om musikk

Looking back: Lady Gaga konsert 17.okt 2010

Er litt i mimre humør,og har lystå dele et innlegg jeg skrev 2 dager Lady Gaga konserten den 17.okt(i fjor). Det er tatt fra min gamle blogg,og selvom det hadde jo vært enklere å henvise til den enn å kopiere innlegget;så ville jeg gjerne også ha en kopi her også! Alle bildene er tatt av min gode venninne Nina M,og tilhører henne (Bildene er linket til blogg). 23.mai kommer et nytt album fra Lady Gaga( Born This Way). Må bare si at innlegget bærer litt preg av «svever på skyer» skriving,kanskje preg av «fjortis» skriving. hehe

19.okt 2010 @01:03

Nå har jeg knabbet et par bilder fra Nina m, sitt fotoalbum på Facebook. Har jo fått lov til,så alle bildene i dette innlegget er tatt av henne og eies av henne(copyright!). Så hvis dere vil låne,så får dere stikke innom bloggen hennes å spørre!(klikk her for å komme til den)

Det er jo selvsagt fra Lady Gaga konserten vi begge to var så heldig å skaffe billetter til. Er så glad for at jeg sjekket om det var flere billetter,og på impuls kjøpte de. For dette var noe vi begge to ville!


©Nina M


©Nina M //The Fame Monster som hun kalte det!


©Nina M // likte den fargen på kjolen hun hadde på seg der!


©Nina M


©Nina M // En av flere ganger hun tok seg tid til å snakke med publikum!Det likte jeg kjempe godt!


©Nina M // hvis jeg ikke husker feil hadde hun på seg dette antrekket når hun sang «So Happy I Could Die»


©Nina M //Her blir hun heist opp,mens hun synger «So Happy I Could Die»


©Nina M //Motslutten og «Bad Romance»

Oppvarmings bandet «Semi Preciuous Weapons» var bra oppvarmings band,hadde et par bra sanger som jeg likte godt.  Selve stjerna kom på scenen på Oslo Spektrum 20.25 for å være nøyaktig,og startet med låten «Dance In the Dark» og sluttet med «Bad Romance». Andre hiter som var med er bl.a «Poker Face», «Speechless»,»So Happy I Could Die», «Fame», «Love Game»,»Beautiful,Dirty,Rich»,»Alejandro» m.m

Når «Dance in the dark» startet fikk jeg frysninger over hele kroppen,og var kjempe spent på hvordan showet/konserten senere skulle utarte seg. Hadde mye forventninger som ble innfridd! Dama er helt rå, og er eksentrisk,nyskapende og spesiell. Hun er noe for seg selv,og unik artist! Selvsagt er hun spesiell,hadde vært så kjedelig hvis hun skulle gå mainstream og være som alle popartistene(har ikke noe mot andre popartister,så det er sagt.men ville bare få frem at gaga er i en annen liga for seg selv).

Det er ikke ofte jeg sitter med tårer i øyene,synger med full hals. Ble rørt når hun tok seg tid til å snakke åpent med publikum og hennes «lille monstre», hun snakket mye mer enn jeg hadde forventet. Mye av det hun sa underveis traff meg skikkelig. Det å føle seg å «utsiden» noen ganger,å det kanskje ikke å være glad i seg selv. Noe som hun sa at vi alle burde gjøre,at vi skulle dra fra konserten å elske oss selv mer og være oss selv,enn å elske henne mer. Hun setter fansen virkelig i fokus!


hentet fra wehearit.com//søkeord: lady gaga(2 side)

På den offisielle fansiden hennes har hun 20 907 757 mill. fans! Var innom en random blogg hvor en som kommentert som sa at hun var en døgnflue! Hvor har den personen vært de siste 2 årene! Hun har opparbeidet seg for år til år! Nå er hun på toppen og hun  sier at det ikke hadde vært mulig uten oss «monstere».


fra musikk videoen «Telephone» som hun har med Beyoncé på laget!

Kort oppsummert var konserten shit bra etter min mening,hadde vært supert å hatt stå plasser.Få vært med på «festen». Hadde så lyst å stå og hoppe,være med på dansen. Var så  mye liv i salen! Hun fylte arenaen med å entre scenen! Fansen var elleville,folk gråt så sminken rant når hun snakket med oss, og det å være seg selv. At hvis det er noen som sier at du ikke er god på noe,enten det er å synge ,danse eller skrive.Så må du ikke bry deg om det,og forsette ! Hun snakket om at hun ble mobbet når hun var yngre,og at hun nå kan stå foran de som mobbet henne og vise at hun har greid det stort» litt sånn in your face lissom!»

Konserten var ca over 22.10..

Håper at hun kommer tilbake til Norge! Kanskje neste år eller noe! Hun jobber med en ny skive! Er spent på den!

(innlegget her hentet fra min gamle blogg,les originalen her )


7 kommentarer om “Looking back: Lady Gaga konsert 17.okt 2010

  1. Hvis kommer tilbake skal jeg definitiv prøve å få tak i en bill!!! er skikkelig misunnelig!! btw, NRK sendte showet som hun spilte i NY på tv’en her om dagen, så KJEMPE BRA UT!!!

    1. 🙂 samme her:)
      Ja,så på deler av det. Her hjemme så ville ikke de andre se på det. Showet varte ca 2 timer. vet du om det er lagt ut på nett eller noe?

    1. 🙂 var en utrolig fin opplevelse å være på den konserten. Blitt mer og mer gaga fan med årene. 🙂 håper jeg får sjansen til å se henne igjen:)

  2. Tilbaketråkk: Uken som var #19 «

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.