Bloggportrett 2011 · om bilder og sånt

Bloggportrett 2011 # 2

Søndagen har sneglet seg frem,og det er på tide med et nytt bloggportrett.Denne gangen er det en utrolig fin fotoblogg som står på tur, nemlig Ida sin. Henne har jeg fulgt en god stund nå og blir overrasket hver gang hvor flink fotograf hun er,med sine daglige bilder. Hun er en god blogger som bryr seg om sine lesere,svarer og legger igjen fine kommentarer også. Det jeg liker best med bloggen hennes er hennes faste ting som dagens blogg,dagens bilde,lesernes bilder og fotokonkurranser hun starter. Hun lar sine lesere få stor plass på bloggen,samtidig som hun gir av seg selv gjennom boktips osv.

klikk på headeren hennes for å komme til bloggen!

Navn: Ida Jansson
Alder: 25
Sivilstatus:
Samboer med verdens snilleste gutt.
Skole/jobb:
Utdannet bioingeniør
Hobby/Interesser:
Fotografering
Bloggadresse/hjemmeside:
amygdala.blogg.no
Antall unike lesere pr dag(ca.) :
100-200

 

Hvor lenge har du blogget? Siden juli 2010

 

Hvorfor begynte du å blogge? I utgangpunktet skulle bloggen være en «hverdagsblogg», men etterhvert som interessen for foto ble større gikk bloggen over til å dreie seg om det.

Hva handler bloggen din om(hvilken type blogg: personlig,mote,foto osv)? Bloggen er i hovedsak en fotoblogg, men også med andre innslag, som f.eks bokanmeldelser.

 

 

Bloggnavnet,hvordan kom du fram til det?Hvis du skulle endret det til noe annet pr dags dato,hva ville du kalt bloggen din?
«Amygdala» er en del av hjernen som bla er med på å styre følelser, og føler at det passer godt på min blogg, da jeg ønsker å formidle følelser gjennom bildene mine. Er fornøyd med det navnet, og ville nok ikke endret det 🙂

 

Har du noen blogger du må inn hverdag?
Det har jeg, men isteden for å ramse opp alle her linker jeg heller til listen over blogger jeg leser fast:
http://amygdala.blogg.no/blogger_jeg_leser.html


Hvis du kunne komme med 3 tips til nye bloggere, hvilke ville du komme med?
Først og fremst, bryt opp teksten i blogginnleggene med bilder – det kan aldri bli for mye bilder!
Skriv om ting som engasjerer deg, da vil du også engasjere leserne.
Blogg så lenge du synes det er moro, ikke blogg bare fordi alle andre gjør det.

Har du noen livmotto eller leveregler?
Ta sorgene på forskudd! 

Beskriv deg selv med 3 ord?
Splitter pine gal 😛

Copyright: Ida @ amygdala.blogg.no // publisert med tillatelse-linket

Hvilke filmer er favorittene dine?Hvorfor?
Er stor fan av Harry Potter filmene.

Har noe noen favoritt tvserier som du aboslutt må få med deg?
Jeg er fullstendig avhengig av The Vampire Diaries.

Dine topp 3 sanger som du hører på for tiden
«Memory» fra soundtracket til The Road
«Godrics Hollow Graveyard» fra soundtracket til Harry Potter 7
«Who says» John Mayer

Hvis du skulle reise til hvilket som helst sted i verden,hvor ville du ha reist henn da?
Milos, Hellas.

Hvis jeg ser i din bokhylle finner jeg …
Alle Harry Potter bøkene, Twilight-serien, Narnia bøkene og alle bøkene til Johan Theorin.

Copyright: http://amygdala.blogg.no//Ida- publisert med tillatelse - linket

Hvor ser du deg selv om 10 år?
Vanskelig å svare på, men jeg håper at jeg fremdeles er sammen med min fantastiske samboer, og at vi kanskje har en unge eller to 🙂 Også håper jeg at jeg fremdeles er like interessert i fotografering og har utviklet med mye.

Takk Ida for at hun ville være med, les forrige bloggportrett HER! Lyst å være med ? Klikk her for melde deg på!
Ble litt tett med bloggportrett siden jeg også publiserte et i går, men for å komme ajour med 2 ganger i uken så måtte jeg det.Så var jeg litt gira på å starte, jeg har en del på lager med det er bare å sende inn for det.  Faste dager for bloggportrettene vil heretter være
mandager og søndager så fremt det går mht at jeg får svarmail o.l

13 thoughts on “Bloggportrett 2011 # 2

  1. Tusen takk for flotte ord! Så utrolig hyggelig 🙂 Og takk for at du har gjort innlegget så fint med bildene og sånt 🙂 Synes bloggportrettet er et supert tiltak.

    Ha en flott dag videre! 🙂

    1. Bare hyggelig Ida! Bra at du likte innlegget, var litt usikker på hvor jeg skulle ta bildene henn. hehe:)

      Bloggportrett er en utrolig fin måte å finne nye blogger på!

  2. Enda en blogg jeg ikke har lest. Takk for enda et godt tips ❤

    SV: Ja det gjorde jeg også.. 🙂 men det var på videregående. På høyskolen om jeg vil bli lærer har jeg ikke mye valg dessverre. Må bare gjennom det! :/

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

