Bloggportrett 2011

Bloggportrett 2011 #15

Det er allerede blitt onsdag og greier,og med onsdagen kommer det et nytt bloggportrett her på bloggen. Det betyr at dere får forhåpentligvis en ny blogg å besøke. Denne gangen er det Jeanette Marie som er med på et lite bloggportrettintervju som du kan lese under.

Les tidligere bloggportrett her og hvis du vil melde deg på;kan du gjøre det her! Trenger flere bloggere,så det er bare slenge seg på. Bloggportrett er en fin måte å  komme over nye blogger eller lære mer om bloggere du allerede leser bloggen til.

 

Navn: Jeanette M.

Alder: 19 år

Sivilstatus: I et forhold (nesten-samboer)

Skole/jobb: Jeg jobber som ekstrahjelp på The Body Shop

Hobby/Interesser: Mote og teater(skuespill).

Bloggadresse/hjemmeside: http://jeanettemarie.net

Antall unike lesere pr dag(ca.) : 300 – 500

 

//linket til blogg


 

Hvor lenge har du blogget?

Jeg har blogget siden 10. januar, så det er akkurat en måned siden når jeg skriver dette.


Hvorfor begynte du å blogge?

Jeg hadde tenkt på å lage en moteblogg en god stund, og på nyåret så fant jeg bare ut at jeg skulle lage det en dag. Jeg ble inspirert av andre moteblogger, og jeg så ting hver dag som jeg ville fortelle andre om, så å blogge er en fin måte å gjøre det på.


Hva handler bloggen din om(hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)?

Det er vel i utgangspunktet en personlig moteblogg, men jeg skriver også en del om meg selv, mine tanker, min hverdag og noe om jobb.


Bloggnavnet,hvordan kom du fram til det?Hvis du skulle endret det til noe annet pr dags dato,hva ville du kalt bloggen din?

Det er utrolig masse bloggnavn som er «tatt» altså! Jeg satt lenge å tenkte på hva jeg skulle kalle den, kjæresten kom med forslag også, og etterhvert så ble det bare «jm-you’ll know». Men så kjøpte jeg et domene og kunne bruke mitt eget navn (Jeanette Marie) som navn på bloggen, så nå ville jeg nok ikke ha endret den.

 

//linket til blogg

 

 


Har du noen blogger du må inn hverdag?

Jeg er alltid innom humorbloggen http://www.amundeidlaug.blogspot.com/ og http://dagensoutfit.co/ .

Jeg er også daglig innom http://aastern.blogg.no/ , fordi jeg og eieren av bloggen jobber på samme senter og hun blogger som regel om at hun skal på jobb. Det er nemlig greit for meg å vite. Selvfølgelig er jeg også innom http://almostincontrol.blogspot.com/, fordi det er kjæresten min sin blogg, men så vet jeg også som regel når det er nye innlegg der. Men nå har jeg også begynt å følge en ny blogg som akkurat er startet og som er i samme stil som dagensoutfit, bare at man bruker bilder av ansikt i stedet: http://faceshot.co/

Hvis du kunne komme med 3 tips til nye bloggere, hvilke ville du komme med?

Jeg er ganske ny som blogger selv, men det kjedeligste jeg ser på blogger er lange tekster uten avsnitt og med «først gjorde jeg det, så gjorde jeg det, så var vi der, så kom hu, også gjorde vi sånn, så gjorde jeg sånn, og nå skal jeg sånn. Snakkes!». Det er ingen som vil vite absolutt hva du gjorde hvert 5’te minutt av dagen din. Det blir også litt mer interessant om du har bilde(r) i innleggene.


Har du noen livmotto eller leveregler?

Det er bedre å angre på noe du har gjort enn noe du ikke har gjort, syns jeg er et veldig fint motto, men har nok ikke noe bestemt jeg lever etter.


Beskriv deg selv med 3 ord?

Jeg kunne sagt at det første ville vært «ubeskrivelig» for så å motbevise det ved å si et nytt ord. Men jeg er som ethvert menneske på denne jord, unik. Jeg er perfekt, og det er det mange som reagerer på at jeg sier noen ganger, men vi er alle perfekte på vår egen måte selv med de feilene vi har. Det er nemlig dem som gjør oss til perfekte utgaver av oss selv. Jeg er også arbeidsnarkoman.


Hvilke filmer er favorittene dine?Hvorfor?

Huff.. Jeg er så utrolig dårlig på det å se filmer, og når jeg har sett dem så husker jeg aldri hva de heter. Den siste filmen jeg så var Burlesque, og den likte jeg utrolig godt. Satt med gåsehud halve tiden. Når jeg tenker over det nå så har jeg faktisk sett to filmer etter det også, men den ene husker jeg ikke hva heter og den andre fant jeg ut at jeg hadde sett allerede halvveis inni filmen. Ellers liker jeg best komedier og grøssere/skrekkfilmer så Rush Hour-filmene er iallefall favoritter.


Har noe noen favoritt tvserier som du aboslutt må få med deg?

Det er ingen serier jeg må få med meg. Jeg så på ANTM en stund, men da hadde kjæresten bare lastet ned alle episodene og flere  sesonger så måtte ikke følge med på tv akkurat. Ellers ser jeg på Gossip Girl, Chuck og Dexter innimellom, og ganske mye CSI og The Mentalist.


Dine topp 3 sanger som du hører på for tiden

Playlisten min på både pc og telefon er fra 2007 fordi jeg ikke har orket å oppgradere den, men bruker kjærestens spotify nå. Men for meg er det med sanger som med filmer, jeg hører på dem og digger dem, men husker aldri hva de heter. Har faktisk en favoritt for tiden da, nemlig Snakke litt av Admiral P., den er så fengende!


Hvis du skulle reise til hvilket som helst sted i verden,hvor ville du ha reist henn da?

Det er nok ikke bare et sted, jeg vil reise gjennom hele Asia med venner og kjæresten. Bare oss, ingen som har vært der tidligere, helt ubeskyttet. Spesielt har jeg lyst til å dra til Tokyo, Manila, Hong Kong og Ho Chi Minh. Men vil få med meg masse småbyer på veien.

Det er selvfølgelig mange flere steder jeg vil dra til, men det er dette jeg har mest lyst til.


Hvis jeg ser i din bokhylle finner jeg …

Du finner en hel haug med sykepleie bøker som ligger å samler støv. Jeg startet nemlig på sykepleien, men så sluttet jeg igjen fordi det ikke var noe for meg. Det var mer mamma, som levde sitt liv på ny gjennom meg. Ellers finner du Marcus og Diana, Weetzie Bat og Russekatalogen for 2010.


Hvor ser du deg selv om 10 år?

Jeg vet egentlig ikke hvor jeg er om ti år. Jeg er redd for at jeg er på akkurat samme sted som jeg er nå og gjør de samme tingene, kanskje bare med ektemann, hus og barn, uten å egentlig ha fått vært ute i verden. Det skremmer meg veldig å tenke på, så jeg håper det ikke blir sånn.

 

Tusen takk til Jeanette Marie for at hun ville bli med på bloggportrett intervjuet, en kjempe koselig og flink blogger,som er absolutt verdt turen innom. Klikk her for å besøke hennes blogg!

12 kommentarer om “Bloggportrett 2011 #15

    1. Det var det på den rødeløperen:)

      //tja, det er jo ulike «smak» i bøkene,og kanskje når man først har sett serien blir det merkelig. Men «smak og behag», hørt mye bra om de og flere som sier at de «slukte» boka,og hadde vanskeligheter å legge den fra seg. Så hadde andre Hanne som jeg kjenner hørt noen rykter om forfatteren L.J Smith hadde fått sparken fra forlaget pga hun ville ha en Delena slutt(dvs damon og elena). hehe:P

  1. Gøt med disse bloggportrettene Nina. hadde det før jeg også.-
    SV; Tusen takk for støtende ord. Jeg er glad jeg har folk som hjelper meg hele veien, men det er en virkeligb tung tid nå.. sukk.

    1. Så fint å høre=) Kommer over mange nye blogger=)

      //Bare hyggelig, så bra at du har både frode og faren din rundt deg:) Tenker på deg trine,håper du har det bra=)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

