om bilder og sånt · om min hverdag · om min skolehverdag

1 år og en harrytur

Om en time eller to blir jeg vel hentet av storebror,for å bli med han,konen hans og sønn(nevøen min) på Harrytur.  Nevøen ville ha med en av tantene hans,og siden lillesøsteren min jobber idag kunne hun dessverre ikke være med.

copyright: Nina C.G // Bilde tatt i Hellas

Idag for 1 år siden dro jeg avgårde til Hellas for å ta deler av bacheloren min utenlands, og jeg dro med to stk som jeg kjente før,så helt alene var jeg ikke. Kom til Hellas ut på ettermiddagen,kom midt i fredagsrushet,og etter å bli kjørt i en trang taxi til hotellet vi skulle bo midlertidlig sammen,var det noen par timer etterpå tid for å bli kjent med resten av klassen,som bestod av elever fra alle landets universiteter( Bergen,Oslo,Trondheim og Tromsø). Det var 7 fine uker med fine opplevelser,ny bekjentskaper,en del pensumlesing og forelesninger. De som er nysjerrig på mine opplevelser der nede kan lese min reiseblogg her,og reisen videre på blogg.no etter den virket igjen et par uker etter ankomst.

Det er merkelig hvor fort tiden egentlig går,og at det virkelig er 1 år siden var jeg var i Hellas/Athen. Beklager hvis jeg nevner det så ofte,men det var en opplevelse for livet. Jeg er ikke så mye ute å reise,og få sjans til det gjennom studiene var fint!

Akropolishøyden

Kommer nok et mimre innlegg kjenner jeg meg rett.Men før den tid skal jeg slå ihjel et par timer i vår kjære naboland,tar med meg kamera! Så litt knipsing av bilder blir et nok!  I Bloggportrett 2011 skal jeg publisere det første senere i kveld! Et nytt igjen i morgen,etter det blir det et nytt bloggportrett hver mandag og søndag. En på starten av uken og en på slutten. Så dere har noe å glede dere til i starten og slutten av uka!

Det er bare å melde dere på listen her! Så sender jeg en mail med spørsmålene !Derav er det viktig å skrive ned mail der det er påkrevd!

Copyright: Hanne L.J // Siste bilde tatt av meg i Hellas. Jeg og Hanne «nerdet» litt med hver vår nintendo ds før vi dro.

Hva er deres lørdagsplanhttps://inmystrangeworld.wordpress.com/wp-admin/post-new.phper?

Vi blogges utover dagen,ha en fin lørdag alle sammen!

18 kommentarer om “1 år og en harrytur

    1. Ja,det var en utrolig fin tur. Selvom det var litt småproblemer med ting på det norske instituttet,der vi hadde forelesninger og osv. Det norske instituttet samarbeider med de fleste universitetene i Norge,og tilbyr norske studenter muligheten til å ta et par studiepoeng i hellas.Det er jo først fremst antikk studenter som får dra,men så historie studenter, det er totalt 25 plasser. Så det er knapt om plassen.Men bortsett fra litt småproblemer fra ledelsen,så var oppholdet supert!

  1. du må sjå le fabuleux destin d’Amélie Poulain, eller Den Fabelaktige Amélie fra Montmarte, som den heiter på norsk. den er så utruleg vakker, historia er vakker, filminga er vakker, skodespelarane er utruleg flinke… sukk, betre blir det ikkje 🙂

    god tur til sverige! eg reiser til hellas i sommar, og eg gler meg som ein liten unge,hehe 🙂

    1. Skal ta til meg tipset,å se den filmen! Må utvide min filmhorisont litt! 🙂

      hadde en fin sverige tur, kjøpe senteret på charlottenberg var stappafullt! hehe.

      //Bare å glede seg til Hellas, hvor skal du henn? Jeg var mest i Athen men var på klassetur til peloponnes,og delfi bla. En sted man bør sjekke ut er Nafplos,hvis jeg ikke har stavet det feil igjen.hehe.

  2. Det må ha vært en kjempestor opplevelse 🙂 skjønner godt du nevner det, jeg, så ikke unnskyld deg for det 🙂 Kos deg masse med bror og nevø på harrytur- moro det iblant! 😉

    1. Var en utrolig fin opplevelse for livet,selvom det var skole så var fikk man ikke helt kvitt ferie følelsen. 7 uker virket i begynnelsen ganske lenge,men gikk fort over. Særlig når vi dro på 2 -3dagers utflukter til andre deler i hellas. osv.
      Har kost meg mye på harrytur vettu, vi så faktisk elg i dag. 😀

  3. Artig med slike opphold utenlands. Oppleve nye kulturer, bli en del av deres hverdag. Skal titte litt på reisebloggen din – se hva du opplevde. Selv kunne jeg tenkte meg et lengre opphold i USA, men det av flere årsaker 🙂

    1. Ja,det er utrolig spennede å få ta del i en annen kultur og leve måte. Fikk klare seg på «egenhånd», USA opphold hørtes utrolig spennende ut!

  4. SV: Utfordringer er fun, men det er ikke alle jeg har sansen for. Blant annet synes jeg «interessant du skal fortelle om deg selv» – er utfordrende.

    Ja, USA er spennende. Jeg har masse familie der borte, som jeg gjerne skulle ønske å tilbringe mer tid med, lære og kjenne, ta del i deres liv og hverdag.

    1. Det er det, og det er noen som jeg ikke helt har sansen heller for. Men den som vi begge to har tatt var litt annerledes, så liker jeg å lage sånne lister. hehe:)

      Så spennende at du har familie i USA, samme her!eller mamma har kusinen sin der m/familien sin og osv.. Så jeg og mine søskene har vel 3-4 tremeninger i USA. Men vi har ikke truffet dem ennå. Mamma var i begynnelsen av 60 tallet på besøk med sine foreldre,og har ikke sett sine kusiner og fettere siden da.så det hadde vært utrolig spennende å komme på besøk hos de en gang.:)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

