbefaler for alle som er bokinteresserte),og hun har en fast post hver søndag hvor man tar opp den boken man holder på å lese,gir leserne en liten smakebit (men ikke avsløre for mye av handlingen). Klikk her for å lese mer om opplegget !

Akkurat nå leser jeg «From dead to worse» av Charlaine Harris og har ikke kommet så veldig langt ennå. Men dere skal få en liten smakebit.

Fra s.30

«I bent to unlock my car door,and I heard a noise behind me. In a single movement ,I palmed my keys and clenched my fist ,wheeled,and hit as hard  as I could.The keys gave my fist quite a core,and the man behind me staggered across the sidewalk to land on his butt on the slope of the lawn […]»

Bli med på smakebit på en søndag også, stikk innom bloggen her!

14 thoughts on “En smake bit på søndag #22-From dead to worse

    1. Takker marita:) morsomt å lese,og når man leser engelsk blir man kanskje litt mer dreven på det:) så er det halvparten så billig som de norske oversettelsene.hihi:)

  1. Herlig smakebit 🙂 Jeg digger disse bøkene(og tv-serien, liker at de holder seg såpass lite til manus da blir aldri verken bøkene eller serien forutsigbare). Jeg har lyttet til de fleste på engelsk lydbok, elsker at de blir lest med Louisianna aksent(oppleseren gir fantastisk liv til historien).

    1. =) så bra at du likte smakebiten. hehe. Hadde valgt ut en annen,men så leste jeg enda mer etter jeg leste ditt innlegg om smakebiten for forrige uke:) tror jeg kommer til å slenge meg på disse smakebit søndagene:)
      Helt enig med deg, at det er greit at de leder sin egen vei. Hadde jo vært kjedelig for oss som leser bøkene hvis det hadde skjedd alt til punkt og prikke. litt uforsigbarhet er bra:D Gleder meg til sesong 4:) Nå fikk jeg lyst å høre bøkene på lydbok også,synes sørstatsdialekt er kjempe fint å høre på:)

  2. Så utrolig hyggelig at du blir med på søndagene 😀 Jeg abonnerer forresten på kommentarene så hvis du ikke veldig gjerne vil så trenger du ikke å legge inn svar hos meg(da blir det litt mindre jobb for deg 😉 tenkte bare jeg ville si i fra).

    Jeg må bare si at jeg liker headeren din utrolig godt og jeg digger de sosialemedia ikonene som spretter opp når man beveger musepilen over dem. Det har jeg ikke sett noe sted før.

    1. Så bra:) hehe,har ikke tenkt på det før. Glemmer helt at det kan man gjøre her på wordpress.com. Er helt blogg.no modus ennå. Koselig at du likte headeren! Jeg var glad for at jeg kom over dette temaet her på wordpress.com. Kult med de sosialmedia ikonene,gjør det enklere for å folk å følge med på de. skulle gjerne hatt flere,men det er sånn forhåndsinnstilte greier.

  3. Ja, det der er utrolig irriterende hos blog.no blogger for da må jeg alltid prøve å huske det selv i poster hvor jeg kanskje for svar på kommentaren min. Rart at de som står bak den platformen ikke enda har kommet med en løsning på akkurat det med kommentarene.

    1. Jeg vet, hender jeg glemmer helt at jeg legger igjen kommentarer hos blogg.no bloggere. De har jo svar funksjon,men ikke noe som kan varsle de som legger igjen at kommentaren har blitt svart på.De på blogg.no ligger litt å urtiden, og når jeg «flyttet» fra der fikk jeg ikke med meg innleggene mine. De har lite funksjoner der i forhold til andre bloggplattformer.

  4. Måtte sjekke opp den boka på wikipedia for at jeg skulle huske den, for tror ikke det var så særlig mye interessant som skjedde der… :p

    Men jeg ble ferdig med Dead Reckoning i dag! Fikk ikke sove, så da leste jeg sikkert 100 sider i stedenfor :p Likte boka skikkelig godt, synes det var en av de bedre. Var ikke så mye action og sånn, men den var utrolig informativ, og lærte utrolig mye nytt. Gleder meg allerede sykt mye til neste bok, for det var flere åpne tråder, en veldig åpen slutt. Lurer på om den neste boka faktisk begynner der denne slutter, eller hopper noen måneder sånn som de andre.

    1. Har fremdeles ikke skjedd noe, har kommet til kapittel 4 eller 5 nå. Har bare til bok nr 9 i bokhylla. Men har jo andre bøker å lese inntil jeg får kjøpt de andre:)

      Så spennende,gleder meg mye til å lese den også.men jeg må komme meg gjennom bok nr 9 og 10 først:) hender jeg leser en god del sider hvis jeg ikke får sove:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

