Inspirasjon og tips · om mine følelser og tanker

Sheercover Minerals

Det er ikke ofte jeg blir «hjernevasket» av en sånn tvreklame/shop,men så nettopp en reklame om Sheercover,som er en foundation/mineral/pudder du tar på deg for å få glød,og dekker over urenheter. Selvsagt med sånne tvshop reklame er at de pynter jo litt på ting,og men de viste hvordan det var og hvor naturlig resultatet så ut. Så ikke ut som du hadde på deg noe foundation eller noe.


Jeg sliter med urenheter,og får ofte kviser når «tante rød» er på besøk,og etter det har jo en del arr og blir ofte rød i huden. Kunne jo dekke over med sminke,men foundation er generelt dyrt og så må man finne den «perfekte» til deg som ikke tetter igjen huden og gjør det verre. Så er det kanskje også at jeg ikke «orker» å ta meg tid,høres megalat ut. Men så er jeg ikke flink med sminke,og redd for at resultatet blir seende dårlig ut.

Det hjelper ikke at min selvtillitt er lav til tider,og jeg blir ofte usikker med alt for mye sminke. Jeg blir usikker,det går utover holdningen min. Det er mye lettere for meg å «deal with it» og gå ut med det jeg har med et smil,og prøver å være fornøyd.

Men etter å sett denne reklamen så ble jeg litt satt ut,og litt «hjernevasket»;hvorfor  jeg sier hjernevasket/»trollbindet», er at jeg har lyst å bestille den. Tror tvshop har gjort jobben sin,men det jeg ikke liker med hele greia er at du må bestille en pakke. Den er jo ikke dyr med tanke på alt du får,men så må du være med i fordelsklubben og få tilsendt ny sheercover hver 60.dag. Liker ikke å være med i sånne klubber,så må du huske å avbestille og sende tilbake hvis du glemmer osv.

Det er jo mulig å få bare mineralfoundation,men vet ikke om du må melde deg inn eller ei..

Det kan bli dyre dommer hvis du glemmer å betale,og det koster 399kr + frakt etter første velkomstpakken. Fristende,men jeg vet ikke om jeg bør satse på det. Eller om jeg bør finne et rimlig produkt her hjemme i Norge.

Så da lurt jeg på om dere lesere hadde noen tips og råd til sminke til uren hud,eller problemhud? Hva slags sminke bruker dere,og er det dyrt?

Linket

Les om mineralsminke her

Besøk Sheercover.no og les mer..

 

*Alle bildene er linket til siden,om produktene..

22 kommentarer om “Sheercover Minerals

  1. Har brukt Bare Minerals i mange år, og er kjempe fornøyd! Det er akkurat samme greia, bare at du får kjøpt det i butikker her i Norge. Men det er dyrt å kjøpe de butikken, men det fins billigere alternativer på internett, som strawberrynet.com, makeupmekka.no og feelunique.com. Der får du dem i alle fall til halvpris i forhold til i butikken, så jeg kjøper bare på internett.

  2. Jeg er veldig dårlig til å sminke meg og har lenge slitt for å finne ut hvordan og hva jeg skal bruke.
    I dag sverger jeg til ID baremineales. Kjøpte en startpakke på -> http://eu.strawberrynet.com/makeup/bare-escentuals/100–pure-bareminerals-get-started/91243/#DETAIL

    I denne pakken får man med alle de forskjellige kostene man trenger og det har mye og si hvilke koster man bruker! Kostene er dyre, derfor anbefaler jeg å kjøpe en startpakke hvor du får med koster.

    I Norge kan man kjøpe dette settet for 900 kr, + sminkeboksene er mye mindre.

    Når jeg trenger nye kjøper jeg de på ebay. En boks med foundation i norge koster 500kr ca, på ebay rundt 160kr ink frakt.

    Man har først på en foundation med den største børsten, og med concealer børsten under øyne eller kviser og lignende. Så et lag med den mørke – i kinn og evt litt på neste, hake og panne, med den lille børsten. Og til slutt et lag med mineral veil over som holder alt på plass, og dette med den store børsten. Genial sminke og jeg synes det funker helt utrolig bra!

    Bare til å spørre meg om du lurer på noe om dette.

    🙂

  3. Jeg bruker Natures Minerals fra The Body Shop og er veldig fornøyd med den. Den dekker ikke like mye som en flytende foundation siden det er mineralpudder (derfor bruker jeg flytende under), men den demper rødhet i huden uten å tette porene, du får en utrolig fin glød og det ser ikke ut som du har noe foundation på deg i det hele tatt. Den koster 269,- som egentlig er veldig rimelig for mineral foundation, men man bør også ha kosten som hører til og da blir det litt dyrt igjen.
    Hoho, nå reklamerer jeg skikkelig her føler jeg, men er bare veldig fornøyd med den 🙂

  4. Jeg kjenner til det å bli litt ‘hjernevasket’ av slike ting, men det beste rådet jeg kan komme med er å gå til butikker hvor de har egne ‘sminkedamer’ som kan hjelpe deg å finne noe som passer for deg. Mange plasser prøver de det til og med på deg, så du får se hvordan det ser ut, og kjenne på hvordan det føles. Da får man også mest riktig farge også, noe som kan være vanskelig på egen hånd. Det finnes sminke for alle hudtyper, og forklarer du hvordan huden din er, er jeg sikker på at de finner noe som passer deg 🙂

    1. Bra at jeg ikke er den eneste=) hehe. Skal titte innom en sånn sminkebutikk eller der de har sånn sminkedamer. Tenkte først å finne ut hvilken som passer til min hud,hvilken farge osv før jeg bestiller noe eller kjøper noe.

  5. Forståelig at du ble grepet av denne reklamen, det er lov i ny og ned! 🙂 Jeg bruker Glow Minerarls som passer min hud helt perfekt, dekker urenhud og er et produkt jeg er fornøyd med! 🙂

    sv: Tusen takk for støttende og varme ord, det varmer sånn – helt innerst fra hjerterota! ❤ Fikk faktisk tårer i øynene av det fine du hadde skrevet til meg. Du er bare så fantastisk herlig, og omsorgsfull er du også! ❤

    Jeg er helt enig med det du har skrevet også! OG jeg likte begrepet ditt "baller" 😉 haha! Tusen takk for gode råd også, skal legge det i bakhodet så har jeg det til en annen gang! 🙂

    Også vil jeg si det at du har en utrolig flott og fin blogg. Er innom hver dag, men et hender at jeg bare leser innleggene og glemmer å legge igjen spor! Skal prøve å bli flinkere på dette! 🙂 ❤

    1. Det er jo det, de reklame folkene er jo flinke å «selge» produktene sine. hehe. Skal sjekke ut Glow Minerals, fått mange fine tips =) Må først finne ut hvilken fargetype som passer til huden min:)

      // Bare hyggelig birte, så utrolig koselig å høre! Hender jeg er innom å glemmer å legge igjen spor på din blogg, men skal bli flinkere!

      Bra at du skal ha det jeg skrev i bakhodet=)

  6. Jeg har hatt lyst til å prøve ut Sheercover Minerals jeg også. Ikke fordi jeg sliter med uren hud, men for å unngå å få uren hud. Blir jo selvfølgelig skeptisk til at det er TV-shop som fronter dette, men samtidig har jeg hørt mye bra om det fra andre hold. Kanskje er det verdt en test. Selv bruker jeg mineral foundation fra L’oreal, grunnen til det er at jeg synes det er mye lettere på huden enn flytende foundation. Selv om jeg ofte har vært sløv med fjerning av sminke før jeg legger meg og spist mye sjokolade opp gjennom, har jeg ikke slitt med uren hud.

    1. Var litt skepsis også mot at tvshop frontet dette,men foreløpig skal jeg ta til meg rådene jeg har fått fra folk. Kanskje snakke med en som vet om sminke,og kan se ann hvordan type jeg trenger for huden min. Er veldig usikker på hvilken nyanse og sånne ting, og så har jeg ikke så god råd til å velge det dyreste og beste. Så en mellomting må jeg finne.=)
      Hørt mye bra om L’oreal også=)

  7. Anbefaler å ta turen innom hildechristina.com, hun er meget kompetent og har god oversikt over det meste av sminke. Hun anbefaler Everyday Minerals, og jeg kjenner flere som har vært lykkelig fornøyde med deres produkter i en årrekke. Du kan for eksempel bestille et samples kit for å teste hvilket produkt du trenger, et kit er bestandig gratis, utover dette koster de fem dollar pluss frakt til Norge.

    Et rimeligere alternativ til de mer kjente mineralsminke-merkene finner du hos eyeslipsface.com, som kanskje er et godt sted å starte – slik kan du finne ut om du overhodet liker mineralpudder før du betaler langt mer for noe du ikke trives med.

    Med dette sagt skal jeg ærlig innrømme at jeg kun bruker MAC – enorm bredde i sortimentet, kompetent hjelp og prisen stemmer. Finn først ut hvilket produkt og hvor mye dekkraft du trenger for din problemhud, og så i hvilken nyanse. Uslåelig, spør du meg, og diskrete forpakninger. Kanskje du unner deg en av Lady GaGas leppestifter for Viva Glam-kampanjen i samme slengen?

  8. Jeg sliter selv med VELDIG uren hud. Veldig ubehagelig til tiden, men ID mineralsminke er absolutt å anbefale om man har råd (er litt dyrt. ca 400,-) Samtidig vil jeg anbefale rens fra MD, som man bruker morgen og kveld, også i de periodene man ikke har kviser. Nå for tiden bruker jeg loreal sin ID-sminke, men den er ikke like god som ID. Lykke til<3

    1. Det er det, prøver å skjule de.men jeg er ikke så god til sminking og alt mulig. Så ender opp jeg ikke tar på noe. Hørt de fleste anbefale ID mineralsminke,skal ta meg en tur til en butikk hvor de kan hjelpe meg å finne en bra foundation til en rimlig pris.
      Den rensen fra MD hvor får du den og hvor mye koster den?

  9. SV; Du burde få tak i pudder isteden! den dekke ikke igjen porene, men flyter godt utover huden. MD kjøper du på de fleste parfymerier og hudpleieforetninger. Koster 400,- for en tube, men den varer veldig lenge!!:).. For å bli kvitt kvisene har jeg lært at man MÅ bruke det dyreste. Man må på en måte ville det nok 🙂

    1. Hadde regnet med det, særlig når det kommer til kviser og produkter mot det. De billig produktene har ikke funket for meg,så kanskje på tide at jeg tyr til litt andre midler.
      Skal prøve pudder når jeg får muligheten:) Takk for tips!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

