Apps tips #1 : Trening

Etter jeg fikk  min kjære Nokia Lumia 800 har jeg sjekket ut apper som bare det og kommet over en del gode apps som jeg kommer til å tipse om. Vel  å merke har jeg funnet det via Nokia sin «marketplace» så jeg kan ikke garantere at det finnes for alle type telefoner(Iphone og Android).

Denne appen lastet jeg ned gratis og den har blitt brukt flittig. Denne appen lar deg holde orden på hvor langt du går,hvor du går(gps) og hvor mye du forbrenner osv. Du må lage deg (gratis) profil på nettstedet og så kan du være med på ulike utfordringer året gjennom samt vinne fine premier. Når du laster ned appen kan du velge mellom ganske mange ulike treningsformer . F.eks Løping/jogging, Sykling, Gå, Dansing,Yoga, Trappegåing og Padling m.m.

Det fine med Endomondo er at appen sier fra når du har gått f.eks 1 km osv. Du kan sette deg mål og slå på «Motivasjonssstemme». Det er noe jeg ikke har prøvd ut ennå,men skal se å få gjort det.

//du kan se hvor langt du har gått via profilen ,men også på mobilen din.
 

Sportstracker er som Endomondo et måte å holde øye med på treningen din og se fremgang. Denne her var den første «sportsappen» jeg lastet ned og prøvde,og det spørs jo til hvilket bruk du skal ha de to appene jeg anbefaler. Både Sportstracker og Endomondo er enkle å ha med å gjøre,og du kan fint holde styr med hvor lang tid du bruker .

Vel å merke er jeg ikke den som trener så ofte,så det kan jo finnes andre nyttige apper der ute for de som er veldig aktive og opptatt av trening. Men disse to ovenfor anbefaler jeg til de som vil ha litt treningsmotivasjon og holde orden på treningen. Begge to er somsagt gratis å laste ned og bruker ikke så alt for mye av batteriet når de er på.

Bruker du noen av appene ovenfor? Har du noen andre tips?

Om Nina C.

Jeg er en 24år gammel jente som kommer fra et lite sted kalt Gjerdrum og hittil har jeg blogget snart i 5år. På denne bloggen finner du alt fra innlegg om hverdag,filmer,inspirasjon,tvserier,foto,viktige temaer og litteratur. Har også en bokblogg som du kan besøke på-> http://ininasbokverden.wordpress.com/ for å lese bokomtaler og tips rundt bøker Kontakt: ninacg89@gmail.com / Instagram: @ninacg89 / Vine: @Nina G.
Dette innlegget ble publisert i Inspirasjon og tips, Teknologi: Applikasjoner til mobil og merket med , , . Bokmerk permalenken.

11 svar til Apps tips #1 : Trening

  1. Treningsapper er helt genialt:) :)

    - Takk takk:)

    Musingsofdee.no

  2. vestfoldgirl sier:

    Jeg bruker ingen av de appene. De jeg bruker mest er yr, vg, tv2nyhetene, wordfeud, solitaire, bensinpris, valutakurs, google oversett…..og noen andre!

  3. Takk for supert tips, Nina :)

  4. Nina-Martine sier:

    Bruker nok ingen av disse appenr, og er heller ikke super flink til å trene, men har begynt å sykle på en treningssykkel jeg har plassert på gjesterommet :)

  5. Eva Beate sier:

    Edomondo er en veldig fin app :) har brukt den selv et par ganger.

  6. Den er genial. Jeg merker at det er mer morsomt å gå på tur nå :-)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

