Walking down the memorylane: Athens 2010

Idag er det nøyaktig 2 år siden jeg dro på en studiereise til Athen. Det var i forbindelse med et emne jeg tok på mitt daværende studie(som jeg ikke lenger går på). Det er kanskje litt merkelig å mase og dra frem dette nå,men blir jo litt nostalgisk når man tenker på de 7 ukene jeg tilbragte i Athen og omegn sammen med en koselig gjeng.

Dere kan f.eks lese min «reisedagbok» her (min gamle blogg) .I begynnelsen av oppholdet virket ikke blogg.no så jeg blogget litt på wordpress før blogg.no ville funke. Kort oppsummert kan jeg si at studiereisen til Athen var en opplevelse for livet og selvom jeg opplevde å bli frastjålet lommebok på metroen,opptøyer,streik og ekle kakkerlakker på stedet jeg bodde de siste 5 ukene av oppholdet;var det mange fler fine opplevelser og bussturer samt nye bekjentskaper som veier opp for de litt mindre hyggelig tingene.

Det var ikke bare en «ferie» tur selvom vi hadde på følelsen av det. Etter endt reise måtte vi levere inn 3 oppgaver /essay på nesten 2000 ord hver.

Jeg håper selvsagt å få oppleve Athen igjen,men det må nok vente til ting har roet seg ned i Hellas generelt og så må jeg vinne i lotto eller spare en stund før den tid. hehe

Med det siste bilde avslutter jeg dette mimre innlegget. Nå skal søndagen nytes med en god bok og kanskje se et par episoder av min nye favorittserie «Once upon a time«.  Følger med på den amerikanske sendeskjema ettersom her i  huset er det kun jeg som liker serien.Ellers så hadde jeg sett den på TVNORGE ettersom den går der hver søndag kl.19:30.

Dere kan også se serien på nett tv her hvis dere vil følge sendeskjemaet i Norge.

Har dere vært på studiereise før?Isåfall hvor?

Ha en kjempe fin søndag alle sammen!

 

Publisert den 15.januar 2012 @ 17.00

Om Nina C.

Jeg er en 24år gammel jente som kommer fra et lite sted kalt Gjerdrum og hittil har jeg blogget snart i 5år. På denne bloggen finner du alt fra innlegg om hverdag,filmer,inspirasjon,tvserier,foto,viktige temaer og litteratur. Har også en bokblogg som du kan besøke på-> http://ininasbokverden.wordpress.com/ for å lese bokomtaler og tips rundt bøker Kontakt: ninacg89@gmail.com / Instagram: @ninacg89 / Vine: @Nina G.
Dette innlegget ble publisert i om bilder og sånt, Reise og Livsstil, Walking down memory lane og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

26 svar til Walking down the memorylane: Athens 2010

  1. Tine sier:

    Så herlig å ha vært der da! Høres jo ut som en kjempe tur med masse opplevelser:) Jeg har vært på studietur til Italia, Roma, Napoli og Firenze:) Det var kun 2 uker da, men var veldig morsomt!

  2. vestfoldgirl sier:

    Oi så spennende :) var du der i syv uker? da får man virkelig oppleve en del av landet når man er så lenge. Jeg har aldri vært i Athen, kun på flyplassen, men kan tenke meg det er mye spennende å se og oppleve der. Jeg har vært på mange studieturer med min gamle jobb i reiselivet. Blant annet to ganger i Usa og en gang i Australia, det var helt fantastisk!

  3. Tror nok det var en veldig bra opplevelse for deg å dra på studietur, Nina :)

  4. Så utrolig fantastisk det må ha vært, regner med det siden det er noe du husker så godt :) 5-6 år siden jeg var 1 år i Australia, men jeg husker det like godt som det var i går…

    Jeg har aldri vært på studietur, men har fått reist en del. Men tingen med en slik tur du har vært på er lengre på et sted og blir bedre kjent med landet :)

    • Nina C. sier:

      Ja, det var utrolig fantastisk. Oppleve en annen kultur og levemåte i 7 uker er fint. Ble mye matspising der nede,men også en del gåing pga rommet vi leide iløpet av studieturen var kun 5 minutters gange fra turistgatene og akropolis. =)

      Har lenge hatt lyst å reise til Australia. Må også vært en fin opplevelse !

  5. Eileen sier:

    Jeg har alltid hatt lyst til å reise til Athen! Virker så utrolig fint der, og det var sikkert en opplevelse for livet. Jeg var på studietur i Tanzania, helt fantastisk! :D

    Once Upon a Time er bra! Gleder meg til å se mer!

    • Nina C. sier:

      Anbefaler en tur innom Athen( når det ikke er opptøyer og demostrasjoner der endog). Spennende det måtte ha vært på studietur til Tanzania =) Husker at du har nevnt det en gang på bloggen din:)

      Så bra at du liker Once upon a Time. Har en liten crush på «Prince Charming».hehe:P

  6. Hønemor sier:

    Gøy å se tilbake på sånne turer! Har ikke vært på voldsomt mange studieturer. Da må jeg så langt tilbake som 1. vgs :-D

    Jeg ser også på «Once upon a time» for tiden. Visste ikke den gikk på tvnorge engang, men det var egentlig et veldig ok tidspunkt med 1930! Må sjekke hvor langt de er kommet i serien der. Litt greit å se ting på tv av og til og ikke bare på pc-en :-)

  7. Så stilig at du var der i hele 7 uker! :o Var i Athen da jeg var litt yngre – synd jeg bare fikk sett meg rundt sammen med familien et par dager, byen er jo nydelig!

    • Nina C. sier:

      Takk:)hehe. Anbefaler en tur tilbake til Athen:) Eneste jeg angret på at jeg ikke fikk gjort var øyhopping. men det får bli til en annen gang:)

  8. Siv sier:

    Ååå, jeg kunne godt tenke meg å besøke Athen! Det virker så fint, med så mange historier!!

    • Nina C. sier:

      Athen er en fin by hvor det er mye historie som sitter igjen fra fortiden. Det er ikke bare gamle bygninger og ruiner.Men det er som det gamle og nye er sammen og går i et:)

  9. -monica sier:

    Skjønner godt hva du mener. Var jo i Kina selv, noe av den beste opplevelsen, skulle ønske jeg utnyttet det helt. Jeg gjorde kanskje ikke det.

  10. Det er naturlig å tenke tilbake til slike opplevelser, det virker som det var fine uker du hadde der. Jeg fikk veldig lyst til å reise nå jeg :) Spesielt etter å ha sett de fine bildene!

  11. IdaPida sier:

    oh jeg liker og once upon a time :)

    så flotte bilder, kan tenke meg at det var litt en opplevelse :)
    selv om det var studietur så sa du jo sjøl at det føltes litt som ferie samtidig og.

  12. Elisabeth sier:

    Ååå, så mange fine bilder :-) jeg vil og til Hellas :-D

  13. Phoebe sier:

    Åh, det høres så spennende ut Nina <3 Jeg vil også!!

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

