om min hverdag · om min skolehverdag · om mine følelser og tanker

Dies Irae

Mandagen har kanskje ikke vært helt som tittelen på innlegget tilsier «dies irae» betyr dommedagen. Det er et dikt vi skal lese og oversette til latinen i morgen.  Så jeg har sittet å nerdet litt med det i hele kveld.

Selvom jeg visste at jeg ikke bestod på kvalifiseringsprøven i Latin,så var det litt kjipt å få det skriftlig også. men jeg får stå på som bare det,og denne gangen skal jeg søren meg bestå også.

Miley prøver å hindre meg i å gjøre lekser.. men sovner nesten i forsøket.

Nå tenkte jeg på å legge meg og gjøre meg klar for en tidlig forelesning i morgen.

 

Håper alle har hatt en fin start på uka!

Natta!


17 thoughts on “Dies Irae

  1. Det er jo aldri koselig å få vite at du har feilet på noe du har gjort 😦

    Sv; Ja, det føles litt ut som man stuper forover i de, men jeg får vel bare gå de inn :p

    // Da er det bare å låne den da! Ingen unnskyldning!

  2. Kjedelig at du ikke sto. Og det er jo litt anderledes å få det sort på hvitt, eller grønt på hvitt i ditt tilfelle…. 😉
    Men neste gang da! Fått lest litt mer og litt mer forberedt så blir det nok bra. Utrolig kult at du tar latin da, noe jeg aldri hadde forstått meg på…

    1. Mhm:( hadde jo håpet at jeg hadde greid det,men får prøve igjen til neste uke. sett meg ned å prøve å øve «rolig»;ikke sånne all over the place øving.Tror det som gjorde at jeg ikke fikk organisert litt opp i topplokket før jeg hadde prøven i forrige uke.
      Ja han latin læreren liker visst grønt:) hehe. fargen han bruker som oftest. Latin er jo kult å ha,men skulle gjerne ha vært foruten grammatikken.hehe=)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

