om min hverdag · om mine følelser og tanker · Oppsummeringer

Uken som var #13

Tenkte kanskje det var på tide med en sånn «oppsummering» av uken som var. Det er så lett å gå i glemmeboka dette innlegget her ettersom døgnet ikke har mer enn 24 timer. Hvor man kanskje bør sove litt…

28 mars-3 april.

Skole

Mandagen(28.mars) var det kvalifiseringsprøve i ene faget jeg har,nemlig latin og det er en prøve man må ta for å kunne stille til eksamen i faget,som igjen består av 2 eksamener. Jeg følte den gikk rett i d***,og det gjorde den også. Men ikke tid for sure fjes og gjemme seg under dyna, virkeligheten kaller,og det blir nok MYE latin repetisjon i uken som kommer.

Latin er jo i seg selv et veldig spennende språk,men grammatikken skulle være meg foruten. Den som tar knekken på meg og vel tanken at jeg har et annet fag som jeg burde bruke tid på også. Det er ikke lett å være student,og jeg prøver så godt å samle meg opp før en ny uke starter igjen med mye slit og ork. Jeg skal gjennomføre dette her når jeg først har startet på dette,og skal ikke feie det under teppe at det har vært i det «mørkeste studene» at jeg har hatt lyst å ta fri fra alt som har med studier å gjøre.

Modern family og Big Bang Theory

Denne uken har jeg begynt å se på en ny tvserie, nemlig «Modern Family« .

Modern family anbefaler jeg til alle som har kanskje litt løshumor,og liker litt dokumentar lignende serier.Du kan lese litt mer om serien her!

Jeg har også sett de episodene jeg ikke har fått sett av «The Big Bang Theory» og den er min favoritt serie delux innenfor komedie. Ehm..værtfall en av mange.

Har du ennå ikke sett «The Big Bang Theory» anbefaler jeg det! Da får dine magemuskler trent seg. hehe

Vårfølelse

Denne uken har vel vært en sikkelig «våren-er-her-snart» uke,selvom snøen har komme litt igjen på banen. Men jeg ser lyst på at våren kommer,og kanskje det letter litt på humøret og lysten til å lese pensum. Har egentlig mest lyst å lese mye annent enn pensum, ettersom min kjære bokhylle er stappet fullt med uleste «bokskatter».

Tanker

Skal ikke legge ut delux om alt mulig rart som flyter oppi topplokket mitt,men har jo vært en litt av en følelsemessig uke. Alt fra nervøsitet rundt kvalifiseringsprøve og følelser rundt dating. Har jo prøvd meg på møteplassen.com. Som de fleste nettdatingtjenester tar de betalt for at du skal bruke deres tjenester fullt ut. Jeg har ikke sjekket andre nettsteder,men denne er kanskje bitte litt billigere enn f.eks match.com. Du kan jo greie å finne en selvom du ikke har VIP-medlemsskap,men det lønner seg. Jeg har ikke det,men fikk likevel møtt en utrolig koselig fyr som det ble 2X dater på. Men kjemien stemte ikke helt mellom oss, og selvom jeg er på søken etter en kjæreste så må jeg kanskje ikke hoppe på den første og beste(selvom det hadde vært koselig om det hadde blitt noe mellom meg og han jeg møtte). Høres kanskje litt rart ut,men man kan jo være super heldig å treffe «den rette»  ved første sjanse.

Men for enkelte tar det tid. Men skal ikke la et nederlag slå meg tilbake til der jeg var før.  Er det ikke som man sier at «man må kysse mange padder før man kysser prinsen?». Noen den duren!

 

//linket

Skal ikke gi opp.. Til dere andre der ute som funderer på nettdating, så er møteplassen et ganske greit sted å starte. En god venninne av meg har funnet sin nåværende kjæreste. Men tar gjerne mot tips til andre nettdatings sider (seriøse) som funker bra og kanskje ikke man må ut med dyre dommer for å finne kjærligheten.

Ukens sang


Ukens søteste video

(klikk her hvis ikke videoen spilles av)

Ukens «morsomste bilde»

//weheartit.com

Er ikke den som følger med på tegneserien «South Park»,men hender jeg kommer innom en episoder her og der. Kanskje ikke det morsomste bilde.Men måtte bare trekke litt på smilebåndet når jeg fant det bilde på weheartit.com her om dagen.  «tante rød» er kommet på besøk hos meg,og det er ikke favoritt tiden iløpet av måneden.

Boklesing

Selvom det er pensum her og der hvor en jeg snur meg,så har jeg lest videre i bokserien som handler om «Sookie Stackhouse» (Bokserien bak tvserien Trueblood)/»Sookie Stackhouse Novels/ Southern Vampire Series».

Har fått lest litt på bussen til og fra,og men jeg venter på bussen hjem igjen. Trenger litt avkobling fra pensum,men passer på at det ikke blir alt for mye heller.

Boka jeg har lest på (og er snart ferdig med) er » Definitely Dead» bok nr 6, og skal begynne på bok nr 7 «All together dead».

 

Bunn og grunn hatt en helt grei uke, har ikke skjedd de store greiene. Gleder meg til påsken og kunne senke skuldrene litt .

Vil også takke alle som titte innom bloggen min hver dag, koselig å få deres kommentarer!Jeg setter virkelig pris på alle og enhver. Både de som titter innom bare og de som legger igjen koselig kommentarer.

Hvordan har din uke vært?

Håper alle har hatt en fin uke!

12 thoughts on “Uken som var #13

  1. Morsomt å lese om din uke 🙂 Høres ut som en utfordrende uke, og det kan jeg vel trygt si at min også har vært. Så er det vel viktig å huske på for oss begge at selvom ting går nedover en gang i blant så går det som regel også opp igjen! Lykke til med studier og dating videre! 🙂

    1. Takk Ida=)
      Så fint å høre:) det har vært en litt opp og ned uke,men jeg ser frem til en bedre uke:) Det er sant det du sier, at det går som regel opp etter nedturer:)

  2. Modern Family er jeg stor fan av 🙂 så mye av det på flyet til USA 🙂 Men Big Bang Theory er jeg ikke så glad i hehe. Sebastian er det da – har hele samlinga 🙂 Så spennende å høre at du har vært på dater nå, Nina 😉 Tøff som våger! Jeg var nok überheldig som traff blink så fort, men det hører med til sjeldenhetene tror jeg hehe. Ikke gi opp 🙂

    1. Kult.=) modern family er en fin fin serie og morsomt også!=) Skal se å få kjøpt opp hele TBBT samlingen også=) hehe. Spennende å være på dater er det,men får prøve videre:) Kjempe heldig du var som møtte sebastian:) er litt inspirasjon for meg=)hehe.

  3. Kjempegøyt innlegg:) Jeg blir helt syk når jeg ser at du skriver om latin, jeg HAR så ufattelig lyst til å lære&beherske det fullt ut – jeg SKAL få kommet meg på latinkurs når jeg får råd til det. Altså i 2019 en gang.
    Modern Family har jeg lenge tenkt at jeg skal gi en sjanse, så det må jeg få gjort. Jeg elsker jo The Big Bang Theory, og det minner meg på at jeg har en flunkende ny episode som venter på meg! Tjahoo!
    Jeg kan ikke VENTE til våren er her for fullt, og ettersom den er rett rundt hjørnet nå, er jeg helt i fistel;D Når det gjelder datingsider, vet jeg at min søster bruker ‘Sukker.no’, og det tror jeg ikke koster noe heller. Kanskje du kan prøve deg der? Lykke til uansett, i hvert fall:)
    Jeg er helt alvorlig forelsket i stemmen til Jessie J – SINNSYKT dyktig, det er en av de aller beste stemmene jeg noensinne har hørt, og jeg ER så inspirert av henne – så modig, fryktløs, talentfull og hun virker helt herlig – hva er ikke å digge?!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

