om min hverdag · om min skolehverdag · om mine følelser og tanker · om underholdning · Tvserier

Today I don’t feel like doing nothing


/linket

Som jeg skrev i forrige innlegg så skal jeg prøve å være flink jente å få unnagjort pensum,og prøve å la bloggen være bloggen. Det er ikke til å feie under et teppe at skole må komme først,men som jeg nevnte forrige innlegg er det lett å bli distrahert og miste fokus. Når det skjer er jeg som oftest å finne på pcen,så litt mindre «aktivitet» fra meg kan ventes de neste ukene. Faste ting kommer kanskje ikke helt på faste dager,men skal prøve å huske på de.

Skole

Idag hadde jeg siste forelesning i Latin og begynner faktisk å glede meg til de 2 eksamene er over og ferdige. Føler meg ikke 100% sikker på alt sammen,og ting er litt rotete opp i topplokket i forhold til grammatikken. Men skal få en bra oversikt.

In search of..

For et par uker var jeg helt «Iphone» verden og ville så absolutt ha den. Men nå har jeg innsett at jeg ikke har råd til den,med tanke på månedspris og prisen på selve mobilen. Jeg har nylig bytte over til et abonnent som er passet for mitt mobilforbruk. Etter venninnen min Nina M kjøpte seg en HTC mobil for et par uker siden har jeg begynt å lete etter en passende.  Jeg trenger jo ikke en Iphone,men hadde jo vært kjekt med en. Jeg har blitt bitt av touch mobil bølgen,og har funnet en mobil som er ganske rimlig pris uten abonnent.

Denne vurderer jeg kanskje å kjøpe når skattepengene kommer, det er en HTC Gratia forrest green(nordic). Den har en rekke fine applikasjoner og du kan gjøre den mer personlig med ulike menyer & widgets. Den har en sånn «snill» ringe tone funksjon som gjør at når du tar opp mobilen mens det ringer så dempes lyden. Hvem har ikke glemt å skru av ringelyden under forelesning og lyden vært på full guffe .

HTC Gratia har en høflig ringetone. Så snart du løfter den opp for å se hvem som ringer, reduseres ringevolumet. Og hvis du snur den rundt, stopper den å ringe og tar imot en beskjed uten en lyd.

Men skal somsagt se etter andre også. Kom gjerne med tips!

Sesongavslutning Vampire Diaries (sesong 2)

Idag i USA er det sesong avslutning på Vampire Diaries og jeg gleder meg å se hvordan denne sesong avslutningen blir. Det aller mest spennende skjedde i forrige episode,men for se om serieskaperne kan toppe det enda mer.

Vi her i Norge må nok vente til fredag morgen med å se den online/laste ned. Eller hvis du er en nattravn kan du vente etter 3/4 tiden om natten så skal det nok komme noe. Den sendes ca kl.02.00 norsk tid.

Ble kjempe glad å høre at CWTV fornyet Vampire Diaries med 1 sesong til! Håper det blir mer en bare 1 til,men det er bedre å ha få brae enn å la tvserien bare gå & gå. 4 eller 5 sesonger høres bra ut ,men tipper at det blir kanskje bare 4 sesong .

Da får jeg igjen løsrive meg fra pcen og ta «kvelden»,værtfall fra bloggingen! Skal sitte å skrive notater til latinen,lage en fin oversiktelig liste over alle verbformene(konjugasjonene) og alle substantiver(deklinasjoner).Ellers så skal jeg nå se på «Criminal Minds» kl.22:40, det nærmer seg sesongavslutning der også.

Ønsker alle en fin torsdag!Håper alle har det bra!

//bildene er linket /all pictures in this entry are linked.
15 kommentarer om “Today I don’t feel like doing nothing

  1. Når jeg fikk stjålet telefonen min i Vegas, og måtte ha meg en ny, så kjøpte jeg meg HTC Wildfire. Når jeg skulle kjøpe den, fikk jeg først anbefalt denne her, Gratia. Skal visst være veldig bra, og med mye bedre grafikk enn min Wildfire.

    Men jeg synes kanskje ikke Gratia var like fin i designet, som Wildfire. Synes den var litt for firkanta, men det er bare min mening da 🙂 Nå har jeg gått tilbake til Sony Ericsson W995 😛 Liker bedre mobilene med tastatur jeg vettu hehe 😉 litt gammeldags. Også ble jeg aldri helt vant til HTC menyen, selv om den ikke er vrien i det hele tatt. Men er nok bare mer SE og Nokia typen.

    Skal du se på Eurovision ikveld da? England er med ikveld 🙂 håper de går videre 🙂

    1. 🙂 Så fint å høre, får bare mer og mer lyst på den.men skal holde øyne oppe for andre også. men foreløpig er det den (gratia) som stikker seg ut:)
      Sånne touch mobiler har det med å bli for «firkantet»,det kan jeg si meg enig. lite variasjon med design. jeg har blitt vant til touch nå. blitt hektet:) hihi

      fikk ikke med meg eurovision..men hørte at svergie og danmark kom videre:)

    1. hehe^^, skal tenke på det vettu. var litt inni «iphone» boblen,men så har jeg sett mange fine andre andriod tlf:)

      //så fint at dere har fått unnagjort ting & tang i forbindelse med bryllupet:)

  2. iPhone er fint og vel og bra, men den reflekterer virkelig ikke prisen. Du betaler mye for å få et eple på telefonen din. Å gå for en Android- basert telefon er vel så bra, noen ganger også bedre.

    En telefon jeg vurderer er ZTE BLADE, som er Android-basert slik som HTC sine telefoner. Ukjent merke, og garantert ikke like fantastisk som både iPhone, HTC og de andre store, kjente smarttelefonene, men til under 1400 kroner (i det minste i Chess sin nettbutikk) tror jeg ikke den er et dumt valg for slunkne studentlommebøker. Fikk terningkast 6 blant annet på amobil.no.

    1. Det var det jeg vurderte også, nå for tiden kommer det mange fine android baserte telefoner. Tror folk flest går for iphone pga «kulhet»faktor og at alle andre har den. Tror for min del det holder med ipod jeg har.
      Må sjekke ut ZTE blade, takk for tipset:)

    1. hehe^^ busted.. det var pcen sin skyld, den ropte på meg. hehe. neida, klarte ikke helt å holde meg unna. Så var jeg ikke i lesemodus .. Har hørt mye bra om den også^^

  3. Er noen dager hvor en vil gjøre alt annet enn det man burde. Jeg har en liten sånn periode selv nå :p
    Jeg er sikker på du kommer i gjenge igjen, og at alt går bra på eksamener osv 🙂
    Mulig jeg har spurt om dette før, men hva studerer du egentlig? 🙂

    1. Ja, tror alle og enhver er borti disse dagene. greit innemellom,så lenge det ikke blir en vane:)
      Begynner å komme litt i gjenge:)
      Husker ikke helt om du har spurt om det,så det går bra at du spørr.hehe jeg studerer antikk kultur og klassisk språk,så har jeg hovedvekt på arkeologi:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

