Har lenge tenkt å lage et slags «topp 10» liste over tvserier jeg følger med på. Jeg er en tv «geek» av natur,men jeg er ikke den som sitter flere timer daglig med tvserier.
Har en egen menyknapp under headeren med tvserier jeg følger med på,ikke alle er fast.Klikk her for å se listen, den er ikke rangert. Men tenkte jeg skulle plukke ut mine favoritt tvserier! Skulle gjerne hatt topp 20,men de ti holder kanskje for øyeblikket. Må bare understreke at jeg ikke følger med på alle på samme tid(er jo innlysende det,ville bare påpeke det.hehe). Har et liv utenom tvseriene for å si det på den måten. Så dere trenger ikke å bekymre dere(ennå).
Vel og merke anbefaler jeg alle disse tvseriene under! Kom gjerne med tips til nye tvserier!
#1 Grey’s Anatomy
Den er inni sin 7 sesong,og er aboslutt favoritten min over alle. Jeg lever meg inn i serien,hver episoder er spennenende i seg selv. Jeg liker karakterene,spenningen og alt rundt serien. Vet det er kommet mange av denne type drama serier som tar for seg livet på sykehus,men denne føler jeg skiller seg litt ut fra alle de andre. Det er jo en grunn til at den er så populær i USA og har vunnet mange priser.
fra sesong 5
Om serien:
Grey’s Anatomy er en amerikansk TV-serie som handler om «Meredith Grey» og fire andre turnusleger som utdanner seg til kirurger ved et fiktivt sykehus i Seattle i Washington. Serien er populær blant seere og kritikere, og har blitt tildelt både Golden Globe– og Emmy Award-priser.
Alle legene har nesten en like stor rolle i serien, men Meredith fremtrer som hovedpersonen i serien.(kilde)
#2 Supernatural
Ved siden av Grey’s Anatomy er det Supernatural jeg har fulgt med på ,gjennom «tykt &tynt» . Har alltid likt spenningserier/grøsser/ Fantasy, og Supernatural dekker alle tre sjangrene. Det jeg liker med serien er at hver sesong har sin «røde tråd» og spenningskurven ( i tråd) med episodene vokser til klimakset(sesongavslutningen).
#3 NCIS
Favoritt serien over alle krim/spenning serier, begynte høst 2009 å se serien fra begynnelsen etter at den hadde gått en del sesonger på TV3 bl.a. Jeg følte jeg «manglet» litt fyll for å si det sånn,og bestemte meg for å se alt på nytt igjen. Kjempe utrolig bra tvserie! Elsker lagdynamikken og selvsagt liker jeg Mark Harmon som spiller den fryktinngytende NCIS etterforskeren «Gibbs».
#4 Glee
Har skrevet uttallige innlegg om denne serien,både på den gamle bloggen min og denne her. Jeg elsker å følge med på denne musikal/komedien. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg helt,annet enn at den anbefales. Den tar opp så mye mer enn man tror,og måten de synger sangene på er fantastisk. Gamle sanger får ny liv,og sangene er valgt ut til hver episode pga de betyr noe (har noe relevans i forhold til episoden).
#5 Frustrerte fruer
Ved siden av Grey’s Anatomy & Supernatural er det en av mange tvserier jeg har fulgt med på lengst,i forhold til antall sesonger (sammenhengende). Elsker dramaet som utspiller seg i Wisteria Lane,og hvordan serieskaperne greier å lage nye plot til hver sesong. Alltid spent etter hver sesongfinale hva som vil skje neste sesong…
#6 Criminal Minds
Denne tvserien må jeg få med meg hver eneste torsdag,og det er en av mine faste tvdager hver uke hvor jeg faktisk sitter å glor på tvkassa istedenfor ,på pcen. Er ikke alltid jeg får med meg det som går på tven,eller at jeg har tålmodighet til å følge det norske sendeskjemaet forhold til sendeskjemaet i USA. Criminal Minds er en av få tvserier jeg har unnlatt å følge sendeskjemaet til USA.
Hvis du ikke har sett denne anbefaler jeg den! Den er ikke helt A-typisk politi/etterforsknings serie,men går bak /eller rettere sagt inn i den «kriminelle» hjerne. Sakene er ikke alltid like forutsigbare som f.eks med CSI er til tider.
#7 Gossip Girl
I førstningen var jeg ikke helt Gossip Girl fan,men etter å gitt hele serien en ny sjanse så har det blitt en (av mange) favorittserier. Den gikk på TVN før men så har den flyttet over til «søsterkanalen» til TVN(kanal 5 tror jeg),og etter det så jeg ikke så mye på denne serien.Men siden min kjære lillesøster fikk i fjor til sin samling de 3 sesongene som hittil hadde kommet ut,så ble det en del Gossip Girl titting for jentene i familien.
#8 Vampire Diaries
Elsker denne seriens plot og kjærlighetsdrama,vampyrer & spenningen(ja,alt sammen). Jeg har ikke lest bøkene tvserien er basert på ennå. Men har kjøpt de fire første bøkene i serien(kjøpte sånn samleboks,og fikk bøkene hver for seg ettersom de pleier å samle volumener 2 og 2 ).
#9 Trueblood
For øyeblikket holder jeg med på lese bokserien som denne tvserien er basert på og jeg gleder meg til sesong 4 kommer! Denne serien er blitt sagt å være «twilight for voksne»,og viser det hele på en litt mer ..tja.. blodigere og råere måte. Denne er fylt med spenning,drama og kjærlig,alt sentrerer seg rundt «Sookie» og byen fiktive sørstats byen «Bon Temps» i USA.
#10 Big Bang Theory
Ville bare understreke selvom denne tvserien er på nr 10 betyr det ikke av den grunn at den er «dårlig» eller noe. Men at den ligger på 10ende plass over de seriene jeg ser på for øyeblikket. Denne liggerpå toppen over de komedie seriene jeg følger med på,men det en helt annen liste som jeg kan ta for meg en annen gang. Skal jo ikke være helt tvgeek (akkurat nå).
Med tag linen «Smart is the new sexy» slår denne komedie serien ann,som omhandler 4 «nerder» og en «vanlig» jente,og deres hverdag. Serien blir morsom av karakterene(deriblant «Sheldon») og deres «teoretiske» syn på verden . Serien kanskje har en litt annerledes humor enn de fleste komedier,men faller i smak hos min merkelig humor!
«Bazzinga»
LOVE BIG BANG THEORY! ser heller lite på tv, men sessongane står klar i dvdhylla.
Elsker den gjengen i Big bang theory:) magemusklene mine får kjørt seg når jeg ser på de:)
SV: Høres ut som en herlig tirsdagskveld med fruene 😉
ncis, true blood, vampire diaries, criminal minds, frustrerte fruer og gossip girl ❤
🙂 thumbs up! ser på mye av det samme som meg:)
Jeg har kanskje sagt det før, men jeg elsker Gossip Girl, The Big Bang Theory og så likre jeg godt Frustrerte Fruer )
Tror du har det,men skader ikke å si det flere ganger:) de er kjempe bra serier. Jeg henger litt etter på GG nå,så ikke si noe. hihi tror jeg har sett til 11 eller 12ep. av sesong 4:)
Ååh, gossip girl og Criminal Minds er lovely!
Jeg likte ikke den forrige GG-episoden da. Syns så synd på Chuck ;o
🙂 helt enig med deg, gg og criminal minds er lovely:) har ikke fått med meg de 6 siste episodene av GG =0, hehe. har hatt mye å gjøre,så har jeg mange tvserier jeg prøver å følge med på.hehe
vi ser på ca de samme seriene ja 🙂
🙂 Så bra! det er jo bra serier vi ser på^^
Ser på Glee, Gossip Girl, Vampire Diaries, True Blood og Desperate Housewives. Og det er vel nesten alle TV-seriene jeg følger med på, bortsatt fra alle reality shows jeg er avhengig av :p
🙂 thumbs up for det! Kjempe bra tvserier det!
Sv; Hehe, det skal jeg si :p Men vi skal ikke ut å feire før nå, skal snart dra på restaurant 🙂
// Det har du absolutt rett i, skjønner ikke hva folk tenker på!
// Det er jo Kremmerhuset på Jessheim og da 😉
// Ja, det var det jeg tenkte også, men det må jo være noe å redde han med!
🙂 Så bra,hehe. Høres koselig ut å feire på restaurant da.:)
//aha,visste ikke at det var kremmerhuset på jessheim.kanskje noe jeg har glemt. hehe
//jupp,er nok noe de greier å kurere det med. evt. at elijah har en eller annen kur:)
Grey`s Anatomy, Desperate Housewives og NCIS er mine favoritter blant de du nevner der 🙂
🙂 Thumbs up! Mine favoritter også!
Grey’s Anatomy! En av de beste tv-seriene jeg har vært borte i 🙂
Er disse rangert etter hva du liker best og? Jeg ser på 4 av de 10 tror jeg, men jeg har ikke hatt tid i det siste, gleder meg så mye til mai er over!!! da er jeg ferdig med eksamen!! liker du bare å se på «nye» serier, jeg har noen gamle å anbefale. The OC, en av mine yndlingsserier, sesong 1 er jo best da, også ble det egentlig dårligere med tiden, men men.. søstra mi sier at «How I meet your mother» er bra..
Ja, det er det:) på en måte,liker jo alle sammen like godt. men listemessig er det grey’s som topper:) Har heller ikke hatt tid til å se på tvserier på pcen.Men har prøvd å komme ajour med gossip girl:) hørt mye om O.C og lenge vurdert å se på den,kanskje noe jeg skal sjekke ut en gang:) How I meet your mother er bra,hender jeg ser på den når den på tv.men har ikke fulgt med fra begynnelsen..:)
Ser nok et par av disse jeg og ja, og noen andre. Begynner egentlig å bli litt lei nå, så greit at de fleste har sesong avslutninger
Samme her også, greit med litt sesong avslutning innemellom:)
Hmm hvis du vil ha tips til flere så er på 90210 skikkelig bra for tida. Pretty Little Liars (selv om de har pause) og Hellcats er også favoritter. The secret life of the American teeager og Big Love har jeg tatt en pause fra..
Tusen takk for tipsene:) har lenge vurdert å sett de du nevnte på bloggen min.Men har hatt så utrolig mye å holde med på.hehe^^, men nå er det snart sommerferie for min del,og da kan jeg jo sjekke ut diss her:)