Dagen som forandret alt

Den 22 juli 2011 ble en hel nasjon revet ut av sommerdvalen da en bombe eksploderte i Regjeringskvartalet og drepte 8 personer. En stund etterpå ble det rapportert om skyting på Utøya og iløpet av dagen ble totalt 77 mennesker revet for tidlig vekk. 77 blomster ble plukket for tidlig. Må de  alle hvile i fred.

1 år senere går mine  tanker fremdeles til familiene som har mistet sine kjære. Tankene går også til de overlevde tragedien.

Rosetoget som skulle gå fra Rådhus plassen den 25.juli ble heller et rosehav ,og  det å være til stede når alle løftet rosene sammen var sterk opplevelse.  Det var kjempe fint å se alle menneskene komme sammen for å vise omsorg og støtte til de pårørende, vise at de ikke var alene i den tunge tiden.

 

Om Nina C.

Jeg er en 25år gammel jente som kommer fra et lite sted kalt Gjerdrum og hittil har jeg blogget snart i 5år. På denne bloggen finner du alt fra innlegg om hverdag,filmer,inspirasjon,tvserier,foto,viktige temaer og litteratur. For tiden studerer jeg for å bli en bibliotekar og blir ferdigutdannet våren 2014. Har også en bokblogg som du kan besøke på-> http://ininasbokverden.wordpress.com/ for å lese bokomtaler og tips rundt bøker Kontakt: ninacg89@gmail.com / Instagram: @ninacg89 /
Dette innlegget ble publisert i om mine følelser og tanker og merket med , . Bokmerk permalenken.

15 svar til Dagen som forandret alt

  1. Nina-Martine sier:

    Fortsatt lei meg for at jeg ikke fikk være med på det rosehavet i fjor :(

  2. Ett år siden det uvirkelige skjedde :( Mine tanker går til alle berørte idag.

  3. Eva Beate sier:

    Vi vil aldri glemme!

  4. Lene sier:

    <3 <3 <3 dagen vi aldri glemmer <3<3<3

  5. Denne dagen vil alltid være i våre tanker.

  6. Tonje sier:

    <3 <3

  7. Tine sier:

    Det ble tårevått nok en gang. Fin tekst Nina!

    • Nina C. sier:

      Ble det. satt å så på konserten som var på onsdag og når Laleh sang «Some die young» måtte jeg bare sleppe noen tårer løs for å si det sånn.

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

