Filmer

No Strings Attached(min mening)

Originaltittel: No Strings Attached
Manus: Elizabeth Meriwether
Genre: Komedie / Romantikk
Nasjonalitet: USA
Språk: Engelsk
Produsent: Jeffrey Clifford, Joe Medjuck, Ivan Reitman
Produksjonsselskap: Montecito Picture Co.
Lengde: 1 t. 48 min.
Kinodistribusjon: United International Pictures
Videodistribusjon: Paramount Home Entertainment
Produksjonsår: 2011
Kinopremiere: 18.03.2011

Om filmen:

I komedien No Strings Attached møter vi Emma (Natalie Portman) og Adam (Ashton Kutcher) – to livslange venner som nesten ødelegger alt ved å ha sex en morgen. For å beskytte vennskapet inngår de en pakt om at det nyoppdagede forholdet deres skal utfolde seg fullstendig uten forpliktelser. Det innebærer null sjalusi, null forventinger, null krangling, null blomster og null babystemmer. De står fritt til å gjøre hva de vil, med hvem de vil, hvor de vil, så lenge de ikke forelsker seg i noen andre. Men det store spørsmålet er: Kan man ha sex uten at kjærlighet kommer i veien? Og kan vennskapet deres overleve.

Min mening:

I går dro somsagt jeg og Nina m til Lillestrøm for å gjøre unna litt småshopping og senere på kino for å se overnevnte filmen.  Vi fikk begge to med oss noe fra shoppingen før turen gikk innom Burger King for å få litt magefyll før all popcornet og brusen skulle konsumeres.

Generelt syne jeg romantiske filmer kan bli lett «forutsigbare»,men med litt komedie blandet gjør det ting litt mer uforusigbar.

Emma og Adam kjenner hverandre fra barndomsårene og møtes igjen jevnlig opp gjennom årene. Vi får både se tilbakeblikk og hvordan begge har utviklet seg. Begge to har to ulike personligheter, Emma( Portman) er den skye,litt snåle som hun sier selv,og kanskje mer karriere bevisste. Adam(Kutcher) er den joviale,og utadvendte gutten som får alle damene.

Det har alltid vært noe mellom dem,men det er ikke før de en morgen havner i sengs da de bestemmer seg for at de ikke skal ødelegge vennskapet de har nettopp gjennfunnet. Emma jobber som turnus lege på den lokale sykehuset og Adam prøver å følge sin fars fotspor innenfor tvseriebransjen,men jobber som assistent. De begge to blir enige om å ha et slikt vennskap som heter «friends with benefit»,at de kunn skal «hoppe i køys» uten at det skal ødelegge noe. Særlig passer det den karriere bevisste Emma.

De skal slutte med dette når det kom følelser inn i bildet…

Nå skal jeg ikke si noe særlig mer enn det,du får se selv om hvordan det gikk.

For å si det sånn merket jeg ikke at filmen nesten var to timer,og ting skjedde hele tiden og handlingen drives fremover ved at man har lyst å se hvordan dette går. Kan virkelig menn og kvinner bare ha sex uten følelse,særlig hvis man er venner? Uten at det kommer følelser inn i bildet.

Selvom enkelte at hendelsene i filmen er noe man kanskje har sett lignende før,er det helhetsbilde og selve «røde tråden» som gjør at denne ikke er heeeelt lik alle de andre romantiske komediene.

Jeg kom til å tenke på at Ashton Kutcher har vært borti lignende film,med litt annereledes handling da( A Lot like Love).

Men det kommer  en lignende film som No Strings Attached som har premiere iløpet av 2011, nemlig «Friends With Benefits» med Mila Kunis og Justin Timberlake i hovedrollene .

Er du en av de som elsker romantiske komedier,eller generelt romantiske filmer er denne filmen midt i blinken for deg.

Denne er den hittil beste jeg har sett i år,greit jeg har jo ikke sett mange. Men regner med at jeg kommer nok til å se et par stykker iløpet av året. hehe.

Terningkast messig vil jeg nok havne på en bra 5’er.

 

 

22 thoughts on “No Strings Attached(min mening)

    1. Før var jeg ikke den som så så mye på sånne type «chickflick» filmer,men det er en del brae der ute som ikke har brukt opp alle klisjé scenene (ennå). Denne anbefales, den har litt av hvert. Litt pinlige scener,latte krampe øyeblikk og «awww.øyeblikk». =)

  1. Skal prøve å få postet min review av filmen i morgen, men likte den jo skikkelig godt. Den var jo utrolig morsom jo! Det hadde jeg faktisk ikke trodd.

    Men helt enig, var ikke et kjedelig øyeblikk, og minuttene fløy unna!

    1. Yeah=) gleder meg til å lese din review, så kan jeg jo linke til den,så folk kan lese flere reviews =) Likte den kjempe godt,hadde ikke noe særlig forventninger til den. men den falt i smak:) den skal værtfall i DVD hylla her hjemme:)

  2. VAr filmen så bra altså ? Regner med jeg blir å se den, og jeg regner med jeg har en følelse om hva osm blir å skje. Tenker at dette er en perfekt film å se sammen med jentene 🙂

    // Det var kjempegøy å være med på Farmen så lenge det varte. Ble slitt litt fort, men men… Jeg hadde det fint så lenge jeg var der.

    1. hehe, jeg liker sånne type filmer og det er jo en typisk «chickflick» filmer med kanskje et par «typiske» klisjéer her og der. men ikke så mye at det ødelegger filmen, det er jo en perfekt film som du kan se med et par venninner=)
      Den har alt fra pinlige øyeblikk,latterøyeblikk, søte øyeblikk og «aww» øyeblikk! Slutten satt jeg litt med tårer i øyene,og spesielt noe rolle figuren som ashton kutcher sa , skal ikke skrible ned den her. men måtte snufse litt,heheXD

      //det kan jeg tenke meg, at det var gøy så lenge det varte. Kan bare forestille meg all arbeidet og slitsomt det var. Dere sitter jo ikke bare på rompa hele dagen.

  3. Tilbaketråkk: Uken som var # 11 |
    1. =)
      Du får kose deg på kino! Jeg likte den værtfall veldig godt! Var før ikke så særlig glad i sånne typ «chick flick» filmer,synes alt var brukt opp av temaet. men denne var faktisk veldig bra,hadde ikke noe særlig forventninger til den forut heller:) Du kjeder deg værtfall ikke under kinoen!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

