om min hverdag

Fra Merovinger tiden til Vikingtiden…

Iløpet av et par timer med pensumlesing var jeg gjennom merovingertiden til vikingtiden. Denne søndagen har blitt brukt til å lese en del i boken «Jernalderen i Norge,500 f.kr-1030 ekr» av Bergljot Solberg(som er en pensumbok).

Søndagen har gått ganske rolig for seg, jeg har slappet av litt,dusjet og fått lest en del pensum. Nå er søndagskvelden kommet og nå er det «Fangene på fortet» som står på tv-menyen. Etter det regner jeg med at jeg skal se på en eller to episoder av «Bones«♥

Ønsker alle fremdeles en fin søndag!

11 kommentarer om “Fra Merovinger tiden til Vikingtiden…

  1. Sv; Takk, takk, nei da får man liksom ikke gjort noe av det man skal… :/

    // Hvem skulle sagt hva? Hæ? Skjønte ikke det :p

    Haha, ja du er ganske treig, men tanke på at du var på bok 4 eller noe, når jeg begynte på bok 1. Men har vært litt treig til å lese den siste boka nå, men det tar seg opp i alle fall!

    1. //hehe,mente at i bok nr 5 så husker jo ikke eric noe helst,at jeg skulle ønske hun hadde sagt noe. de passer jo sammen:P hehe..

      Er treig til tider, ja. men når jeg først leser tenker jeg at burde heller bruke tiden på pensum. Når jeg først tar meg «fri»,ender jeg opp på pcen-Så flyr tiden unna og voila så er det natta:P hehe

  2. Åååh, tungt pensum! Jeg har aldri klart historie, men det har vel noe med min utrolig dårlige korttidshukommelse 😛 Men du har vært veldig flink som har hatt viljestyrke til å lese på en søndag!
    SV: Ja, er veldig lettet over at den var perfekt! 😀

    1. Det er litt småtung til tider ettersom denne historie boken er lagt vekt på det arkeologiske delen,men interessant å lese. Hvordan de levde,og hvordan samfunnet var oppdelt.
      Søndager går som oftest med til pensum ettersom jeg ikke har noe annet å gjøre. hehe:P

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

