om min hverdag · om nyheter

HISTORIEN OM DET ÅTTENDE GULLET

Det var en gang en kar fra Trøndelag som spente på seg skia,og tok hele Norge med storm etter gull på 5 mila idag (Holmenkollen). Han karen heter Petter Northug,og kan vel sies å være Norges Gullgutt.

Fikk dessverre ikke med meg innspurten og målovergangen siden da satt jeg fordypt i en pensumbok på rommet mitt og hørte på denne sangen her og mange andre.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / Scanpix(linket)

8 GULL, 6 SØLV OG 6 BRONSE står det etter endt mesterskap, og suverent ble det da Northug vant gull på 50km/5 mila.

Man blir litt ekstra stolt å være nordmann i disse tidene,og det er nesten på gråten når jeg ser han går over målstreken på reprisene. Samme om han kan fremstå som «kaksigt» ,enn nå  hva det betyr, men han kjører sitt eget løp. Svenskene er sikkert bare sure pga de har ikke vunnet så mye medaljer,og når Petter Northug gikk sidelengs over målstreken i lagstafetten for et par dager siden,var det kanskje et slag under beltestedet for svenskene.

Det er visst ikke bare svenskene som reagerer,men tyskerne. Jaja,samme kan det være! Norge gikk ut som den suverene vinneren i Skivm 2011.

We are the champions!

 

11 thoughts on “HISTORIEN OM DET ÅTTENDE GULLET

  1. Det er virkelig en glede være nordmann nå gitt 😀 utrolig stolt av både jentene og guttene. petter northug er virkelig noe for seg selv, men jeg digger den mannen !:)

    1. Det er det =) Er også stolt av jentene!
      Petter han har en stor personlighet virker det som,og han er tøff som tørr å slenge litt med kjeften,og skape litt uro. 😛 hehe

  2. Så innspurten på TV, alltid spennende det 🙂 Utrolig bra gjort av Norge!

    Sv; Ja, det er absolutt det som er, innleggene synes mer 🙂

    Men hvor lange er hver enkel bok? De ser så tynne ut..

    // Haha, okay, da så :p

    Jepp, pollen suger, men har blitt utrolig mye bedre med årene i alle fall!

    // Ja, de er vel rund omkring. Haha, hadde kanskje vært en fordel å vite hvor du har søkt hen :p Håper på positivt svar for deg!

    // Ja, var kjempe rart å komme hjem igjen, følte meg nesten som gjest i mitt eget hjem, og tok en stund før jeg faktisk husket hvor ting rundt i huset var, haha :p

    Aaaah, skjønner ikke hvorfor, og tror det bare er på CW de tar pauser som det, men 6 uker da! Sykt lenge 😦

    Ehh, liker ikke Stefan så veldig mye, men de passer jo sammen. Elsker Damon, og vil se kjemien mellom de tok bli utforsket litt mer 😉

    1. Ja, det er det=) Norge er best i ski=)

      TVD bøkene er ca 236 pr bok,men de har en annerledes pocket bok form. Mye klarere skrift,pga papirtypen. De er litt mer a3 formet, enn de vanlig små pocket bøkene. Men jeg skal prøve å få lest ferdig trueblood serien. Bok nr 5 er litt treig :/

      //Ja,pollen suger.håper det ikke blir så ille år da for begge to=)

      //ang. jobben så stod det ikke hvor,men du kunne krysse av for hvor du helst ville jobbe(oslo,bergen osv.).

      //hehe,kan skjønne at det var litt uvant å komme hjem.

      for håpe tiden går fort,at vi ikke merker at det er 6 uker. Stefan er jo søt da,eller paul wesley.

      Gleder meg litt til å lese bøkene,men fikk tips fra en leser at det er lurt å lese ferdig en serie så ikke du mikser de sammen.

  3. Tilbaketråkk: The perfect weekend |

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

