om bilder og sånt · om min skolehverdag · På godt & Vondt...

Somebody Save Me

Idag så har ikke vært favorittdagen min,idag følte jeg mest for å gjemme meg under en stein og bli der i mange hundre år. Når jeg fikk eksamen i det store og folksomme gymsalen på Blindern;visste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte. Valget falt på heller å sitte å fundere på hvorfor pokker sidemannen hadde med seg strikketøy på en eksamen ,og for å forsette å strikke etter eksamen ble delt ut. . Tiden sneglet seg fremover, og etter at  lukten av kamferdrops etter eksamensvaktene hadde gitt seg,begynte jeg å skrible ned noe.

Den verste følelsen er å ikke komme på noe,at det er helt tomt oppi topplokket. Jeg har sittet å lest og pugget,men får seriøst ikke noe inn i topplokket. Det var som noen hadde tatt med seg alt jeg hadde øvet på og tatt seg ferie.

Når faglæreren kom på sin «trøste» runde og hørte inn med alle om hvordan det gikk, så kunne jeg ikke la være å si det rett ut; det gikk veldig dårlig. Etter en «Huff,da» og «du har fremdeles litt tid» av læreren satte jeg fokuset på eksamenen igjen. Var visst ikke bare meg satt å klødde seg i topplokket, og etter å hørte bekymrende visking etter snakk med læreren så fikk jeg bekreftet det.

//linket

Etter å få skrevet 3 sider leverte jeg inn eksamenen rundt elleve tiden, heldigvis var det ikke bare meg som hadde gått tidligere. Har jo ikke helt lyst å gå  «the walk of shame» så tidlig i eksamentiden,men orket ikke å sitte der inne og jeg følte meg som en tikkende tekanne. Måtte bare ut…

Vel ute så var jeg visst blitt rene 1881 ,ettersom jeg først ble spurt av en engelsk fyr om å svare på spørsmål(noe som jeg mumle noe om og gikk forbi han), så spurte 2 jenter meg om veien til butikken, og vel fremme på bussterminalen var det en fyr som spurte om hvilken buss han skulle ta for å komme til Aursmoen(hvor pokker er det henn?).

Etter det kunne jeg sitte å trøstedrikke på en café mocca som jeg har kjøpt fra min favoritt kafé på Oslo City, nemling Stockfleths. Andre trøstespiser eller shopper,men jeg trøste drikker kaffe.

//linket

Nå bare håper jeg at den kommende latin eksamen på fredagen kanskje hjelper på den dårlig idag. Da får vi med hjelpemidler(ordbok).  Jeg vet jeg høres  übersytete og «man skal ikke ta sorgene på forskudd»,men denne eksamen idag er den verste jeg har hatt.

Nå skal jeg slappe av idag, var helt kjørt etter idag. Håper alle får en fin mandag! Da tar jeg kvelden!

33 kommentarer om “Somebody Save Me

  1. Sv; Gjør det, selvom tror Friends boksen er litt i dyreste laget, synes jeg i alle fall :p Men de blir vel stadig billigere 😉

    // Neste uke har jeg fri tirsdag, og slutten 16 på onsdag og torsdag. Skal i bryllup den 11, men kan på søndag. Så vi får se hva vi får til 🙂

    Men jo, kan jo på søndag da…Denne helga 🙂

    1. //mhm, hvis jeg venter til jul dette året er den kanskje enda billigere å kjøpe. ellers så har jeg sett mange billige enkelt sesonger av friends på platekompaniet:)

  2. så utrolig kjipt nina ! føler med deg der altså. er nesten sikker på at jeg kommer til å sitte å klø meg i hode på mandagen når jeg har matematikk eksamen, men heldigvis får vi bruke hjelpemidler (minus kalkulator da…) så får håpe jeg klarer meg . Iallefall at jeg klarer 17/20 oppgaver på del 1 eller så ser de ikke videre på eksamen.. 😦 eksamen er mye press, og skulle egentlig ønske vi bare hadde muntlig eksamner og ting som var nødvendig… men men, sånn er ikke livet ! går dette dårlig, så får du bare tenke at det finnes bare ei vei , og det er oppover. jeg strøyk jo på norsk eksamen, og det var kjipt, men man kan ta den om igjen !
    kan også tenke meg det er veldig mye å øve til så krevende eksamener samtidig som du har nå ! Men masse lykke til med eksamen på fredag iallefall 😀

    PS. DETTE BLE EN LANG KOMMENTAR…

    1. Koselig med lange kommentarer da 🙂 hehe. Vet at du kommer til å klare det fint på matte eksamen, du har jobbet godt og jevnt med faget gjennom hele året:) Eksamen er mye press ja,og jeg gleder meg veldig mye til fri:) Håper eksamen på fredagen går mye bedre,og at kanskje at det kan hjelpe på karakteren min:)
      Du får ha masse lykke til på matteeksamen:)

  3. Uff, jeg håper det gikk noe bedre enn du føler selv. Man vil jo alltid være veldig kritisk til seg selv. Men hva skjer med strikkedama på eksamen a???

    1. Mhm:/ får heller ta den når den tid kommer. Man blir lett dratt inn i «negativ modus». Men føler meg mye bedre idag, og fikk slappet av litt & fått ting på avstand:)

  4. Det hørtes ut som en kjip eksamensdag! Tror jeg hadde lurt litt på strikkeren jeg også, ikke fordi jeg er negativ til strikking men fordi jeg ikke er så rolig under en eksamen at jeg hadde turt å ta meg tid til det.

    Lykke til med resten av eksamenene!

    1. Takk:)
      Jupp,var en kjempe kjip dag. Men jeg håper eksamen på fredagen hjelper på denne eksamen,at de evt. slår sammen karakter eller noe. Har ikke noe mot strikking heller,men synes det var en litt annerledes(og litte grann merkelig) måte å slappe av på. Men kanskje det funket for han:)

  5. SV: Tusen takk.
    Det var ingen søkere, så jeg måtte gjøre jobben på egenhånd, men jeg tror det gikk greit nok. Håper i det minste det. Bank i bordet.

    Uff og huff. Jeg hadde litt samme følelsen da jeg fikk ut min eksamen i dag, men jeg klarte til slutt å skrible ned noe. I tillegg var eksamensordningen sånn at vi «fikk 10 gratis poeng på eksamen» i form av at spørsmålene der var copy-paste av spørsmål fra deleksamener tidligere i semesteret, så lenge man kunne disse selvsagt.

    1. Kjipt at ingen svarte på annonsen da. Ser ut som man må gjøre alt arbeidet selv. Ikke lett å være student. hehe=)
      // Håper det gikk kjempe bra på eksamen:) man har litt sånn «det-gikk-dårlig» følelse etter eksamener ,og jeg håper at jeg greide å få skrevet ned noe fornuftig 🙂

  6. Tilbaketråkk: Siste mai dag «
  7. SÅ kjedelig:(… lykke til på fredag.. bruk tiden din;)..
    SV: satt du også i gymsalen på mandag?? jeg og:p.. haha.. jeg satt i del 1 og hadde kinesisk eksamen:s.. hvor satt du?

    1. Mhm,kjipern. Håper det er bare hodet mitt som spiller et puss,og jeg håper at jeg består. trenger ikke å få den aller beste karakteren.
      // jupp,satt i sal 2. jeg tror jeg faktisk så deg,men var ikke helt sikker på om det var deg. satt like ved ut gangen . hehe^^ hvordan gikk din?

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

