Bloggportrett 2011 · Inspirasjon og tips

Bloggportrett 2011 # 11

Da er latinleksene unnagjort,og på tide å publisere ukens første av 2 bloggportretter som skal ut denne uken. Tidligere bloggportretter kan leses her!

Denne uken er det Nina Dorthea som har blitt intervjuet til bloggportrettet. Det som jeg liker med hennes blogger hvordan hun «pynter» opp bloggen med bilder fra det idylliske Hawaii som hun er bosatt i for øyeblikket. Hun blogger om hverdagen og mikser inn fine bilder i sine innlegg. Hun har kommer med DIY innlegg titt og ofte,som er ganske nyttige å ta til seg. Anbefaler virkelig en tur innom denne bloggen her! Les mer om hun rett under!

 

Bilde er linket til blogg

Navn:
Nina Dorthea

Alder:
22 and counting.

Sivilstatus:
Uten sidestykke

Skole/jobb: 3 år på medier og kommunikasjon + holder på med 2 bachelor i reklame/pr & multimedia. Jobber for øvrig som web administrator ved 4 nettsteder.

Hobby/Interesser: Foto, båt, reise, venner, bøker, kreativitet og skole.

Bloggadresse/hjemmeside:
www.fotoblekka.net

Antall unike lesere pr dag(ca.):50 – 200 stk.
(linket til eier)
Hvor lenge har du blogget?
På denne blogen har jeg blogget siden slutten av Juli 2008, men jeg har jo blogget før den tid også. Er vell rundt 6-8 år siden jeg publiserte min første blogg/hjemmeside. Laget min første hjemmeside som 12-åring, men heldigvis ble den aldri publisert.
Hvorfor begynte du å blogge?
Fotoblekka ble opprettet rett før jeg flyttet til Kleppe for å studere ved Jæren Folkehøgskule, foruten at jeg savnet litt å ha et sted å «gjøre av meg på» så følte jeg at en blogg var en fin måte å holde kontakt med familie og venner som ikke lenger var i nærheten daglig.
Hva handler bloggen din om(hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)?
Bloggen handler aller mest om meg og mitt + en god dæsj foto oppi det hele. Naturligvis handler bloggen også om Hawaii, ettersom det er der jeg er bosatt for øyeblikket.
Bloggnavnet,hvordan kom du fram til det?Hvis du skulle endret det til noe annet pr dags dato,hva ville du kalt bloggen din?
Ettersom jeg visste at bloggen kom til å inneholde mye foto, ville jeg gjerne ha med ordet foto. Jeg lekte nærmest assosiasjonsleken med meg selv og klekket til slutt ut ordet «Fotoblekka» i og med at jeg «skriver» med blekk og fotograferer. Ja, en smule klisjé ordspill. Jeg angrer litt per dags dato på at ikke bloggen heter Nina Dorthea eller noe engelskordet. Er et herk å stave bloggadressa til amerikanere.
(linket til eier)
Har du noen blogger du må inn hver dag?
Jeg svelger alt som Super Marie skriver og fotograferer. Ellers er vell det egentlig kun http://thelateparade.net og http://hcaracola.wordpress.com som jeg leser absolutt helt fast ❤
Hvis du kunne komme med 3 tips til nye bloggere, hvilke ville du komme med?
1: Tør å tenke utenfor boksen.
2: Blogg for din egen del, ikke alle andre sin.
3: Kvalitet fremfor kvantitet
Har du noen livmotto eller leveregler?
Carpe diem, quam minimum credula postero. Ellers så står Kardemommeby-loven høyt!
Beskriv deg selv med 3 ord?(En) snill utålmodig latsabb.
Hvilke filmer er favorittene dine?Hvorfor?
Grease fordi den er absolutt fantastisk, rent magisk, herlig musikk og happy ending. Walk the line fordi Johnny Cash er min store helt. Glory Days fordi jeg elsker sportsfilmer og historier som bunner ut i virkelighet. Mean Machine fordi jeg nok en gang elsker sportsfilmer og fordi den er passe maskulin.

(linket til eier)

Har noe noen favoritt tvserier som du aboslutt må få med deg?
One Tree Hill, Gossip Girl, Glee, Greek, Lie to me, House, Pretty Little Liers, Cougar Town, The Secret Life of The American Teenager + Make it or Break it. Alle nevnt og ingen glemt.

 

Dine topp 3 sanger som du hører på for tiden.
Plumbo – Møkkamann.
New Politics – Dignity.
Promoe – The Logic of dreams.

Hvis du skulle reise til hvilket som helst sted i verden,hvor ville du ha reist henn da?
Oi.. Har altfor mange alternative svar til det spørsmålet. Akkurat nå står Australia relativt høyt på lista!
(bilder er linket til eier)
Hvis jeg ser i din bokhylle finner jeg …
Krim, masse masse krim. Samt også to bamser, en gullfarget stein og noen bokstøtter. 38 bøker i Norge + 10-20 i Usa & utallige i esker på loftet.

 

Hvor ser du deg selv om 10 år?
Ferdigutdannet med en godt betalt jobb, snakker minst i øvre siktet under 6 sifre. Forhåpentligvis lykkelig forelsket med en stor fin ring på fingeren. Bor i en flott leilighet i sentrum og skal til å bygge hus som jeg har tegnet selv. Har minst 3-4 katter og et dusin med hybelkaniner. Er vell lov å drømme?

 

Takk til Nina for at hun ville være med på bloggportrett intervjuet! Klikk her for å besøke hennes blogg!

Lyst å være med på et bloggportrett intervju? Klikk her for å melde deg på!

13 thoughts on “Bloggportrett 2011 # 11

  1. Sv; Haha, da er det i alle fall en som synes det :p

    Jepp, blir slitsomt, men blir jo belønnet med strevet, med både penger og fri. Så skal jo ikke klage!

    // Ja, ikke sant. Da er det bare å hive seg på eBay bølgen. Funker i alle fall enkelt, du må bare opprette en PayPal konto først, som blir koblet til eBay kontoen, så er det bare å shoppe i vei!

  2. hehe, trur eg må klarere at dette ikkje var korleis min måndag var, har gløymt å skrive at bildet var linka, men det er det 🙂 min måndag var nok dessverre fyllt med stress og kaos, som den så alt for ofte er. men håper at din måndag har vore fin 🙂

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

