Filmer · Inspirasjon og tips · om litteratur og bøker

Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2 #Trailer

 På VG TV var det  premieren på trailer/teaseren til Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2. Akkurat nå ønsker jeg det var 15.juli i morgen,og at jeg skulle se på den siste delen av en epoke,eller «era», det er en vemodig slutt kan jeg tenke meg. Kommer nok til å gråte,jeg sitter jo allerede med tårer i øynene når jeg ser traileren, og jeg får  gåsehud på armene mine. Ofte er jo «trailere/teasere» laget spennende,men jeg vet at det kommer til å bli innmari spennende. Grugleder meg for å se om de har greid å få med alt nå. Filmene greier som regel ikke å være 100% tro mot bøkene siden det ikke er mulig å få alt til punkt å prikke. Bøkene er som regel best i de fleste tilfellene. 🙂

//linket

Husker den dagen jeg tok opp «Harry Potter & de vises stein», jeg begynte på den og så la jeg den fra meg.  Etter endel måneder tok jeg den opp igjen.Dette var vel tja.. i begynnelse  ungdomsskolen tror jeg. Har ikke lest serien mer en 1 gang,men bok nr 7 har jeg lest nesten to ganger.

Jeg greide ikke å vente på den norske oversettelsen,så jeg kjøpte en på engelsk. Jeg har lest bare på norsk,så det var uvant. Men så har jeg lest halve den norske(skal lese ferdig den før 15.juli).

Det blir til ofte man «drømmer» seg inn i Harry Potter universet,og jeg har flere ganger iløpet av ungdomsskolen og VGS ønsker at jeg heller kunne gå på Hogwart/Galtvort. Men har ikke ennå fått noe uglepost fra skolen ennå. Så jeg får vente(hehe). 😉

//linket


Man trenger ikke å være «barn» eller «ungdom» for å ta for seg Harry Potter Sagaen, den passer for alle og enhver,i hvilken som helst alder. Jeg kjenner flere godt voksne som har lest serien. Jeg må kjøpe to bøker til for å bli ferdig med hele serien,gjennom årene har jeg lånt for det meste fra biblioteket. Mangler «Harry Potter & Ildbergeret»(Goblet of fire) og «Harry Potter & Halvblodsprinsen».

//linket

Når jeg en gang i fremtiden for egne unger skal jeg ta frem de bøkene og lese for dem. Evt. at de for bryne seg på de!

Det er en del trailere på Youtube,og den øverste i dette innlegget er den offisielle teaseren for del 2,men det finnes både fanmade og noen som ikke har blitt «offisielle» av produksjonsselskapet. Den rett under er det litt kommentarer fra Daniel Radcliff,Emma Watson etc.

//linket

Er nok ikke den siste gangen dere får høre om Harry Potter og den siste delen av «Deathly Hallows»/Dødstalismanene.

Flere som gleder seg til juli måned?

16 thoughts on “Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2 #Trailer

  1. Gleder meg så mye til denne filmen kommer og skal så helt klart se den. og ja tris, uff. Jeg synes del en var trist, men dette kommer nok til å bli litt værre….

    Jeg leste ikke bøkene før film 4 eller 5 var kommet, men da klarte jeg ikke legge dem fra meg. Så spennende, i tillegg fikk jeg mye mer ut av filmene etter at jeg hadde lest bøkene. Forsto litt mer av handlingen, for ofte på film må de hoppe over biter.

    1. Gjett om,del 1 var kjempe trist. må nok gå med vannfast mascara,og ha med papir. hehe^^ utrolig spennende,mye som skal skje.
      De bøkene er sånne som er vanskelig å legge fra seg,så det går fort når man først er inni det:D
      filmene har de jo kuttet litt,og det er kanskje noe annet i forhold til hvis man bare ser filmene. Med bøkene får med bedre helhet:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

