om min hverdag

Alexandros

//linket

Idag skal jeg ut med et par venninner på en gresk restaurant, og det er noe vi pleier gjøre hvert år. Eller kanskje noe som blir årlig event. Etter vi alle var på studiereise til Hellas i fjor så har vel vi alle blitt bitt av den greske mat «basillen». Idag skal vi prøve en annen gresk restaurant i Oslo,ettersom den forrige vi var på (Zorbas),var blitt lagt ned.

Favoritt retten min 'Chicken Souvlaki",den spiste jeg ofte når jeg var på studiereisen..

Alexandros ligger like ved holdbergsplass,så man kan komme seg ditt med trikk. Blir spennende å se hvordan maten er,og prismessig er denne her som alle andre restauranter. Skal blogge om hvordan restauranten var i morgen!

Nå skal jeg slappe av litt før jeg må stelle meg,og fikse meg. Kan jo ikke komme i joggebukse og daffeklær idag. Blir deilig å få slappe av,og se de andre!

Skal ta med meg kamera,så litt bilder blir det!

Håper alle får en fin lørdag!

Har du spist på den restauranten før? Andre tips til greske restauranter i Oslo og omegn?

26 thoughts on “Alexandros

  1. Hørtes koselig ut det. 😉 Har ikke spist der før, men så må det jo sies at jeg bor langt unna Oslo også da. 😛 Får håpe du får en kjempe fin og koselig lørdag!

  2. Nam, dette så godt ut – ble nesten sulten 🙂

    Det er mye som ikke kan bevises gjennom den naturvitenskapelige metode, men jeg tror alt har en naturlig forklaring. Jeg har lest en del om folk som har opplevd noe utenomjordlig, f.eks; at noen har opplevd en sterk tilstedeværelse av et vesen, men det kan ha noe å gjøre med partikler som vi omgir oss med, forskjellige partikler, ladningen og tiltrekningen mellom disse.
    Men man veeet jo aldri noe med 100% sikkerhet, vi kan f.eks ikke bevise at det ikke finnes noe liv i vår galakse eller andre galakser – men det betyr jo ikke at det ikke finnes liv der ute…

    1. hehe,gresk mat er kjempe godt:)

      //ja,det er mye som kan bevises og på samme måte ikke kan bevises. Det er sikkert masse som kan forklares ved vitenskap,og det er respekterer jeg. Tar jo ting med en klype salt når jeg ser på sånne «jeg-ser-døde-folk» programmer. 🙂 hehe men ting som jeg har hørt eller opplevd selv,har jeg litt vanskeligere å bortforklare. men har jo prøvd det,for ting virker mindre skummelt når man kan forklare det:) hehe

  3. Tror egentlig aldri jeg har smakts gresk mat før. Men, en gang i Disney var det en matfestival hvor det var små boder fra massevis av land, og jeg hadde som mål å smake på de mest tiltrekkende, og av de var faktisk Hellas best 😉

  4. Jeg kan ikke akkurat skryte på meg å ha så stor kjennskap til gresk mat (med unntak av tzatziki, haha), men det ser nå i alle fall utrolig godt ut! Må definitivt teste ut en gresk restaurant en gang!

    1. hehe:) elsker tzatziki,men anbefaler souvlaki. det finner i alle kjøtt varianter, i går prøvde jeg mixed grill mykonos,som er en variant av det. hvor du får et par kjøttslag,poteter,saus og litt grønt på tallerken:)

  5. Sv; Har tatt det opp! Skal nok få sett på det snart! Jeg tror egentlig jeg kanskje bare er «lettlurt» og tror på alt jeg leser og ser på TV. Så du på det programmet med Lisa Williams (tror det var det hu het) på TVNorge? Det er et av programmene hennes som jeg ikke glemmer, hvor hun var på et hotell eller noe, og man kunne liksom se energier som fløy over skjermen. Helt vilt! Sånne ting som det gjør meg overbevist, selvom det lett kunne vært påfunn hele greia…

    Fascinating! Hadde nok blitt skremt jeg også! Men tror også de dukker opp for å passe på oss, så hun hadde nok rett i at det var det han ville.

    1. Så bra:) Anbefaler det programmet, er kjempe spennende:) du trenger ikke å være lett lurt,men at du velger å tro på noe annet og mer ,som er utenfor sansene våres:) Har ikke sett det programmet før,men gikk et på kanal 5? den har vi ikke hjemme helt ennå. men jeg liker å lese,og mest se programmer om overnaturlige ting. kanskje derfor jeg ser på supernatural:) hehe. det er sikkert mange naturlige forklaringer som florerer,men jeg velger å tro at det kan finnes noe mer en sansene våres,eller vitenskapen kan forklare. er ikke det man sier » science only goes so fare», husker ikke hvor jeg fikk det sitatet fra.

      Hadde også blitt skremt,men mest så tror jeg disse energiene /åndene har sin egen agenda(noe uoppgjort) de vil ordne.

  6. Sv; Ja, hører så mange forferdelige historier om lærere som bare skyver det bort ved å unnskylde et eller annet dumt noe. Det er i alle fall blitt mer oppmerksomhet rundt mobbing, men det skal nok mer til for å hjelpe til med å få slutt på det!

    // Nei, kokte nesten bort på jobb i dag, ble jo automatisk dobbel så varm :p På armene er det snart godt over til en brunfarge, men brystet, nesa og panna mi er helt knall rødt. Måtte ha ti lag med sminke for at det ikke skulle synes :p

    // Det er den også!! Tror aldri jeg har følt så mye G krefter før som i den ene loopen der, sikkert pga man ligger på magen. Hahah, Thundercoaster er jo kjedelig :p Liker ikke Supersplash så veldig, for den er jo bare enda mer kjedelig, og man blir klissvåt :p

    1. //samme her, hørt mange «skrekk» historier med tanke på mobbing,mange lærere (ikke alle,men sikkert noen) som velger å se den andre veien pga de kanskje ikke vil takle det. at det er noe som de ikke kommer borti i læreutdanning,hvordan å takle dette med mobbing,løsninger i forhold til dette her.

      //huff,misunner ikke de som jobbet i går . drit varmt:S hehe. du får smøre på masse aftersun eller bodylotion ,det roer ned solbrentheten:)
      //hehe, har lyst å presse mine grenser i forhold til «skumle» rollercostere:) hehe

  7. Sv; Bildene tok definivt lengst tid å fikse. Hadde jo hundrevis å gå igjennom! Så gøy, det er like morsomt å skrive dem. Kommer nok til å ta en sånn topp ti drømmereisemål etter jeg er ferdig med virkeligheten :p

    // Har aldri vært noe særlig begeistra over sånn hjemme farging, tror aldri jeg hadde fått det til :p

    // Å ja, det kan nok stemme at de er blitt billigere, men generelt burde det å stemme at ting er billigere å kjøpe sammen, enn hver for seg. Det var det jeg tenkte 😉

    // Takktakk, elsker at det er litt rødskjær i det 😀

    1. //hehe,det kan jeg tenke meg ! Tar langt tid av og til med bildene på wordpress.com,men det er pga nettet her hjemme er tregt til tider.hehe. morsomt med å skrive om drømme reisemål.skal forsette med min nå som jeg ikke har eksamener å lese til, og så skal jeg lese videre i trueblood bøkene. værtfall de jeg har, har til bok nr 9 ,og er på nr 8 nå. så skal jeg vente litt med å kjøpe de 2 andre.
      // har sett det har kommet en ny type med sånn skum,nesten som hårskum typ. så det blir lettere å påføre. husker ikke hvilken type nå. men har veldig lyst å farge håret mitt:)
      // er nok litt billigere,men som oftest lønner det seg å kjøpe samlebokser:)skal sjekke ut prisene hver for seg ifht samlebok:)
      //bare hyggelig,du kledde det kjempe godt:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

