om min hverdag · om min skolehverdag · Tvserier

The sun also rises

Tidligere i dag måtte jeg bare ta en liten pause i pensumlesing for å få med meg nest siste episode av Vampire Diaries, episoden som er kalt «The sun also rises» fikk meg til å sitte med klump i halsen,og tårer i øynene. Jeg er veldig følsom person så det skal ikke lite til (særlig med tvserier jeg følger virkelig med på) at jeg lever meg inn og føler med personene.

Jeg gleder meg utrolig mye til sesong avslutningen («As I Lay Dying«) og se hva som skjer. Tvserien har jo heldigvis blitt forlenget med 1 sesong til.

Etter å lest en liten stund ble jeg rastløs og begynte å ta igjen det tapte på «The Big Bang Theory«, så det ble 3 episoder før jeg leste enda mer pensum.

Sheldon: Oh Gravity, thou art a heartless bitch

Så hittil idag har det vært litt blanding mellom pensum og tvtitting,kanskje ikke siste delen er så lurt heller. Men greide ikke helt å fokusere meg på pensum.

Resten av kvelden skal jeg prøve å lese pensum,men det blir en liten pause for å se på «Max Manus«. Hvis du ikke har sett «Max Manus» så er den å anbefale!

Hvordan har din lørdag gått(hittil)?

*de to nederste bildene er linket

22 thoughts on “The sun also rises

  1. Hah, nå kan vi endelig prate om det jeg ikke kunne fortelle i går, om VD :p Ble litt skuffet over episoden egentlig jeg, det var så mye snakk om hvor bra den var og sånn, så jeg hadde alt for høye forventninger. Det var ikke så bra som jeg trodde, og alt jeg forutsa, skjedde, så den var ganske forutsigbar.

    Også fikk jeg ikke helt med meg hvordan Elena ikke ble vampyr alikevel (bortsett fra det faktum at hun faktisk ikke døde, men de gjorde vel et eller annet for å forhindre det som jeg ikke fikk med meg?)

    1. hehe:) jeg likte episoden selvom den var litt forutsigbar, jeg blir veldig revet med uansett om det er noe som jeg kanskje kan ha gjettet meg til .Det de gjorde for å forhindre at elena ble vampyr var de tok en sånn «spell» på john som gjorde at livskraften(livet hans) gikk til å redde elena. Så han gav opp livet sitt for å hindre at hun døde og ble vampyr.

  2. Så enig; siste episoden knuste hjertet mitt, jeg satt rå igjen innvendig, og tomhetsfølelsen jeg følte etterhvert pga vakre Jenna i fantastiske Sara Canning’s skikkelse, er nesten så jeg må riste på hodet fordi jeg blir så revet med av en tv-serie – men man blir virkelig oppriktig glad i dem, føler jeg, og det er ikke noe man bør unnskylde, synes jeg:) Og som sagt; Sara er en fantastisk skuespiller! Herlighet som jeg kommr til å savne henne i serien. De siste scenene rev meg opp innvendig, og FY så ufattelig dyktig de er når det gjelder å velge musikk!! Jeg ER så imponert!

    Og haha, herlige Big Bang Theory;D Det sitatet er noe som har vært med meg siden jeg første gangen hørte det; ‘Oh gravity, thou art a heartless bitch’ ;D Og ikke minst digger jeg det bildet av ham – han er RÅ!! Bazzinga;D Den scenen da Leonard prøver å få ham ut fra den ballbingen er HELT genial og jeg ler faen meg like mye hver gang;D

    SV: Skjønne, snille Nina, du er så fantastisk! Tusen takk for den herlige, gode kommentaren, den betød så mye♥ Har virkelig ikke ord for hvor skjønn den var og hvor stor pris jeg satt på den, vakre sjel – jeg setter så pris på deg, det håper jeg du vet♥ GODJENTE!!

    1. Så bra at du er enig.at det ikke er bare meg som blir helt opphengt og revet med. Jeg var veldig glad for at jeg så den alene, for jeg satt der med tårer i øyene og snufset & med klump i halsen. hehe^^, Sara Canning kommer jeg til å savne, blir litt trist når cast/eller karakterer som har vært der en stund går ut av serien. Selvom hun kanskje ikke har hatt hovedrollen,så har hun vært der. Var jo eneste foreldre(uten om john da,men han døde jo også i den episoden), til både elena og jeremy. De regisørrene/produsentene vet å velge musikk ja, det er det som gjør en scene bra. Med rett musikk og rett øyeblikk. Gleder meg til sesong avslutningen. 🙂

      Elsker TBBT(the big bang theory), må skaffe meg alle sesongene som har kommet ut. Elsker gjengen,og ikke minst søte og litt rare Sheldon. Den scenen i ballbingen fikk jeg en real lattekrampe.

      // aw,takk skjønne rebella:) Bare hyggelig ❤ Håper på at du har det bra,og jeg tenker jo på deg når du ikke har det bra heller:)

    1. Ja,hehe.=) er en del av Big Bang theory,noe som «sheldon» liker å høre når han er syk, en sang:)
      Kan tenke meg at det var deilig å spise i oslo med det været som var i går:) koselig med film i går:D

  3. …vi studerer det samme! Same thing, same place, same everything! Men jeg er på førsteåret nå, da 🙂

    Og så kjenner jeg meg igjen i det å ta pauser fra å lese pensum for å se Big Bang Theory og The Vampire Diaries ^^

    1. Stilig da:) Så du går på antikk kultur og klassisk kultur? =) Spennende da, har du tenkt hva du skal fordype deg i?
      Så bra at det ikke er bare meg som tar en pause av «grieg» med tvserier:D

      1. Jeg studerer akkurat det samme -så arkeologi! Men jeg har bestemt meg for å studere noe annet fra høsten av. Elsker arkeologi og historie, men kom frem til at på et proffesjonelt nivå kommer ikke dette til å være «min» greie :/ Synd egentlig, dette var barndomsdrømmen..

      2. aha:) da er på rett spor, hehe. så på bloggen at du var arkeologi student.så jeg trodde det var bare det. jeg er kommet vel til sammen konklusjon,at på profesjonelt nivå er det ikke helt min greie. elsker alt med historie og arkeologi har vært en liten drøm lenge. men vi får se hvordan det blir. akkurat nå skal jeg prøve å bli ferdig med bacheloren,og kommet meg helskinnet gjennom den.:P hehe

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

