Bloggportrett 2011 · Inspirasjon og tips · om litteratur og bøker

Bloggportrett 2011 #19

Bedre sent enn aldri sier jeg ofte,og det er tide med  den andre bloggportrett intervjuet for denne uken. Forrige kan du lese her,en blogg jeg absolutt anbefaler! Trenger du flere tips til blogger du kan lese kan du bl.a trykke her eller her!

Denne gangen er det en blogger hvor tema på bloggen preges av bøker,foto og om hennes hverdag generelt. Enda en blogg for de som liker bøker generelt! Anettes bokboble er det som skal ut i et intervju her under!

Navn:Anette Hestås
Alder:36 år
Sivilstatus:Gift og har to barn, Kristian på 12 og Ingrid på 8
Skole/jobb: Jobber som butikkmedarbeider på en kiosk som er en familiebedrift. Kiosken ble startet av faren min i 1969
Hobby/Interesser: ELSKER å lese bøker, fotografere, gå turer, være sammen med familie og venner
Bloggadresse/hjemmeside:www.anettesbokboble.blogg.no
Antall unike lesere pr dag(ca.) : Gjennomsnittlig ca 100 pr dag

Hvor lenge har du blogget? Jeg har blogget siden 2 juledag 2009, altså litt over ett år

 

Hvorfor begynte du å blogge?
Jeg har alltid vært en skikkelig lesehest, og da ei jeg kjenner startet blogg for å fortelle om sitt liv med ME ble jeg ordentlig inspirert til å opprette min egen blogg. Hver gang jeg har lest en god bok får jeg så innmari lyst til å rope ut til alle at de må lese den, og på bloggen min får jeg absolutt utløp for dette behovet 😉

 

Hva handler bloggen din om(hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)? Bloggen min handler hovedsakelig om bøker, men etter hvert som jeg har kommet i kontakt med andre bloggere har jeg blitt inspirert til både å skrive små hverdagsbetraktninger og ikke minst til å fotografere. Jeg har også blitt helt hekta på forskjellige fotoutfordringer på blogger rundt om i verden, og det er bare supergøy 🙂

 

//linket til eier(anettesbokboble)

 

 
Bloggnavnet,hvordan kom du fram til det?Hvis du skulle endret det til noe annet pr dags dato,hva ville du kalt bloggen din? Jeg vet ikke helt hvordan jeg fant navnet, plutselig var det bare der. Og det en god stund før jeg i det hele tatt startet å blogge. Jeg gikk nemlig et par runder med meg selv før jeg turte å ta steget og opprette meg en blogg! I skrivende stund klarer jeg ikke å se for meg noe annet navn.

 

Har du noen blogger du må inn hver dag?
Åh, det er så mange. Alle mine herlige bloggvenner, både på blogg.no og ellers rundt omkring. I tillegg har jeg mange fotoutfordringsblogger jeg bare må titte innom for å se om det er noe nytt. Ingen nevnt, ingen glemt 😉

Hvis du kunne komme med 3 tips til nye bloggere, hvilke ville du komme med?
Skriv om det du brenner for, ikke det du tror andre vil lese om. Vær unik og ikke stress. Da er mye gjort tror jeg. Så må man ha en liten dose med tålmodighet også og ikke være så opphengt i hvor mange lesere man har. Om jeg kan glede bare èn leser iløpet av en dag er det nok for meg 🙂
//hentet fra weheartit.com/linket
Har du noen livmotto eller leveregler? Klag ei, at i livet håp og ønsker har deg skuffet. Tenk hvor ofte du var redd, og deg intet slemt har truffet.

 

Beskriv deg selv med 3 ord? Liten, glad og sjokoholiker!!!

 

Hvilke filmer er favorittene dine?Hvorfor? Jeg ser i grunnen alt for lite filmer, men når jeg ser en film går det gjerne i romantiske komedier og svenske eller danske filmer

 

Har noe noen favoritt tvserier som du absolutt må få med deg? Jeg er en skikkelig reality-nerd og MÅ ha med meg Paradise Hotell, Farmen og feelgood reality som Korslaget og Skal vi danse. Modern Family er for tiden en superfavoritt og hver sommer ser jeg amerikansk Big Brother på nett 🙂

 

Dine topp 3 sanger som du hører på for tiden: Hmm, det går egentlig mest i radio og listepop. Ingen spesielle favoritter.

 

Hvis du skulle reise til hvilket som helst sted i verden,hvor ville du ha reist henn da? Da ville jeg reist til Island for å besøke søskenbarnet mitt og familien hennes ❤

Hvis jeg ser i din bokhylle finner jeg … Alt mulig mellom himmel og jord, fra kokebøker via blodig krim til historiske sagaer og chick-lit!!

 

Hvor ser du deg selv om 10 år? Med nesa i en bok, tenker jeg 🙂

 

Tusen takk Anette for at du ville være på mitt bloggportrett her på bloggen, utrolig koselig! Jeg anbefaler alle en tur innom hennes bøker,og ta dyp dykk i hennes bokverden! Klikk her for å komme til bloggen!

Er det noe du vil være med på? Offcourse kan du melde deg på, klikk her for lese alt om bloggportrett og klikk deg videre til på meldingslinken🙂

4 kommentarer om “Bloggportrett 2011 #19

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

