om litteratur og bøker

Boktema hos Anette #E

Denne uken hos Anette har hun i sitt Boktema A-Å, kommet til bokstaven #E.

Etter å saumfart topplokket og bokhylla mi kom jeg på at jeg har lest en bok eller to på E.  Men siden jeg er litt i fantasy mode så velger  boken «Eragon» av Christopher Paolini. Liker Fantasy/Eventyr generelt,og likte historien om den 15 år gamle Eragon som havner midt opp en eld gammel kamp mellom de gode og onde.

Hva handler boka om?
Kritikerhyllet eventyr-roman.Den fattige bondegutten Eragon finner en blank, blå stein i skogen. Han tenker at han kan selge den og bruke pengene til å fø familien vinteren gjennom. Men steinen viser seg å være et drageegg, og snart står Eragon midt oppi en kamp mellom krefter som er like gamle som det mektige Riket selv.Fra den ene dagen til den neste blir det enkle livet hans revet i filler, og han kastes inn i en farlig verden av trollmakt og mørke krefter. Kanskje avhenger det mektige Rikets skjebne av en femten år gammel gutt.

Christopher Paolini har skrevet to oppfølgere «Den Eldste» og «Brisingr«,jeg har lest «Den eldste»  og gleder meg til å forsette på «Brisingr«.


12 thoughts on “Boktema hos Anette #E

  1. Dette er en fantastisk bok! 🙂 Jeg har lest hele serien flere ganger, fantasy fan som jeg er. Godt valg!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

