Bloggportrett 2011

Bloggportrett 2011 #16

Da har endelig mandagen kommet,og som vanlig her på min kjære blogg så kommer et bloggportrett intervju. Hvor en blogger blir presentert,og svarer på en del spørsmål.

Denne uken er det Marte sin blogg som er i søkelyset,en fin blogg hvor man som leser får mye variert servert. En blogg som passer for alle og enhver! Les mer om bloggeren rett under!

Navn: Marte
Alder: 28
Sivilstatus: Gift
Skole/jobb: Jobber i blomsterbutikk. (Mester Grønn)
Hobby/Interesser: Engelsk fotball, blogging, film, TV, lesing, blomster/interiør.
Bloggadresse/hjemmeside: http://tilhelgakanskje.com, er liksom «hovedbloggen» min da, men jeg har en fotballblogg også (http://martebloggeromfotball.com)
Antall unike lesere pr dag(ca.) : Litt forskjellig, men imellom 300 og 400.

//linket til blogg

Hvor lenge har du blogget?
På denne bloggen; I snart to år. Første bloggen begynte jeg for kanskje 10 år siden!

Hvorfor begynte du å blogge?
Oppmerksomhetsbehov sikkert hehe. Jeg syntes vel jeg hadde mange gode teorier og synspunkter som måtte få uløp et eller annet sted da.. 😉

Hva handler bloggen din om (hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)?
Om hverdagen min, stort sett. Litt nyheter, litt kjendissladder og litt diverse fra tid til annen, men det er i hovedsak en «hverdagsblogg».

Bloggnavnet,hvordan kom du fram til det? Hvis du skulle endret det til noe annet pr dags dato,hva ville du kalt bloggen din?
Ideen fikk jeg da mange mente at min mann og jeg minner om paret i reklamen som «burde se på Opera’n… til helga kanskje?». Vi er litt sånn.. hehe.


Har du noen blogger du må inn hver dag?
Jeg har jo en «blogroll» på bloggen, så der ser jeg jo hvem som ha lagt ut noe nytt, og da må jeg jo innom å se.

Hvis du kunne komme med 3 tips til nye bloggere, hvilke ville du komme med?
1. Tenk deg om i 3 sekunder før du trykker «Publish». Det er ikke ALT som egner seg for allmennheten. Spørsmålet jeg spør meg selv er: «Hadde det vært flaut om mamma/naboen/kollegaen/svigermora min leste dette jeg legger ut nå?».
2. Legg litt sjel i rettskrivning. Jeg sier ikke at det ikke forekommer skriveleifer i min blogg, men slurvefeil er unødvendig.
3. Skriv om interessante/morsomme ting. At du har mye lekser er kjedelig å lese om. Skriv ihvertfall om hva som gjør de kjedelige i det minste..

Har du noen livmotto eller leveregler?
«Spis sjokoladen din du, imorra kan du dø.» OK, litt dramatisk, men det er jo sant.


Beskriv deg selv med 3 ord?
Lat. Rotete. Oppfarende.

Hvilke filmer er favorittene dine? Hvorfor?
«Ringenes herre»! Magisk, rett og slett. Kan se de om og om igjen. Alt ved dem er.. ja. Det finnes ikke ord. Historen, karakterene, musikken, landskapet, «kulissene», kostymene..  Gleder meg vilt til «Hobbiten» kommer.
I tillegg elsker jeg dårlige «monster-filmer» av en eller annen absurd grunn. Eks. «Anaconda»-filmene, «Lake Placid»-filmene.. denslags 😉


Har noe noen favoritt tvserier som du aboslutt må få med deg?
Aner ikke hvor mange ganger jeg har sett «Friends» – og den er fortsatt min favoritt! I det siste har jeg begynt å se på «Big Bang Theory». Den er utrolig festlig!


Hvis du skulle reise til hvilket som helst sted i verden,hvor ville du ha reist henn da?
New Zealand. Pga. «Ringenes Herre». Ja, jeg er såpass nerdete at det ville vært en kjempeopplevelse. Mannen min har lyst til å reise et sted der han kan ri på elefanter.. så vi må vel få til det en gang også haha.

Hvis jeg ser i din bokhylle finner jeg ...
Tolkien, masse krim (mest norsk, Harry Hole og Varg Veum bl.a.), og endel interiørbøker.

Hvor ser du deg selv om 10 år? Tja, vet ikke helt egentlig. Fortsatt gift, forhåpentligvis 😉 «Hvor» vet jeg egentlig ikke 🙂 Litt greit å ikke vite alt heller, tenker jeg.

Takk til Marte for at hun ville stille opp til bloggportrett intervjuet, anbefaler alle om en ta en tur innom hennes blogg! Vil du også være med på bloggportrett 2011 her på bloggen min? Klikk her for å melde deg på!

10 kommentarer om “Bloggportrett 2011 #16

    1. Det har hun=)
      //Aha,så bare litt på den idag. her hjemme er det ulike ønsker,og for å at alle skal bli fornøyde ble det litt farmen,litt topmodel og paradise hotel:D

  1. Sv; Takk takk, liker det bildet skikkelig godt, hadde fortjent en plass på veggen 🙂

    //Hihi, ja, var jo litt kaldt også for henne, men hun ville absolutt ut og ligge i sola 🙂 Haha, stakkar, trenger vel ikke være redd for han 😉

    // Haha, det er derfor jeg sitter inne på rommet mitt, og er så glad i TVen som jeg kan koble PCen i ❤

    Ja, den femte boka er ikke særlig langt unna tv-serien enda. Tror i alle fall sesong 4 av True Blood tar fra bok 4, og storylinen med hekser og fairies som blir mer utforsket utover bøkene….

    1. Bare hyggelig=)
      //hehe, de dyra og sol, miley elsker å sitte på terransen oppå bordet og «sole» seg.hehe:P
      Tror miley begynner å bli mer vant til solan nå. snart er de BFF=D

      //Ja, det er greit det. Kanskje jeg må skaffe meg tv på rommet. men så har ikke denne pcen hdmi utgang..:/

      Satt i timen i dag på skolen å leste videre i 5 boka,hehe:) Det finnes også i serien mange små noveller til hver av bøkene som hun charlaine harris har skrevet. du får oversikten over de på wikipedia. det er sånne tillegg historier:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

