Inspirasjon og tips · om bilder og sånt · om min hverdag

Alexandros#2

Da har jeg endelig fått somlet meg til å få svart på deres fine kommentarer og nå skal jeg skrive om gårsdagen. Var rett og slett sliten etter i går når jeg kom hjem. Så jeg gikk rett til sengs(nesten).

Etter at snille Marita lånte meg både klesplagg,jakke,penger og tok litt av sin tid til å freshe meg opp i går,så dro jeg avgårde til Oslo. For å møte Hanne,Malin,Heidi og Synnøve. Målet var restauranten Alexandros,og for å spise gresk mat.

Da jeg kom til Oslo kokte det som bare det,og jeg angret fort på at jeg hadde dratt på meg svarte bukser. Men som jeg er,tenker jeg ikke at det kanskje er varmt der jeg skal. Men det gikk jo bra,etterhvert som jeg kom meg inn. Jeg skulle møte Heidi før de andre,pga de dumme busstidene fra der jeg bor så er jeg der nesten 1 time før vi alle skulle møtes. Så vi møttes på bakeriet på Byporten og skravlet litt før vi møtte de andre.

Vi tok trikk nr 18 til Holbergsplass,og møtte Malin der.Samlet gikk mot Alexandros som lå maks 2 minutters gange fra stoppet.Klikk her for å se kart og beskrivelse, jeg er mega dårlig på forklare retninger og hvordan å komme fra A-B.(Klikk her for å se meny). Vi ble møtt av en koselig innhaver,eller jeg fikk følelsen at det var eieren.

Etter mye om og men,og med tanke på størrelsen på lommeboka mi så gikk jeg for en Mixed Grill Mykonos.

Mixed Grill Mykonos

Jeg tok ikke tiden på hvor lang tid det tok før maten var på bordet,men de andre spiste forrett. Noe som jeg ikke gjorde,så det tok litt tid før maten min kom. Men etter vi fikk maten, gomlet vi oss i den gode maten.

Eneste jeg kan si er at tallerken var litt store iforhold til porsjon med mat. Den retten jeg fikk var god,godt stekt og hadde med seg 2 gode sauser.

Etter mye skravling og gjensyns glede (har ikke sett disse på flere måneder),så gikk vi hjem til Hanne og Synnøve for å skravle mer og drikke litt vin,spise jordbær og popcorn.

Det var en kjempe fin lørdag,og det var koselig å få slappe av etter en stressende eksamens uke (for min del). Det var godt å kunne sitte og la skravla gå,og tenke at det er ferie.

For dere som vil ha gresk mat for en rimlig pris,gå til Alexandros:

Adr:Welhavens gate 2, 0166 Oslo

Fremkomstmiddel: Trikk : nr 11,17,18( 17/18 mot rikshospitalet)

17 thoughts on “Alexandros#2

    1. Tusen takk:) Elsker krøller selv,og fint at marita tok seg tid til å krølle håret mitt. har sånt typ hår som krøller ikke så lett,og når det først gjør det varer det ikke lenge.hehe maten på alexandros var kjempe god:)

  1. Lol, så lite saus det var! :p

    Og kan skjønne det er godt eksamenstiden er over, må vel føles ut som svære vekter er tatt vekk fra skuldrene, men så må du jo fortsatt vente på karakterene. Håper det går bra i alle fall 🙂

    1. hehe, var jo mer saus. jeg som tok på så lite:) hehe.

      Det føles som svære vekter er tatt vekk fra skuldrene mine:) deilig å slappe av 🙂 krysser fingrene for at alt går bra:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

