Smakbit på søndag #43

Bokbloggen Flukten fra virkeligheten har hver søndag en fast post hvor du skal ta opp boka du for øyeblikket leser i, laget et innlegg på bloggen din og skrivet en liten smakebit eller et par linjer fra boka og linke tilbake til innlegget her! Les mer her hvordan du gjør det!

For øyeblikket leser jeg boken «The Help» av Kathryn Stockett og har kommet godt i vei. Boken er filmatisert og kan sees på kino (Barnepiken). Jeg har somsagt sett filmen før jeg har lest boka,og filmomtalen min kan du bl.a lese her! Utdraget eller smakebiten kommer fra s.152.

«Hour after hour , in Aibileen’s kitchen, she reads and I type, the details thickining,the babies’ faces sliding into focus. At first i’m disappointed that Aibileen is doing the most of the writing,with me just editing.«

linket

Hvilken bok leser du for øyeblikket?

Publisert den 30.okt 2011 @ 14.20
Om Nina C.

Jeg er en 24år gammel jente som kommer fra et lite sted kalt Gjerdrum og hittil har jeg blogget snart i 5år. På denne bloggen finner du alt fra innlegg om hverdag,filmer,inspirasjon,tvserier,foto,viktige temaer og litteratur. Har også en bokblogg som du kan besøke på-> http://ininasbokverden.wordpress.com/ for å lese bokomtaler og tips rundt bøker Kontakt: ninacg89@gmail.com / Instagram: @ninacg89 / Vine: @Nina G.
Galleri | Dette innlegget ble publisert i om litteratur og bøker og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

34 svar til Smakbit på søndag #43

  1. Flott smakebit, Nina! Jeg leste denne boken i fjor høst og likte den veldig godt. Selv har jeg ikke fått sett filmen enda, men en eller annen dag skal jeg få sett den :)

    Ha en fortsatt strålende søndag :)

  2. jean rose sier:

    leser faktisk ingen bøker for tiden :O

  3. astridterese sier:

    Denne boken har jeg ikke lest, men jeg ser jo at det er veldig mange som leser den. Når jeg får tid skal jeg se på om jeg skal ta den fatt jeg og :-)

  4. Eva sier:

    Jeg leser egentlig ingen skjønnlitterær bok nå for tiden. Jeg leser mye i en bok om akuttmedisinsk sykepleie derimot ;-)

    SV: Ja, søndager blir lett sånn!
    Jeg skal knipse underveis og dele på bloggen!! :) :) Det er kjempespennende prosess!

  5. Mai Lene sier:

    Skikkelig fin smakebit og veldig fin blogg. Eg la ut smakebit i frå Bumerang i dag så viss du går inn på http://bokverdami.blogspot.com/2011/10/smakebit-pa-ein-sndag-14.html får du sjå. =)

  6. Mariann sier:

    Åååh, den står høyt opp på leselista altså :D Akkurat nå leser jeg (fortsatt) Dead to the World av Charlaine Harris. Har jo aaldri tid til å lese annet enn fagbøker for tiden :/

    • Nina C. sier:

      Anbefaler den allerede nå,er ikke ferdig men tror den kommer på min «beste bøker jeg har lest» lista :) Kjenner den følelsen å ikke ha tid til noe annet en pensumbøker! du får se frem til juleferien=)

  7. Eva sier:

    Forresten så har jeg sendt deg en mail iforb. med bloggportrettet. Oppdaget jeg ikke hadde fullført det enda! :O :) :)

    • Nina C. sier:

      Supert at du har sendt meg mail tanke på bloggportrett! yeah! skal sjekke den ut og prøver å publisere den iløpet av mandagen evt. på tirsdagen!:)

  8. vestfoldgirl sier:

    Jeg har lyst å se denne filmen…har hørt mye bra om boka, og siden jeg har så liten tid til bøker om dagen, blir det nok å se filmen istedet! Akkurat nå leser jeg den nye boka til Horst! Omtale kommer når jeg er ferdig.

  9. Nina-Martine sier:

    Gleder meg til å lese den selv!

    Sv; Jepp, tenkte nettopp å gjøre det selv!

    Yay, takk :D

    //Den er i alle fall utrolig spennende, selvom om det kanskje ikke virker sånn :p

    // Jepp, det er bare å fortsette, ikke gi opp! :D

    // Du kan jo kanskje finne internett sider som kan hjelpe til å med å finne hvilke hårfrisyrer som passer til hvilke ansiktsformer. Må bare vite åssten ansiktsform du har først. Jeg skjønner i alle fall ikke det, og vet ikke om jeg er firkankta eller oval, hehe :p

    Hehe, takktakk :)

    // Takk, gleder meg til å få det!

    • Nina C. sier:

      Du får bare glede deg! Den er bra!

      //skal legge ut bilde av den nye hårfrisyren iløpet av mandagen!:) Hun venninnen til søsteren min kommer iløpet av mandagen.

  10. jeg er nettopp ferdig med saras nøkkel, men har lyst til å lese en bok til. så kanskje jeg skal ta en titt over dine bøker :-) hihi

  11. Jeg elsker den boken <3

  12. Marit sier:

    Har hørt veldig mye om boka, og filmen! Vil se den :) Leser kun pensum for tiden, gørr!

  13. TrineCam sier:

    ÅÅ den boken ønsker jeg meg. Er den bra da?
    Klem.

  14. Elin sier:

    Jeg leser samme bok, men du har tydligvis kommet mye lenger enn meg! ;)

  15. Når jeg har lest ferdig den siste boken i «The Immortals»-serien så skal jeg kjøpe denne boken på kobo ;)

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

