Tvserier

You win or die

I går så jeg på første episoden av HBO’s nye fantasy/drama  satsing «Game of Thrones«. Den er basert på en bokserie skrevet av Georg R.R. Martin.

Hadde tenkt først å lese hele bokserien som består av 5 bøker(hvis ikke jeg surrer nå),men jeg greide ikke å vente. Denne tvserien har premiere på Canal+series den 4.mai tror jeg. Husker ikke helt hva det stod på reklamenene,men værtfall iløpet av denne uken.

Litt mer om serien(hentet imdb.com/engelsk)

Seven noble families fight for control of the mythical land of Westeros. Political and sexual intrigue abound. The primary families are the Stark, Lannister, and Baratheon families. Robert Baratheon, King of Westeros, asks his old friend Eddard Stark to serve as his chief advisor. Eddard, suspecting that his predecessor had been murdered, accepts so that he can investigate further. It turns out more than one family is plotting to take the throne. The Queen’s family, the Lannisters, may be hatching a plot to take control. Across the sea, the last surviving members of the previously deposed ruling family, the Targaryens, are also plotting a return to power. The conflict between these families and others, including the Greyjoys, the Tullys, the Arryns, and the Tyrells, leads to war. Meanwhile, in the north, an ancient evil awakens. Amidst war and the political confusion, a brotherhood of misfits, The Night’s Watch, is all that stands between the realms of men and the horrors beyond.

Liker fantasy generelt,og ble veldig nysjerrig på denne serien når jeg så tvreklamene/teaserne. Forfatteren har selv sagt at de har holdt seg tro mot bøkene hans. Så det lover jo bra! Gleder meg til å lese bøkene en gang,men akkurat nå har jeg ikke tid til å lese noe særlig nye bøker,både pga pensum og at jeg holder på å lese en annen bokserie. Men denne kan sees av de som ikke har lest bøkene helt ennå. Premieren var på 1 time ca,så det var litt mye info  å ta inn. Bortsett fra det er den ikke ulik andre fantasy serier.

Foreløpig har jeg bare sett 1 episode av serien,men jeg liker det jeg ser og er spent å følge med videre!

Fler som skal følge med på denne serien?

Kilde:imdb.com /HBObildene er linket

12 thoughts on “You win or die

  1. Kanskje etterhvert? Akkurat nå har jeg nok med de seriene jeg ser – lyst til å komme ajour med de jeg følger fast før jeg starter på noen nye.

    Men den virker absolutt interessant ut denne også! 🙂

    1. hehe,skjønner godt det:) jeg har egentlig alt for mange serier å holde meg ajour med. så jeg trengte egentlig ikke enda en serie^^,hehe.men nå ble jeg bitt av «game of thrones» basillen og må følge med videre:)

  2. Har sett de to første episodene, og jeg gleder meg til å se nummer 3 i dag. Det er ganske kjekt. Såvidt jeg har fått med meg er denne sesongen basert på den første boken.

    Det er mange navn å holde styr på, men det går greit å følge med i serien likevel. Boken (bøkene) tror jeg ikke at jeg kommer til å lese selv om det mest sannsynlig hadde gjort det lettere å følge med på serien.

    1. gleder meg til å se videre på på game of thrones. Kommer til å lese bøkene etterhvert,men nå er det mye pensum lesing for min del. Så det blir i sommerferien kanskje:)

      På HBO sine hjemme sider er det oversikt over de ulike familie navnene,historien osv.=)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

