Inspirasjon og tips · om min hverdag · På godt & Vondt...

Sunn fredagsnacks

I stedenfor potetgull og annet på fredagskvelden tok vi frem grønnsaker og lagde dip.. I forhold til hva vi her hjemme pleier å innta var det den sunneste fredags»godtet» jeg har gomlet i meg.
Vi tok å skjærte opp gulerøtter,agurk, blomkål og tok sukkererter ved siden av. Det går ann å ta mer,men vi tok de først!

I går kveld så tok vi her hjemme frem grøntföret istedenfor snacksföret. Vanligvis pleier vi her hjemme på fredager ha fredagskos(dvs ta frem potetgull og kanskje sjokolade). Vi ser på de faste tvprogrammene og koser oss. Men for å prøve å bli «sunne» har vi i første omgang tenkt å ta annen hver fredag med grønnsaker og kanskje frukt i samme slenge. Det metter utrolige mye,og jeg tror jeg nesten tok «overdose» på grønnsaker. Fra spøk til alvor; så er det er noe å anbefale, det har jo vært mye fokus på tven og ellers at «frukt er sunt og digg«. At man skal få i seg noe frukt og grønt hver dag.

Så det blir spennede å se fremover. Jeg skal prøve å trappe ned på colaen,og ta det gradvis. Cola er noe jeg er blitt avhengig av,det er ikke lett å bare knipse å så slutter man. Kanskje noen har den viljestyrken,men for min del vil jeg gjøre det på mine egne premisser. Vet at det usunt,både for kropp og tenner.

Nok om sunnhetspjatt,blir helt ør i hodet av det. hehe

Latinen venter ikke,og det er på tide å gjøre leksjon 11....

Etter på kommer bror,svigerinne og nevø på besøk til middag,og da blir det ikke mye tid på lekser og annet styr.Så jeg skal prøve å få løsrivet meg fra pcen og begynne med latinen.

Men det blir koselig å se de igjen,har ikke sett svigerinnen min og nevøen min på en stund. Brodern stikker innom av og til for å bruke dusjen her hjemme etter endt arbeidskift. De pusser opp badet hjemme og dusjen er ikke helt i orden.

Skulderen min er ikke helt orden , vet kanskje dere er lei av å høre meg småsyte og klage over den. Men skal holde det ned på minimal klagestyrke heretter. Får ikke ligget på ene siden i senga pga jeg får vondt,og jeg liker å ligge på den høyre siden.. Må si at skulderen er litt bedre enn den dagen jeg slo den,men den er fremdeles øm og sår.  Helgen på seg tror jeg den blir bra, så er jeg klar for en ny skoleuke.

Men nå må jeg begynne med lekser, bloggingen får vente til ut på kvelden.

Ha en fin lørdag!

Hvordan ser din lørdag ut?

 

10 thoughts on “Sunn fredagsnacks

  1. Jeg liker faktisk sunn snaks mye bedre.. selvom det ble potetgull på meg igår da jg var på fest:s.. jeg måtte ha litt fett slik at jeg ikke ble så fort full:p..

  2. Det er jo kjempegodt med grønnsaker til dip! Jeg er ganske kresen når det gjelder grønt, men elsker å ha agurk og dip 🙂

    // Oki doki, vi kan jo godt møtes før vi da. Men er senteret oppe på søndager? Greier ikke å finne på det hjemmesida…

    1. Det er det, jeg er også kresen når det gjelder grønt liker for det meste det som var på bildet. Men også brokkoli,kålrabi osv. Viktig er å ha en dip man liker godt=)
      //Vi kan godt møtes før ja,sentret er ikke oppe på søndager.. regner ikke med det.=)

  3. Det så faktisk kjempegodt ut 🙂 men tror ikke jeg klarer kutte helt ut godisen og brusen med det første, altså hehe 😉 Huff, hva har skjedd med skulderen? 😦

    1. Er å anbefale! Grønnsaker med dip er alltid godt! =) Jeg hadde litt småabstinenser etter potet gull i går. men heldigvis hadde vi familie besøk igår,brodern m/fam. Nevøen min hadde med seg godteri og potetgull.hehe:P

      Jeg slo skulderen min når jeg skled på isen på torsdagen som var. Er litt sår og øm fremdeles,men regner med at det er bare at jeg har slått skulderen hardt.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

