om min hverdag · om min skolehverdag · om mine følelser og tanker

Kong vinter på anmarsj(igjen)

Idag tidlig hørte jeg moren min huffe seg, hun skravlet med min søster før hun dro tidlig av gårde til skolen/praksis. Jeg lå i senga,og fikk hørte at «kong vinter» var på vei tilbake. Det hadde visst snødd mye i natt,men heldigvis er dronning VÅR  på overkant nå,og ting smelter nok en gang. Jeg hadde håpet at sommer/vår skoene mine kunne dras frem igjen,men får se ann det litt nå.

Mars måned er lunefull,og man vet ikke helt hva man kan vente seg her i vår kjære landstrakte land. Skal ikke klage,det kunne ha vært mye verre.

Latin kvalifiserings prøven som jeg hadde i går gikk ikke så bra. Jeg satt der, fullstendig blankt i topplokket. Jeg fikk panikk,kunne jo ikke noe. Er dette som er igjen etter 2 mnd med intens latin læring?,men språk for min del er vanskelig å lære. Men heldigvis er det ikke enden for min del(og kanskje mange andre i klassen),for om 2 uker er det en ny sjanse.

Innen den tid så forsetter den lange lærekurven i «lat1100» og nå begynner del 2 av faget, nemlig Omibvs 2 . Bøkene uten  gloser bakerst i studiebiken, bøker som vi skal vise hva vi har lært de siste 2 månedene. Idag skulle vi ha lest Hallvardsagaen, en norsk saga på latinsk.

Jeg skulle jo egentlig få dratt meg opp av senga,men var så utrolig sliten etter mandagen. Alt det stresset med å øve,bekymre. Så bekymre seg over hva man kunne ha øvd mer på tok tak i meg  i går. Den gav meg hodepine,men den forsvant utover kvelden.

Det så er innmari irriterene ,er vel at man kommer på ting man kunne ha skrevet,ting som hadde «gjemt» seg i går underprøven.

Nå skal jeg se å få gjort noe fornuftig idag, gjøre dagens latinlekse og morgendagens. Idag skal jeg være flink!

nå er det på tide at vinteren forsvinner helt…


11 kommentarer om “Kong vinter på anmarsj(igjen)

  1. Enig i at vinteren må forsvinne helt snart! Kjipt at det ikke gikk så bra på prøven, men bra at du kan ta den såpass fort igjen da

    1. jah! den kan værsegod å dra av gårde.hehe:P Veldig glad for at man får en ny sjanse. Sist jeg prøvde meg på faget hadde de ikke sånne kvalifiseringsprøver,men det er noe nytt visst.

  2. Tilbaketråkk: return of the sun |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

