Filmomtale: Captain America

Det er bedre sent en aldri,og her kommer min filmomtale om «Captain America: The First Avenger». Jeg så denne med Nina M og dere kan lese hennes mening om filmen her!

FILMINFO:
Originaltittel:
Captain America: The First Avenger
Regi:
Joe Johnston
Skuespillere:
Chris Evans, Hugo Weaving, Natalie Dormer, Stanley Tucci, Tommy Lee Jones, Richard Armitage, Hayley Atwell, Dominic Cooper
Genre: Action / Eventyr / Sci-Fi
Produksjonsselskap: Marvel Enterprises, Marvel Entertainment, Marvel Studios
Lengde: 2 t. 3 min.

Om filmen:

Marvel Studios er tilbake med en ny storslått superheltfilm. Denne gangen skildres forhistorien til The Avengers-grunnleggeren Captain America.

Captain America: The First Avenger tar for seg startfasen på Marvel-universet, hvor Steve Rogers (Chris Evans) melder seg som frivillig forsøkskanin til et eksperiment som forvandler ham til supersoldaten kjent som Captain America. Rogers slår seg sammen med Bucky Barnes (Sebastian Stan) og Peggy Carter (Hayley Atwell) for å gå til krig mot den onde HYDRA-organisasjonen, ledet av superskurken Red Skull (Hugo Weaving).

Captain America er et nytt bidrag i rekken av aktuelle Marvel Studios-filmer, som tar for seg helter fra Marvel-universet. Hulken og Iron Man fikk i år følge av Thor, og i 2012 kommer The Avengers, hvor alle heltene samles på ett brett.

Før jeg så filmen hadde jeg ingen forhåpninger eller noe viten om hva filmen egentlig handlet om. Jeg visste ikke at den var fra Marvels univers av Superhelter,og at denne filmen viser forhistorien til grunnleggeren av «The Avengers» som er en gjeng med superhelter(filmen kommer i 2012). Der får vi bl.a se Iron Man(Robert Downey Jr), Hulken og Thor i samme film.

Når det er sagt så tror jeg mye av at jeg ikke visste så særlig mye om dette «marvel universet» som gjorde at jeg følte på enden av filmen at jeg gikk glipp av noe. Iløpet av de rundt 2 timene filmen varte skjedde det så utrolige mye. Filmen var veldig tettpakket og actionfylt(ikke noe galt det!),men det manglet noe for å skape bedre flyt i selve historien.

Chris Evans er jo en godbit å se på og det var jo kanskje en av grunne til av jeg og Nina m også ville se filmen.

Vil ikke si at filmen var dårlig eller noe i den forstand,men manglet noe for at den skulle bli (super)bra! Kanskje det var bare meg som ikke helt fikk den opplevelsen av filmen som det egentlig skulle være. Jeg tror nok det er en av disse filmene man kanskje må se et par ganger for å få bedre forståelse.Så den også i 3D,men det skal ikke ha noe med om filmen er bra eller ei.

Kommer nok til å se «The Avengers» neste år når den kommer ut bare for å få hele historien og kanskje da får bedre forståelse.

Kort fortalt er det en tettpakket og actionfylt film med mye fart og spenning. Er du ikke fan av «Superhelter» filmer så er det kanskje litt for mye  i laget. Vil kanskje si at dette er litt «gutte»film og kanskje faller mer i smak hos de. For all del er det nok mange kvinner/jenter som liker filmen,men for min del falt den ikke helt i smak.

Har du sett filmen?Hva synes du?

Kilde: Både bildene og all info om filmen er hentet fra her! Alle bildene er linket!

Om Nina C.

Jeg er en 24år gammel jente som kommer fra et lite sted kalt Gjerdrum og hittil har jeg blogget snart i 5år. På denne bloggen finner du alt fra innlegg om hverdag,filmer,inspirasjon,tvserier,foto,viktige temaer og litteratur. Har også en bokblogg som du kan besøke på-> http://ininasbokverden.wordpress.com/ for å lese bokomtaler og tips rundt bøker Kontakt: ninacg89@gmail.com / Instagram: @ninacg89 / Vine: @Nina G.
Galleri | Dette innlegget ble publisert i Filmer, Filmomtale/tips, om underholdning og merket med , , . Bokmerk permalenken.

10 svar til Filmomtale: Captain America

  1. Jeg elsket denne filmen! Men så er jeg blodfan av superhelt-filmer og da ;) Gleder meg helt vilt til at The Avengers kommer – kan ikke få sagt det nok! :)

  2. Nina-Martine sier:

    Er nok helt enig med deg!

  3. vestfoldgirl sier:

    Jeg har ikke sett denne, men jeg så Thor i går, og den likte jeg godt. Jeg har også likt Iron man og Hulken…og jeg tenkte at det nok kom til å komme en felles film med disse, siden de nevner hverandre i filmene. I Thor nevnte de Stark – dvs Iron Man!

    • Nina C. sier:

      Har veldig lyst å se Thor:) Har sett iron man 1,så jeg får vel se 2ern også:) hehe. Iron man,hulken,captain america og thor skal somsagt være i samme film. Så det blir nok spennende:)

  4. Den har jeg ikke sett, kanskje jeg skal det :)

  5. Tilbaketråkk: Wake me up when september ends.. |

  6. Tilbaketråkk: Filmomtale: The Avengers «

Din kommentar vises rett etter jeg har godkjent den. Takk for din kommentar.

